Идва ли краят на гаражните сервизи
Предвижда се въвеждането на държавна регистрация за автосервизите. Пред гаражните работилници и големите сервизи обаче ще бъдат поставени еднакви изисквания


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Още от времето на соца ремонтът на автомобила има особено място в битието на българина. Колата е повече от просто машина, а ремонтът й е едва ли не семейна дейност. Днес, поне в градовете, грижата за колата е оставена на автосервизите. Каква е обаче квалификацията на тези автомеханици, какви инструменти използват, качествени части ли влагат при ремонтите и носят ли отговорност за последващи инциденти? Тези въпроси рядко имат отговор. Държавата и браншовите организации твърдят, че това е заради липсата на правила и изисквания за секторa.
Ето защо се планира ремонтите и техническото обслужване на пътните превозни средства да се извършват само от регистрирани за тази цел лица или фирми, при това в специално обособени помещения. Очаква се тези промени да бъдат включени в новия Закон за пътните превозни средства, който ще се роди от подготвяното в момента разделяне на Закона за движение по пътищата на три отделни норматива. Процесът върви още от миналата година, а плановете на зам.-министъра на вътрешните работи Красимир Ципов, който ръководи работната група, са конкретните текстове да бъдат представени за обществено обсъждане до края на март.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
"Това (регистрационният режим) със сигурност ще повиши качеството на ремонтите и безопасността на пътя, от което най-доволни ще бъдат клиентите, а всеки сервиз се бори именно за лоялни клиенти".
И тези са придобили чиновническо мислене. Аз си мислех че лоялните клиенти се привличат с пазарни подходи, според тези излиза, че като се впишеш в регистъра и вече си поне 10 лоялни клиента напред.
Не трябва да идва края на сервизите, в които работят 2-3 ма майстори. Не трябва да има вмешателство в този пазар. Той е изключително ефективен, почти както пазара на интернет доставка.
Без намеса на държавата, без регулации, без купища изисквания.
Долу ръцете от Авто-сервизната дейност, държавни хрантутници и корумпирани чиновници.
Нали сега ще сменяте касовите апарати със 200 млн лв разходи за фирмите, чиновническа сган.
Тия управници, подемат рефрена и въобще не се сещат кой ще плаща сметката.
Неможем да си сменим накладките, не можем да сменим маслото и филтърите., за да ни щавят тройно.
На моята служебна таратайка, смяната на масло и филтри беше 300 лв(официален сервиз), а всъщност себестоността е 90 лв.
Кварталните магазини изчезнаха , сега е ред на гаражите .
Това ниша от която държавата може да изкара некой и друг лев лошо нема обаче повечето хора карат коли по на 10 20 години и като отидат в регистриран сервиз и като му свалят 3 кожи от гърба ?! Какво излиза в крайна сметка коли ще карат само хората с по големи доходи а,тези хора са малко обикновения човечеч ще издуха супата
Кой идиот ще ремонтира автомобила си при некадърен майстор??? Добрите автомонтьори си правят собствени сервизи, а фирмените сервизи са пълни с качествена техника и с некадърници и плиткоумници, които гледат да ви ощавят максимално!!!
Идеята е добра, но резултатите, които се очакват не кореспондират с поставените цели. Единственото, което ще се промени е административната тежест при сервизите, респективно и върху клиентите им. Не видях / разбрах, как това ще ме направи по-спокоен, когато си оставям колата в сервиза.
Опитът ми с големите фирмени сервизи е плачевен, скъпо и некомпетентно, на принципа "я да сменим и това, да не би па от него да е..."
Здравейте. Имам приятели, които са собственици на автосервизи и те са 'ЗА' този закон. По техни думи голям процент от ПТП-та по пътищата в страната се дължат на нискокачествени резервни части и некомпетенто обслужване на автомобила. Ако трябва да бъдем честни със себе си, българинът винаги търси по-евтиничкото и не се замисля за сметка на какво е по ниска цената на дадената услуга. Също така, този закон, доколкото разбирам, няма нищо общо с фирмените (дилърските сервизи). Всеки един съществуващ сервиз и гараж може да се регистрира, безплатно, стига да отговаря на някои изисквания. Това е така с всеки бизнес, и ресторант да отвориш трябва да отговаряш на някакви условия. Винаги ме е притеснявал факта, че отивайки в два различни сервиза с една и съща кола за диагностика получавам различна диагностика за проблема, който имам. На кого да вярвам? Ако по закон автосервизите са задължени да дават 6 месечна гаранция за извършения ремонт то биха се замислили дали си претупат работата. Аз лично предпочитам да платя 300 лв. за ремонт вместо 220 лв., но да имам някаква сигурност на пътя. Бил съм свидетел на ПТП-та вследстие на некачествени части и ремонт, не го пожелавам на никого. Едно е сигурно: "Евтиното винаги излиза скъпо". Аз съм 'ЗА' да се приеме този закон.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.