София и автомобилите: когато няма мърдане

Столицата вече се задъхва от прекомерното количество автомобили, а ако градът не поеме в нова посока, проблемите с трафика и паркирането ще се задълбочат

   ©  Цветелина Белутова
- В София вече има повече автомобили, отколкото улиците и паркингите могат да понесат.

- Трафикът и липсата на мeста за паркиране няма да бъдат преборени с още асфалт, а с политики срещу колите.

- Решения има, но ако градът не поеме в нова посока, проблемите ще стават все по-големи

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
98 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tww09306483 avatar :-|
    Petleshev
    • - 6
    • + 24

    Няма да се оплаквате ей...! Данчето е безалтернативна! :)

    Нередност?
  • 2
    rat avatar :-|
    rat
    • - 12
    • + 49

    Миналата неделя от Красна поляна до метростанция "Сердика" с градски транспорт и метро, стигнах за 45 минути. А с колата стигам за 10 мин. За градски транспорт изхарчих 3,20 лв, а с колата ми е 1,50 лв. Нека някой общинар се опита да познае с какво ще се движа.

    Нередност?
  • 3
    adl26317382 avatar :-|
    adl26317382
    • - 2
    • + 40

    Евалата на главните архитекти и строителните предприемачи. Едни от най-долните хора в нашата държавица. В момента яко се строят апартхотели за да няма нужните 1.1 паркоместа на апартамент. Същевременно жилищни квартали като Витоша които са били поляна преди 20-30 години и са построени от нулата нямат тротоар да не говорим за парк, детски градини, магазини и тн. . Там има две линии на градския транспорт и те не са удобни.

    Нередност?
  • 4
    vzt34526152 avatar :-|
    vzt34526152
    • - 8
    • + 14

    Нещата се променят за добро, но мнооого бавно.

    Нередност?
  • 5
    bulair avatar :-|
    Булаир
    • - 8
    • + 36

    Мног добър и задълбочен анализ ... съгласен съм с всеки ред. Поздравления за авторката !

    Нередност?
  • 6
    kto1502421481529099 avatar :-P
    Dimitar Antonov
    • - 52
    • + 10

    По-глупава и невярна статия не бях чел отдавна (е, стигнах до първата една трета, просто не издържах) или както казва Люк Скайуокър нищо в тази една трета НЕ отговаря на истината ... данъците за автомобил били ниски/минимални - ами хайде ти преизчислени спрямо покупвателната способност (София и Виена ) и ще Ви се "изясни картинката" - апропо направете същото упражнение и за цената на билета; нямало контрол върху изправността - тук вече хората от "Годишен технически преглед" сигурно са си направили "харакири"; било БЕЗПЛАТНО в огромната част от София - направо нямам думи, тоест ВТОРИ автомобил данък след първия който плащаме

    Нередност?
  • 7
    johnniewalker avatar :-|
    johnniewalker
    • - 42
    • + 12

    Хареса ми как авторката е изнамерила да цитира кмета на Богота. А дали има статистика колко автомобила на 1000 души има в произволен 1-милионен град в САЩ? Има, ама не й устройва аджендата. Има си пропаганден план - изпълнява си го прилежно (между другото един съвет към начинаещата журналистка - не пиши токова много и едно и също в една статия - читателят се уморява).

    Аз лично ще гласувам винаги срещу и ще саботирам всеки опитващ се да ми бръкне в джоба и да отнема свободата ми на придвижване.

    Нередност?
  • 8
    odysey avatar :-|
    тракиец
    • - 2
    • + 21

    Статията е добър анализ на състоянието, но не дава отговор на вечния въпрос : Какво да се прави ? А мисията е възможна. Общината вместо да харчи пари за глупости, да започне да прави дребната инфраструктура, ако не й стиска , да я дава на външен инвеститор, две трети от междублоковото пространство извън широкия център е пущинаци, какво пречи да се оформи смесена зелена зона с паркинг, детски площадки и търговски площи ? Е, няма да взема парите за паркомясто и наеми от тази зона , но няма да има и грижата за поддръжка. А резултат ще има, категорично няма да са бурени и трънаци.

    Нередност?
  • 9
    odysey avatar :-?
    тракиец
    • - 2
    • + 6

    Допълвам предишния ми коментар . Веднъж облагородена и имаща собственик/дългосрочен наемател/ , зелената зона е предпазена от изникването на няколко кооперации след поредния дъжд.

    Нередност?
  • 10
    laveol avatar :-|
    laveol
    • - 5
    • + 12

    [quote#7:"johnniewalker"]Хареса ми как авторката е изнамерила да цитира кмета на Богота. А дали има статистика колко автомобила на 1000 души има в произволен 1-милионен град в САЩ? [/quote]

    Я сега да се върнем, да прочетем пак и да кажем не е ли засегната и тази тема в статията. Ясно, че не ви се чете, ама чак пък и да критикувате. А за сравнения между американски и европейски градове не знам какво да кажа. Сравнение може да има с градовете в Северозитока, които най-много приличат на европейски. Е много от тях броят автомобили на домакинство е съпоставим (или по-нисък) от този в София.

    Нередност?
Нов коментар