"Трейс" ще прави пробива на бул. "Тодор Каблешков" до Paradise Mall
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Трейс" ще прави пробива на бул. "Тодор Каблешков" до Paradise Mall

"Трейс груп холд" е обещала да приключи ремонта за 167 дни

"Трейс" ще прави пробива на бул. "Тодор Каблешков" до Paradise Mall

Договорът е за 10.2 млн. лв. и включва още разширение на участъка от бул. "България" до ул. "Луи Айер"

Ивайло Станчев
27928 прочитания

"Трейс груп холд" е обещала да приключи ремонта за 167 дни

© Красимир Юскеселиев


След продължила повече от 14 месец процедура Столичната община е избрала на 25 януари "Трейс груп холд" за изграждането на новия участък от бул. "Тодор Каблешков" между улиците "Луи Айер" и "Емилиян Станев". Компанията също така ще направи и реконструкцията на съществуващото трасе между бул. "България" и ул. "Луи Айер", както и около Paradise Mall. Решението за класиране не е обжалвано, така че договор с избраната фирма ще бъде подписан в най-скоро време. Офертата на "Трейс" е да изпълни строителните работи за срок от 167 дни срещу сумата от 10.2 млн. лева. Максимално допустимите разходи по проекта бяха 10.9 млн. лева, като средствата са осигурени от общинския бюджет.

В началото на септември миналата година "Риск инженеринг" бе избрана за осъществяване на строителен надзор на проекта. Договорът на дружеството е за 114 970 лв. без ДДС.

Какво точно ще се строи

Очакванията са ремонтните дейности да започнат през март и да приключат през есента.

В рамките на проекта ще се изгради северно платно на бул. "Тодор Каблешков" в отсечката между ул. "Луи Айер" и ул. "Емилиян Станев" с габарит 10.5 метра. Необходимите имоти за южното платно все още се отчуждават. Върху новото трасе обаче ще бъдат обособени общо четири ленти за движение - по две във всяка посока. Така булевардът ще бъде удължен с 1.5 км, с което ще се създаде пряка връзка между кварталите "Манастирски ливади" и "Кръстова вада" и като цяло ще се облекчи трафикът в южните райони на града. Сега булевардът свършва малко след ул. "Луи Айер" и целият трафик минава покрай Южния парк.

Част от проекта е и разширяването на съществуващите участъци от "Тодор Каблешков" между бул. "България" и ул. "Луи Айер" и между ул. "Емилиян Станев" до бул. "Черни връх" - паркинга пред Paradise Mall. Общата ширина на платната за движение ще бъде увеличена от 10.5 м. на 12 метра.

Бавна, но оспорвана надпревара

Обществената поръчка бе обявена още през ноември 2016 г., но няколко жалби забавиха значително процеса. В надпреварата участваха общо 11 дружества. Най-ниското ценово предложение бе на ДЗЗД "Инфрам София 2017" (съставено от "Джи Пи груп" АД и "Трансконсулт 22" ООД) - 9 273 373 лева. Обединеното обаче остана на трето място в крайното класиране заради по-неблагоприятните технически предложения, включваща срока за изпълнение и редица качествени показатели. В същото време с най-добра техническата оценка бе "ПСТ груп", като дружеството имаше и втората най-добра ценова оферта - 9 750 976 лева. Само че на финалния етап оценителната комисия на Столичната община е отстранила "ПСТ груп" заради установени неточности именно в ценовото предложение. Така на първо място е класирана "Трейс груп холд". Компанията е поискала точно 10 180 925 лв.

Останалите играчи бяха обединението "Геопът Каблешков" ("Геострой", "Пътстрой-92", "Пътища и съоръжения"), консорциумът "Щрабаг ИКП" ("Щрабаг" , "Инжконсултпроект"), "ГБС Инфраструктурно строителство", обединението "Софийски булеварди" ("Венков инженеринг", "БГ Нова" , "Екип 2000 Котов и Сие", както и "Металком инвест"), "Агромах", консорциумът "Хидро – Виа ТК" ("Хидрострой" и "Виа План") и сдружението "Тодор Каблешков 2017" ("Актив билдинг инк", "Пиринстройинженеринг", "Проджект планинг енд мениджмънт" и "Лъки роуд" ЕООД). В надпреварата участваше и "ИСА 2000", но през ноември 2017 г. Дружеството не е представило необходимото потвърждение за удължавана на срока на валидност на офертата си, поради което е било отстранено.

