София получава 125 млн. лв. евросубсидии за транспортна инфраструктура
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София получава 125 млн. лв. евросубсидии за транспортна инфраструктура

София получава 125 млн. лв. евросубсидии за транспортна инфраструктура

Най-много средства ще отидат за линията на трамвай №5 и 13 мотриси за нея

Мария Манолова
6322 прочитания

София получи 125 млн. лв. за изграждане на трамвайни трасета, закупуване на нови мотриси и ремонт на кръстовища и спирки, след като в сряда Министерският съвет одобри трансфера на средства от оперативна програма "Региони в растеж".

Парите ще бъдат инвестирани основно в ремонта на трасето на трамвай №5 по бул."Цар Борис III" и доставката на 13 нови нископодови мотриси, които да обслужват линията. За проектите се знае от повече от две години, но единият от тях все още не е започнал. Обществената поръчка за ремонт на трасето по бул."Цар Борис III" беше обявена през 2017 г. и събра седем кандидата, но беше прекратена в края на годината заради грешка в условията. Според изчисленията на Столичната община ремонтът трябва да струва 40 млн. лв. Обществената поръчка беше рестартирана преди няколко дни. За доставчик в търга за нови трамваи беше избрана "Шкода транспортейшън" с обща цена от 46.3 млн. лв. без ДДС. Мотрисите трябваше да бъдат доставени до януари 2019 г., но в момента процедурата се обжалва от другия участник - полската "PESA Бидгошч".

Столичната община обосновава инвестицията като стимул за насърчаване на използването на електротранспорта в града. Досега трамваите и тролеите са най-неглижираното перо в системата на обществения транспорт в столицата. С изключение на доставката на нови тролейбуси и частичната подмяна на трамваите с нови и използвани инвестиции в контактната мрежа и трамвайната инфраструктура в последните години почти липсват.

Остатъкът от гласуваната в сряда сума е предвиден за увеличаване на броя "умни кръстовища" и разширяване на системата от електронни информационни табла по спирките на градския транспорт.

Зелената зона поема в четири нови посоки

Районните кметове на "Оборище", "Лозенец", "Възраждане" и "Красно село" предлагат разширяване на зелената зона в обозначените със светлозелено територии


Зелената зона в центъра на столицата вероятно ще бъде разширена с четири нови територии - в районите "Оборище", "Лозенец", "Възраждане" и "Красно село". Идеята премина през първата стъпка в сряда, след като общинските съветници в комисията по транспорт дадоха своето одобрение. Предстои решението да бъде гласувано и от Столичния общински съвет след седмица. По думите на четиримата районни кметове, които внесоха предложенията за разширяване на зоната, то е наложително, защото жителите на съответните квартали настояват за това.

Вторият опит за избор кой да ремонтира трамвайното трасе по бул."Цар Борис III" стартира преди дни. Ще струва около 40 млн. лв.
Фотограф: Георги Кожухаров

София получи 125 млн. лв. за изграждане на трамвайни трасета, закупуване на нови мотриси и ремонт на кръстовища и спирки, след като в сряда Министерският съвет одобри трансфера на средства от оперативна програма "Региони в растеж".

Парите ще бъдат инвестирани основно в ремонта на трасето на трамвай №5 по бул."Цар Борис III" и доставката на 13 нови нископодови мотриси, които да обслужват линията. За проектите се знае от повече от две години, но единият от тях все още не е започнал. Обществената поръчка за ремонт на трасето по бул."Цар Борис III" беше обявена през 2017 г. и събра седем кандидата, но беше прекратена в края на годината заради грешка в условията. Според изчисленията на Столичната община ремонтът трябва да струва 40 млн. лв. Обществената поръчка беше рестартирана преди няколко дни. За доставчик в търга за нови трамваи беше избрана "Шкода транспортейшън" с обща цена от 46.3 млн. лв. без ДДС. Мотрисите трябваше да бъдат доставени до януари 2019 г., но в момента процедурата се обжалва от другия участник - полската "PESA Бидгошч".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    Симпатични са ми трамваите - дори старите. Но си мисля, че не са особено ефикасен транспорт. Скъпи са, изискват релсова инфраструктура, изискват безконфликтно трасе с което намаляват пропускливостта на пътната мрежа.

    Ако ще е на релси по-добре да е метро. Ако ще е на повърхността по-добре да е автобус. Трамваят е някакъв странен хибрид.

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Не виждам защо трябва да се сменят трамваите по линия 5. Доста добра климатична система имат и са уютни. Дано старите да продължат да се използват на някоя друга линия.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK