С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
11 16 мар 2018, 17:02, 8690 прочитания

До две седмици ще стане ясно кой печели концесията на летище Пловдив

Потенциалният печеливш е китайският инвеститор HNA Group

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Пловдив в очакване на китайското кацане

Договорът за концесията на летище Пловдив с китайската HNA Airport Group ще се подпише в началото на юни

11 май 2018

Нови директни и чартърни полети започват на летище София

Те ще са до Любляна, Ница, Лисабон, Малага и други

25 мар 2018

КЗК: В концесията на летище Пловдив остават само два кандидата

Швейцарският претендент не е доказал, че разполага с активи за 20 млн. евро

5 ное 2017

China, майна

Китайският авиационен конгломерат HNA Group даде по-висока оферта за концесията на летище Пловдив от местния консорциум между ПИМК и "Тракия икономическа зона"

3 авг 2017
До две седмици ще стане ясно кой печели концесията на летище Пловдив, съобщиха от Министерството на транспорта. Работата на комисията е на финалната права по съгласуване на документацията. Междувременно пловдивският вестник "Марица" съобщи, че победител ще е консорциумът, воден от китайския инвеститор HNA Group, но от ведомството не могат да потвърдят информацията преди окончателното приключване на процедурата.

В надпреварата за 35-годишната концесия на финалната права останаха две оферти - на китайския конгломерат HNA Group и на пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив", съставено от "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК, която наскоро спечели концесията на интермодалния терминал в Пловдив.

Още на по-предишна фаза стана ясно, че офертата на китайската компания е по-силна по някои от параметрите и тяхната победа не би била изненада.

Кой какво предлага

С най-голяма тежест при избора е концесионното възнаграждение (40%). Пловдивското обединение предлага 6% от приходите плаващо концесионно възнаграждение и 120 хил. лв. фиксирано на година, а китайският кандидат излезе с оферта също за 6% от приходите и 600 хил. лв. на година фиксирано концесионно плащане.



При инвестициите, които са с 35% тежест при оценяването, китайската оферта също е по-голяма. Китайският кандидат предлага 79 млн. евро срещу 65 млн. евро, предложени от пловдивските компании.

Плюс полети

Около 30 млн. евро от инвестициите на китайците ще са за изграждането на карго и на пътнически терминал. Плановете предвиждат през летището да минават по 1 млн. пътници на година и по 50 хил. тона товари. Предвижда се да се открие линия между Пловдив и Китай три пъти седмично - два пътнически полета и един товарен, като не е ясно кой точно ще е китайският град - Пекин, Гуанджоу, Шанхай или някой друг.

Пловдивската оферта предвижда на първо време изграждане на карго терминал, а след одобрение на нов генерален план на летището и на още един. Планът на "Консорциум Летище Пловдив" е след изграждането му да намери специализирана фирма, която да го оперира. Местните компании също се надяват в следващите 10 години летището да достигне 1 млн. пътници, като при достигане на максималния капацитет на настоящия пътнически терминал да се построи още един.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Ердоган води убедително за президент, но няма да има мнозинство в парламента, ключови дни за пътя на България към еврото, ще има ли европейско решение за миграцията, втори вот срещу кабинета "Борисов 3"

24 юни 2018, 1947 прочитания

Напрежение в "БСП за България" Напрежение в "БСП за България"

Оставането на двамата депутати от земеделския съюз "Александър Стамболийски" в групата на социалистите е под въпрос

24 юни 2018, 2339 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Разходите за труд нарастват с 12.2% през четвъртото тримесечие на 2017 г.

Това е вторият най-висок резултат в ЕС след Румъния, която запазва челната си позиция с годишно изменение от 14.3%.

Битката за Слънчака не стихва

Вицепремиерът Симеонов и ДНСК в спор за това кое е преместваем обект на плажа

Създателят на брандове от Шумен

Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на "Фикосота", пред "Капитал"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Бандитките на Оушън"

Дамският вариант е фриволен към формулата, но с добри актриси

Нежна е нощта

Лубри показва Ladies Only в Пловдив

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 23.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 24.06.2018 Прочетете