Проект с десетгодишна давност

Още преди десет години ръководството на Столичната община, тогава в лицето на кмета Бойко Борисов, обяви като основен свой приоритет продължаването и разширяването на бул. "Тодор Каблешков". В програмата за развитието на града за 2007 г. бе записано, че пробивът му от ул. "Луи Айер" до бул. "Черни връх" ще е факт през 2008-а, а продължението до бул. "Симеоновско шосе" - през 2009-а. След като и 2008-а, и 2009-а общината залагаше безрезултатно проекта за новия булевард в програмата си, от 2010-а се отказа дори от това. През последните години досега бяха прокарани единствено ВиК мрежи под бъдещия път.

Според Общия устройствен план на София бул. "Тодор Каблешков" е със статут на градска магистрала, която трябва да свърже кв. "Овча купел" с бул. "Цариградско шосе". По цялото му протежение е предвидено изграждането на изцяло ново трамвайно трасе и велоалея. Но в крайна сметка засега ще получим само четири ленти за автомобили.

Автор: Капитал

След продължила повече от 14 месец процедура Столичната община е избрала на 25 януари "Трейс груп холд" за изграждането на новия участък от бул. "Тодор Каблешков" между улиците "Луи Айер" и "Емилиян Станев". Компанията също така ще направи и реконструкцията на съществуващото трасе между бул. "България" и ул. "Луи Айер", както и около Paradise Mall. Решението за класиране не е обжалвано, така че договор с избраната фирма ще бъде подписан в най-скоро време. Офертата на "Трейс" е да изпълни строителните работи за срок от 167 дни срещу сумата от 10.2 млн. лева. Максимално допустимите разходи по проекта бяха 10.9 млн. лева, като средствата са осигурени от общинския бюджет.

В началото на септември миналата година "Риск инженеринг" бе избрана за осъществяване на строителен надзор на проекта. Договорът на дружеството е за 114 970 лв. без ДДС.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    crusible avatar :-P
    crusible

    Това е добре! Със сигурност ще се усети подобрение!

  • 2
    ntpavlov avatar :-P
    Kaspar

    Ако не е Трейс, ще е ГБС, в краен случай - "Галчев". Иначе няма корупция в България и обществените поръчки са ОК

  • 3
    l.popov avatar :-(
    Любомир Попов

    Ако качеството е като на Цариградско... Дано някакви незнайни сили не се появят и да направят и там толкова много пукнатини.

  • 4
    afanko avatar :-?
    afanko

    Какво ли може да направи фирма, която се казва тресе?
    Погледнете им предните обекти и може да си представите какво ще стане!

  • 5
    edge404 avatar :-P
    Edge404

    Процедура - 2 месеца
    Наддаване на "комисионни" - 12 месеца.

    Тотал - 14 месеца.

    Честито на наддалия. Съболезнования на гражданЯта от София.

  • 6
    riazor_bg avatar :-|
    riazor_bg

    Ах каква изненада... любимата фирмичка. Ще падат ремонти на ремонта на ремонта.

  • 7
    starlighter avatar :-|
    starlighter

    2-ри Дондуков??

  • 8
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    "Това е добре! Със сигурност ще се усети подобрение!"

    Още ли има балъци, които вярвят, че строенето на улици намалява задръстванията? Последните десет години в София ясно се видя, че то само стимулира хората да си купуват повече таратайки!

  • 9
    riazor_bg avatar :-|
    riazor_bg

    До коментар [#7] от "starlighter":

    бул. Фандъков :(


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новата трибуна

Новата трибуна

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK