С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 16 мар 2018, 17:02, 9742 прочитания

До две седмици ще стане ясно кой печели концесията на летище Пловдив

Потенциалният печеливш е китайският инвеститор HNA Group

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До две седмици ще стане ясно кой печели концесията на летище Пловдив, съобщиха от Министерството на транспорта. Работата на комисията е на финалната права по съгласуване на документацията. Междувременно пловдивският вестник "Марица" съобщи, че победител ще е консорциумът, воден от китайския инвеститор HNA Group, но от ведомството не могат да потвърдят информацията преди окончателното приключване на процедурата.

В надпреварата за 35-годишната концесия на финалната права останаха две оферти - на китайския конгломерат HNA Group и на пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив", съставено от "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК, която наскоро спечели концесията на интермодалния терминал в Пловдив.


Още на по-предишна фаза стана ясно, че офертата на китайската компания е по-силна по някои от параметрите и тяхната победа не би била изненада.

Кой какво предлага

С най-голяма тежест при избора е концесионното възнаграждение (40%). Пловдивското обединение предлага 6% от приходите плаващо концесионно възнаграждение и 120 хил. лв. фиксирано на година, а китайският кандидат излезе с оферта също за 6% от приходите и 600 хил. лв. на година фиксирано концесионно плащане.



При инвестициите, които са с 35% тежест при оценяването, китайската оферта също е по-голяма. Китайският кандидат предлага 79 млн. евро срещу 65 млн. евро, предложени от пловдивските компании.

Плюс полети

Около 30 млн. евро от инвестициите на китайците ще са за изграждането на карго и на пътнически терминал. Плановете предвиждат през летището да минават по 1 млн. пътници на година и по 50 хил. тона товари. Предвижда се да се открие линия между Пловдив и Китай три пъти седмично - два пътнически полета и един товарен, като не е ясно кой точно ще е китайският град - Пекин, Гуанджоу, Шанхай или някой друг.

Пловдивската оферта предвижда на първо време изграждане на карго терминал, а след одобрение на нов генерален план на летището и на още един. Планът на "Консорциум Летище Пловдив" е след изграждането му да намери специализирана фирма, която да го оперира. Местните компании също се надяват в следващите 10 години летището да достигне 1 млн. пътници, като при достигане на максималния капацитет на настоящия пътнически терминал да се построи още един.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Пазарите пак потънаха, Жирардели бил собственик на "Юлен" още от 2016 г. Вечерни новини: Пазарите пак потънаха, Жирардели бил собственик на "Юлен" още от 2016 г.

И още: ЕС и държавите членки договориха компромисни екоизисквания за новите коли; Властта бърза да даде репресивни правомощия на антикорупционната комисия

18 дек 2018, 1240 прочитания

Закупена земеделска земя няма да може да бъде урбанизирана 7 години Закупена земеделска земя няма да може да бъде урбанизирана 7 години

Големите фермери няма да могат да участват в търгове за наем на държавни земи, се предвижда в подготвяния кодекс за земята

18 дек 2018, 1421 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Разходите за труд нарастват с 12.2% през четвъртото тримесечие на 2017 г.

Това е вторият най-висок резултат в ЕС след Румъния, която запазва челната си позиция с годишно изменение от 14.3%.

Западният страх от Huawei

Китайският технологичен гигант се оказа под неочаквано мащабен световен политически натиск

Пазаруване без граници

EС забрани геоблокирането в онлайн търговията с изключение на някои сфери

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Ще се видим там горе"

Красиви чувства и раните от войната в артистична френска драма

Книга: "Малка история на философията"

Найджъл Уорбъртън запазва лаконичния си стил, за да въведе по разбираем начин читателите дори в най-оплетените философски школи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Пазарите пак потънаха, Жирардели бил собственик на "Юлен" още от 2016 г.

Емисия

DAILY @7PM // 18.12.2018 Прочетете