С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 фев 2018, 16:48, 10049 прочитания

Как се прави спортно събитие в България

Трима организатори на такъв тип формати говорят за трудностите и предизвикателствата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Филип Шавов, ултратриатлон "Лъвско сърце"

Подготовката за участие е инвестиция в здраве

Кметът на Приморско Димитър Германов ни прие радушно и първата година общината обезпечи проекта, макар че още тогава намерихме спонсори, събирахме такси и продавахме спортни артикули. Ако искаш мероприятието да си стъпи на краката, трябват повече посетители - основният паричен поток е от тях. В триатлоните спортистите са платежоспособни, хората идват с качествени велосипеди.

Трудно е да организираш подобно комплексно и дълго състезание с три трасета. В един момент или не си достатъчно подготвен да поемеш много участници без риск за тях, или не си достатъчно опитен, за да го направиш голямо - сега правим този скок, вече имаме аварийно трасе, GPS и радио-комуникация за проследяването на атлета от началото до финала. Ще автоматизираме всичко - сигурността на данните на състезателите, следването на прогреса им в интернет в реално време. Това качва авторитета ти в чужбина, защото участниците ще знаят, че срещу парите ще получат качество.

Имаме план за развитие на триатлонската общност през общи тренировки, събития в София и страната и редовни тематични срещи. Състезанието трябва да е кулминацията и подаръкът за това, че 6 месеца или една година си тренирал. Защото каквото и да направи на него, именно тази подготовка е дългосрочната инвестиция в здравето на участника.
Георги Станоилов, 5kmrun

При добри условия хората ще спортуват


Когато започнахме преди пет години, имахме 73 участници. Сега имаме 15000 регистрирани бегачи и почти 1000 събития в четири града. Средно по 450 души се включват всяка седмица. Много хора идват не само заради спорта, а заради средата. Можеш да видиш всяка седмица посланикът на Дания да бяга с нас и да си говориш с него. Най-важното е да се създадат благоприятни условия за пробягване на 5 км. Участието е безплатно, но все пак се изисква определена дисциплина - да станеш всяка събота рано, да дойдеш парка и да пробягаш дистанцията. Впечатляващо е, че дори в студените месеци имаме средно по около 250 - 300 души. Резултатът не е най-важното, тъй като това не е състезание, важно е самото изживяване. Освен това събитието е отворено за всякакви възрасти. Идват хора, които не се спортували от ученическите си години.

След като в Южния парк ни отесня, организираме бягане и в Западния парк. Бихме могли да правим и нощни бягания, ако хората могат да се чувстват безопасно. Ако средата е спокойна, хората ще идват.
Чавдар Черников, ултрамаратон CanyonCreek

Трябва добро планиране и организация

Винаги съм се занимавал със спортове на открито. Преди пет години се запалих по ултрамаратоните. CannyonCreek ми отнемаше по 7-8 часа седмично. Беше трудоемко за сам човек да движи проекта, но тази година няма да е така. Трябва планиране, пробягване на трасето, организация и връзка с различни институции и бизнеси. Състезанието, което миналата година привлече над 360 участници, преминава покрай каньона на река Русенски лом, заобиколен от 60-70-метрови скали, Басарбовския манастир и Ивановските скални църкви. Тази година състезанието ще включва и байк трейл трасе.

Трудно бе да се фиксира дата - лятото в самия каньон има парников ефект, през ранната пролет реката често излиза от коритото си, затова решихме да го направим есента - когато професионалните бегачи могат да направят "една лека ултра", а и да привлечем хора, които за пръв път се впускат в такъв тип състезание. Събрах приятели и други тичащи и основахме движение "Поломие Русе". Оказа се, че от ултрамаратонската общност не са идвали изобщо в този регион и не са виждали тези красоти.

Цялото състезание ни струваше малко над 8000 лв. Част от парите ги имахме от стартовите пакети, другата - от партньорите ни, на които предложихме спонсорски пакет с рекламно място по плакати, транспаранти и на стартовите номера. Един от спонсорите ни направи и брандиран крем за крака CannyonCreek.

Част от темата

Спортуват ли повече българите

Масово раздвижване

Обемите в търговията със спортни стоки и нарастващият брой състезания за любители са знак, че българите спортуват повече

Пазарните мускули на MultiSport

За две години и половина "Бенефит системс България" стигна до 50 хиляди клиенти и вече инвестира в свои фитнеси




  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Арбитражният съд във Вашингтон реши окончателно спора между България и Оманския фонд Арбитражният съд във Вашингтон реши окончателно спора между България и Оманския фонд

Държавният резервен фонд на Оман се отказа от исковете си без право да ги предяви отново

17 авг 2019, 2518 прочитания

Три заменки в "Младост" не стигат 2 Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

16 авг 2019, 3967 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ПИБ: Цеко Минев не е собственик на "Юлен"

"Капитал" потърси банката и акционера й за коментар, след като премиерът публично посочи Минев като реален собственик

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА