Наръчник за борба с автомобила
Четири мерки, които могат да олекотят трафика и паркирането в София


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Контрол на паркирането
Може да се случи веднага и безплатно
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
17 коментара
Няма нужда от паяци, а от инспектори, които да налагат глоби и система, която после да ги прибира.
Тогава кафевите околоблокови площи ще се превърнат в зелени и бай Ганьо няма да има 3 коли, зарязани в кал или качени на тротоари.
Но за целта трябва политическа воля и политици с визия.
Абсолютно правилно е горното мнение. Още повече - каква е тази "приватизация" на паяците??? Откъде накъде частник ще печели от това?
Трябва едно малко камионче на общината с куп скоби отзад. Слагат ти скоба и бележка. Плащаш и я махаш. Ако в рамките на деня не си платил - глобата се утроява например.
И общината да си събира парите чрез обща система със застраховките и/или ГТП - ако имаш глоба - няма застраховка или преглед.
И проблемът бързо ще се реши - а оттам и пропускливостта - защото много четирилентови улици са обърнати на двулентови от нагло паркиране
Мярка 1. емпирично доказано не работи и може директно да я зачеркнете от списъка. На битово ниво се разиграва скотщина, напълно различна от идилията със строгите контрольори. С годините разни тарикати съвсем законно превземат цели улици. Да не ви се случва, ама едно автосервизче може да напълни три квартални преки с прясно китвани коли за съхнене и "спри неъде наоколо и ми дОнеси ключоете, у среда че скиъм ла'ер или каре ти тропа.". Макар улицата да се използва за придатък на един-единствен сервиз, тези автомобили са върху нея напълно законно - имат си и технически преглед, и гражданска. Следва интересното. Някъде между тях искат да паркират живущите и гостите на квартала, но място вече няма и я подкарват "по фандъковски" кой къде намери. И тогава веднъж да се случи, идват инспектори с кочаните и закачват актовете. Автоталибанът да не е прав, ще се изкара прав, а сега наистина някой му е заел улицата и общината не прави нищо, вместо това глобява него. Резултатът: сами сте виждали, що е то глобен за паркиране автоталибан. Крещи, мучи, пърди, кълне, блъска, псува, посяга.....От този случай насам инспектори не са припарвали. Някой от горните етажи ги е отсвирил завинаги, а без платена зона за паркиране няма никакъв смисъл да ги праща отново.
Разгледайте графиката с капацитета на паркингите. Наказателният паркинг на ЦГМ имал 137 места. От тях 100 бяха онези, където глобата и магазинажът струват повече от колата, затова никой не си ги взема и си стоят така по 20 години. На 10 паяка остават 37 места за нарушителите на цяла София. Дори тази бройка идва да ни каже, че общината никога, ама абсолютно никога не е имала и най-беглото намерение да действа круто спрямо унищожителите на тротоари и зелени площи.
28,8% - шофиьор на автомобил. 1,5% пътник в автомобил. Нека следващия път, като някой почне да вони по отношение на зелената зона или увеличените такси, да му се цитира тази статистика.
До коментар [#1] от "
ial
":
Най лесно се събира глоба ако трябва да я платиш за да си вземеш возилото от наказателния паркинг :)
Приватизация на паяците и проблема изчезва за 3 месеца.
До коментар [#4] от "
cinik
":
Не си взимаш колата 2 месеца и се продава за скрап. Проблема е решим
До коментар [#7] от "Noal":
Някой трябва да седне, да го прегледа за противоречие с други закони и да го предложи. Най-простото нещо е принудително събиране на глобата, запор и обявяване на търг на автомобила. Но някой трябва да го предложи, а когато е за нещо против 1 милион автомобилисти в града, общинарите почват да се крият като лалугери, дори да става въпрос за преустановяване на най-скандални .
Пълни глупости:
1. "десет години столицата направи много, за да разшири инфраструктурата за автомобили ...... Какво ново (не ремонти)направи - нищо.
2.плана за организация на движението от 2011 г. на "Мот Макдоналд" има списък с подобни мерки - за 3 милиона и аз ще напеавя по голям списък. Авторката чела ли е Плана?
3. Транспортният експерт Вучан Вучик - аман от такъва хартиени (на руски) експерти.
4 Каква Богота я тресе тази. Я виж как е в големите градове на Европа.
До автора:
index.php/Statistics_on_European_cities index.php/File :Distribution_of_the_principal_means_of_going_to_w ork,_capital_cities,_2015_(%)_RYB17.png
1. Не чети стари руски книжки и автори.
2. В София вече има повече автомобили, отколкото улиците и паркингите могат да понесатм – Как разбра, като гледаш от прозореца ли? Колко са новите улици и булеварди? Колко междублокови паркинги се застроиха. До колко метростанции има достатъчно паркоместа?
- Трафикът и липсата на мeста за паркиране няма да бъдат преборени с още асфалт, а с политики срещу колите – Кои ти каза? С примери от Южна Америка или от Северна Корея (там няма лични автомобили).
3. Чети ЕВРОСТАТ. – там е истината къде е София в Европа:
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/
4. Не се слушайте набедени и самозвани “експерти”, а специалисти. “Аз сам си поправям Жигулата и съм експерт по автомобили.”
5. Не четете пасажи от доклади, а целите материали. Пример – Доклада на Ян Геел (фотоалбум за София), Доклада на Мот Мак.. (направен на база 1500 телефонни анкети) и т.н.
6. Намерете какви количества вредности се отделят при изгаряне на 1 куб.м. дърва или 1 тон въглища и колко са продадени в София и тогава
За да се бориш срещу автомобилите, трябва да четеш и да мислиш.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.