Четири компании поемат градския транспорт на Пловдив срещу 37 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Четири компании поемат градския транспорт на Пловдив срещу 37 млн. лв.

Компаниите "Хеброс бус", "Автотранс 2000", "Автобусни превози" и "Меритранс 2002" са обединени в консорциум "Пловдив 2017"

Четири компании поемат градския транспорт на Пловдив срещу 37 млн. лв.

Превозвачите са обединени в консорциум и ще обслужват общо 13 автобусни линии през следващите 10 години

7477 прочитания

Компаниите "Хеброс бус", "Автотранс 2000", "Автобусни превози" и "Меритранс 2002" са обединени в консорциум "Пловдив 2017"

© Анелия Николова


Десетгодишен договор на стойност 37 милиона лева сключи община Пловдив с четири транспортни фирми за обслужването на 13 автобусни линии в града. Това са компаниите "Хеброс бус", "Автотранс 2000", "Автобусни превози" и "Меритранс 2002", обединени в консорциум "Пловдив 2017". Те ще обслужват тринадесетте линии с общо 118 автобуса, като инвестицията в автобусите е на обща стойност 13 млн. евро. Част от тях са купени миналата година, когато се очакваше, че четирите фирми ще подпишат поотделно договори за обслужването на градските линии. Процесът се забави повече от 1 година заради обжалване на обществената поръчка, обясни зам.-кметът Златин Велев, който парафира документа от името на община Пловдив.

Автобусите

Изискванията на община Пловдив са всяка машина да бъде по стандарт Евро 6 за щадящи околната среда двигатели. Тя стимулира с цени за пробег по-големи автобуси, като тези с 50 -70 места ще получават по 1.78 лева на всеки изминат километър, а автобусите с над 70 места – 1.95 лева на километър пробег. Изискването за добри условия в 118-те машини е да поддържат вътре постоянна температура от 18 до 25 градуса, а интервалите в разписанието да бъдат между 9 минути и 18 минути.

Защо в консорциум

През 2017 г. по тринадесетте автобусни линии са били превозени над 4 милиона пътници на разстояние 1 милион километра само в Пловдив. Прогнозата е, че в следващите месеци 5 от 13-те линии ще бъдат удължени, за да извозват работници до най-близките предприятия от "Тракия икономическа зона" и до летище Пловдив. И тъй като в предишния десетгодишен договор една от фирмите фалира, сега консорциумът поема ангажимент да поеме обслужването на трасетата на някоя от фирмите, ако тя изпадне в затруднение.

Липса на кадри

Според собственика на "Хеброс бус" ООД инж. Веселин Дошков големият проблем на фирмите от консорциума през следващите 10 години няма да бъдат нито покупката на нови машини, нито поддръжката на досега съществуващите автобуси, а намирането на шофьори и кондуктори. През 2017 г. в Пловдив са се явили на изпит за правоуправление само 60 кандидат-шофьори, а средната възраст на сегашните е около 50 години, каза той. "Тук въпросът е как ние собствениците ще намерим стимули за нови шофьори, но след подписването на сегашния договор се чувствам по-спокоен, защото за мен това означава допълнителен приход от 250 000 лева месечно" , каза инж. Дошков. Неговата фирма поема обслужването на около 45 на сто от маршрутите на пловдивския градски транспорт.

Почти електронно обслужване

От две години Пловдив има своя автоматизирана система за управление на градския транспорт, която обаче не работи на пълните си възможности. Като основна причина за това заместник-кметът Златин Велев посочи липсата на договор с транспортните фирми. Той заяви, че и сега около половината автобуси в града имат електронни устройства за свързване с центъра за управление на транспорта, като по този начин за тяхното движение има пълна информация на електронните табла на всички спирки в града. От следващата седмица испанската фирма "Индра" ще оборудва с електронни устройства и останалите автобуси, увери той. Договорът ще позволи също така от септември да бъде въведена система за електронно таксуване на пътниците.

Според условията на договора транспортните фирми носят парична отговорност за неспазване на клаузите и глобите са от 600 лева до 5000 лева. Не са предвидени обаче неустойки за общината, в случай че тя не е стриктен партньор.

Десетгодишен договор на стойност 37 милиона лева сключи община Пловдив с четири транспортни фирми за обслужването на 13 автобусни линии в града. Това са компаниите "Хеброс бус", "Автотранс 2000", "Автобусни превози" и "Меритранс 2002", обединени в консорциум "Пловдив 2017". Те ще обслужват тринадесетте линии с общо 118 автобуса, като инвестицията в автобусите е на обща стойност 13 млн. евро. Част от тях са купени миналата година, когато се очакваше, че четирите фирми ще подпишат поотделно договори за обслужването на градските линии. Процесът се забави повече от 1 година заради обжалване на обществената поръчка, обясни зам.-кметът Златин Велев, който парафира документа от името на община Пловдив.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK