Венцислав Караджов: GDPR ще направи правилата за бизнеса по-сложни, но за потребителите това е добре

Председателят на Комисията за защита на личните данни пред "Капитал"

"Фирмите трябва да имат ясен бизнес план за какво им трябват личните данни и как да ги обработват, така че да имат определено ниво на защита."
"Фирмите трябва да имат ясен бизнес план за какво им трябват личните данни и как да ги обработват, така че да имат определено ниво на защита."    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
"Фирмите трябва да имат ясен бизнес план за какво им трябват личните данни и как да ги обработват, така че да имат определено ниво на защита."
"Фирмите трябва да имат ясен бизнес план за какво им трябват личните данни и как да ги обработват, така че да имат определено ниво на защита."    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

"Не гледайте на това като на допълнителна административна тежест, а като на възможност да си подредите бизнес процесите." С това послание Европейската комисия се опитва да въведе спокойствие около задаващата се Генерална регулация за защита на данните (GDPR). Новите правила ще променят ежедневието на огромна част от бизнеса в Европа в края на май тази година. Всеки, който събира имена, лични номера, адреси, биометрични данни или друга специфична информация за клиентите си, ще трябва да борави с данните по нов, стриктно структуриран и защитен начин, в много от случаите чак след като получи изричното съгласие на клиента за това.

В България GDPR ще засегне около половин милион бизнеси и институции, около 50 хиляди от които ще трябва да назначат служители с изцяло нови компетенции. Новата регулация вече ражда и нов бизнес на консултантски, юридически и ИТ услуги. Засега обаче огромна част от подготовката върви с големи неясноти. "Капитал" разговаря с председателя на отговорната за въвеждането на регулацията в България Комисия за защита на личните данни Венцислав Караджов, а през март ще издадем специален наръчник по GDPR за бизнеса.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се