Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Наръчник за борба с автомобила

Четири мерки, които могат да олекотят трафика и паркирането в София

Вдигането на преките и косвените цени за използване на автомобил обаче е единствената дългосрочна стратегия срещу трафика
Вдигането на преките и косвените цени за използване на автомобил обаче е единствената дългосрочна стратегия срещу трафика
Вдигането на преките и косвените цени за използване на автомобил обаче е единствената дългосрочна стратегия срещу трафика    ©  Надежда Чипева
Вдигането на преките и косвените цени за използване на автомобил обаче е единствената дългосрочна стратегия срещу трафика    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Контрол на паркирането

Може да се случи веднага и безплатно


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ial avatar :-|
    ial
    • - 1
    • + 18

    Няма нужда от паяци, а от инспектори, които да налагат глоби и система, която после да ги прибира.
    Тогава кафевите околоблокови площи ще се превърнат в зелени и бай Ганьо няма да има 3 коли, зарязани в кал или качени на тротоари.

    Но за целта трябва политическа воля и политици с визия.

    Нередност?
  • 2
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone
    • - 2
    • + 15

    Абсолютно правилно е горното мнение. Още повече - каква е тази "приватизация" на паяците??? Откъде накъде частник ще печели от това?
    Трябва едно малко камионче на общината с куп скоби отзад. Слагат ти скоба и бележка. Плащаш и я махаш. Ако в рамките на деня не си платил - глобата се утроява например.
    И общината да си събира парите чрез обща система със застраховките и/или ГТП - ако имаш глоба - няма застраховка или преглед.
    И проблемът бързо ще се реши - а оттам и пропускливостта - защото много четирилентови улици са обърнати на двулентови от нагло паркиране

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 5
    • + 9

    Мярка 1. емпирично доказано не работи и може директно да я зачеркнете от списъка. На битово ниво се разиграва скотщина, напълно различна от идилията със строгите контрольори. С годините разни тарикати съвсем законно превземат цели улици. Да не ви се случва, ама едно автосервизче може да напълни три квартални преки с прясно китвани коли за съхнене и "спри неъде наоколо и ми дОнеси ключоете, у среда че скиъм ла'ер или каре ти тропа.". Макар улицата да се използва за придатък на един-единствен сервиз, тези автомобили са върху нея напълно законно - имат си и технически преглед, и гражданска. Следва интересното. Някъде между тях искат да паркират живущите и гостите на квартала, но място вече няма и я подкарват "по фандъковски" кой къде намери. И тогава веднъж да се случи, идват инспектори с кочаните и закачват актовете. Автоталибанът да не е прав, ще се изкара прав, а сега наистина някой му е заел улицата и общината не прави нищо, вместо това глобява него. Резултатът: сами сте виждали, що е то глобен за паркиране автоталибан. Крещи, мучи, пърди, кълне, блъска, псува, посяга.....От този случай насам инспектори не са припарвали. Някой от горните етажи ги е отсвирил завинаги, а без платена зона за паркиране няма никакъв смисъл да ги праща отново.

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 10

    Разгледайте графиката с капацитета на паркингите. Наказателният паркинг на ЦГМ имал 137 места. От тях 100 бяха онези, където глобата и магазинажът струват повече от колата, затова никой не си ги взема и си стоят така по 20 години. На 10 паяка остават 37 места за нарушителите на цяла София. Дори тази бройка идва да ни каже, че общината никога, ама абсолютно никога не е имала и най-беглото намерение да действа круто спрямо унищожителите на тротоари и зелени площи.

    Нередност?
  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 2
    • + 3

    28,8% - шофиьор на автомобил. 1,5% пътник в автомобил. Нека следващия път, като някой почне да вони по отношение на зелената зона или увеличените такси, да му се цитира тази статистика.

    Нередност?
  • 6
    uql26355225 avatar :-|
    Noal
    • - 1
    • + 7


    До коментар [#1] от "
    ial
    ":

    Най лесно се събира глоба ако трябва да я платиш за да си вземеш возилото от наказателния паркинг :)
    Приватизация на паяците и проблема изчезва за 3 месеца.

    Нередност?
  • 7
    uql26355225 avatar :-|
    Noal
    • - 1
    • + 3


    До коментар [#4] от "
    cinik
    ":

    Не си взимаш колата 2 месеца и се продава за скрап. Проблема е решим

    Нередност?
  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 7

    До коментар [#7] от "Noal":

    Някой трябва да седне, да го прегледа за противоречие с други закони и да го предложи. Най-простото нещо е принудително събиране на глобата, запор и обявяване на търг на автомобила. Но някой трябва да го предложи, а когато е за нещо против 1 милион автомобилисти в града, общинарите почват да се крият като лалугери, дори да става въпрос за преустановяване на най-скандални .

    Нередност?
  • 9
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 3
    • + 2

    Пълни глупости:
    1. "десет години столицата направи много, за да разшири инфраструктурата за автомобили ...... Какво ново (не ремонти)направи - нищо.
    2.плана за организация на движението от 2011 г. на "Мот Макдоналд" има списък с подобни мерки - за 3 милиона и аз ще напеавя по голям списък. Авторката чела ли е Плана?
    3. Транспортният експерт Вучан Вучик - аман от такъва хартиени (на руски) експерти.
    4 Каква Богота я тресе тази. Я виж как е в големите градове на Европа.

    Нередност?
  • 10
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 7
    • + 4

    До автора:

    1. Не чети стари руски книжки и автори.
    2. В София вече има повече автомобили, отколкото улиците и паркингите могат да понесатм – Как разбра, като гледаш от прозореца ли? Колко са новите улици и булеварди? Колко междублокови паркинги се застроиха. До колко метростанции има достатъчно паркоместа?
    - Трафикът и липсата на мeста за паркиране няма да бъдат преборени с още асфалт, а с политики срещу колите – Кои ти каза? С примери от Южна Америка или от Северна Корея (там няма лични автомобили).
    3. Чети ЕВРОСТАТ. – там е истината къде е София в Европа:
    http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Statistics_on_European_cities
    http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File :Distribution_of_the_principal_means_of_going_to_work,_capital_cities,_2015_(%)_RYB17.png
    4. Не се слушайте набедени и самозвани “експерти”, а специалисти. “Аз сам си поправям Жигулата и съм експерт по автомобили.”
    5. Не четете пасажи от доклади, а целите материали. Пример – Доклада на Ян Геел (фотоалбум за София), Доклада на Мот Мак.. (направен на база 1500 телефонни анкети) и т.н.
    6. Намерете какви количества вредности се отделят при изгаряне на 1 куб.м. дърва или 1 тон въглища и колко са продадени в София и тогава

    За да се бориш срещу автомобилите, трябва да четеш и да мислиш.

    Нередност?
Нов коментар