Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 фев 2018, 16:24, 6467 прочитания

GfK: Очакванията за доходите в България се влошават

Потребителското доверие в Европа достига рекорден за последните десет години връх, показва проучване на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Очакванията за българската икономика през тази година продължават да се подобряват. Оптимизмът за средата обаче е помрачен от влошени очаквания за доходите на домакинствата и съответно по-ниска склонност към покупки. Това показват резултатите от традиционното тримесечно проучване на GfK за потребителския климат в Европа.

В същото време на Стария континент потребителското доверие се увеличава, а повечето анкетирани залагат на продължаващ ръст на икономиката, по-високи заплати и увеличение на покупките през 2018 г.


Очакванията се стабилизират

Към края на 2017 г. индексът на потребителските нагласи достига 6.3 пункта. Числото е подобрение спрямо отчетения минус от 11.3 пункта през май. Същевременно обаче изразеният оптимизъм за икономическата среда не се пренася в очакванията на населението за доходите. Нагласите на потребителите падат спрямо регистрирания пик от 26.1 пункта през февруари до 11.3 пункта през декември. Това се отразява и на покупките - склонността на домакинствата да разходват парите си намалява от 30.2 пункта през декември 2016 г. до 23 пункта година по-късно.

Настроенията в Европа



Според GFK индексът на потребителския климат в ЕС достига 21.1 пункта, докато предходното тримесечие числото беше 20.9. Анализаторите залагат на реално увеличение на потреблението на домакинствата от между 1.5 и 2% през 2018 г. Причината - оптимизмът за икономиката подхранва надежди и за по-високи заплати, което пък повишава склонността на населението да купува повече.

Значително подобрение в нагласите на потребителите спрямо есента се наблюдава във Франция, Германия и Австрия. От друга страна, в Румъния доверието отбелязва драстичен спад заради политическата нестабилност, в която се намира страната. Надолу са и нагласите за покупки и бъдещите доходи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Борисов уволни директора на ББР Стоян Мавродиев, безработните растат бързо Вечерни новини: Борисов уволни директора на ББР Стоян Мавродиев, безработните растат бързо

И още: Черни рекорди за жертви на коронавируса в САЩ и Франция; земеделският министър с ново антипазарно решение към веригите

8 апр 2020, 686 прочитания

Вечерен час, блокада на квартали, паркове: отменят ли се мерки на местната власт Вечерен час, блокада на квартали, паркове: отменят ли се мерки на местната власт

На 6 април здравният министър Кирил Ананиев нареди общините да отменят мерки, които не съответстват на законите, засега не е ясно обаче кои точно са те

8 апр 2020, 1013 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Новата битка за лифтовете и пистите

Какво предлагат промените в Закона за горите и защо ще има нови протести

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10