Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

София получава 125 млн. лв. евросубсидии за транспортна инфраструктура

Най-много средства ще отидат за линията на трамвай №5 и 13 мотриси за нея

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

София получи 125 млн. лв. за изграждане на трамвайни трасета, закупуване на нови мотриси и ремонт на кръстовища и спирки, след като в сряда Министерският съвет одобри трансфера на средства от оперативна програма "Региони в растеж".

Парите ще бъдат инвестирани основно в ремонта на трасето на трамвай №5 по бул."Цар Борис III" и доставката на 13 нови нископодови мотриси, които да обслужват линията. За проектите се знае от повече от две години, но единият от тях все още не е започнал. Обществената поръчка за ремонт на трасето по бул."Цар Борис III" беше обявена през 2017 г. и събра седем кандидата, но беше прекратена в края на годината заради грешка в условията. Според изчисленията на Столичната община ремонтът трябва да струва 40 млн. лв. Обществената поръчка беше рестартирана преди няколко дни. За доставчик в търга за нови трамваи беше избрана "Шкода транспортейшън" с обща цена от 46.3 млн. лв. без ДДС. Мотрисите трябваше да бъдат доставени до януари 2019 г., но в момента процедурата се обжалва от другия участник - полската "PESA Бидгошч".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 1

    Симпатични са ми трамваите - дори старите. Но си мисля, че не са особено ефикасен транспорт. Скъпи са, изискват релсова инфраструктура, изискват безконфликтно трасе с което намаляват пропускливостта на пътната мрежа.

    Ако ще е на релси по-добре да е метро. Ако ще е на повърхността по-добре да е автобус. Трамваят е някакъв странен хибрид.

    Нередност?
  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Не виждам защо трябва да се сменят трамваите по линия 5. Доста добра климатична система имат и са уютни. Дано старите да продължат да се използват на някоя друга линия.

    Нередност?
Нов коментар