С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 16 мар 2018, 17:02, 10347 прочитания

До две седмици ще стане ясно кой печели концесията на летище Пловдив

Потенциалният печеливш е китайският инвеститор HNA Group

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До две седмици ще стане ясно кой печели концесията на летище Пловдив, съобщиха от Министерството на транспорта. Работата на комисията е на финалната права по съгласуване на документацията. Междувременно пловдивският вестник "Марица" съобщи, че победител ще е консорциумът, воден от китайския инвеститор HNA Group, но от ведомството не могат да потвърдят информацията преди окончателното приключване на процедурата.

В надпреварата за 35-годишната концесия на финалната права останаха две оферти - на китайския конгломерат HNA Group и на пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив", съставено от "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК, която наскоро спечели концесията на интермодалния терминал в Пловдив.


Още на по-предишна фаза стана ясно, че офертата на китайската компания е по-силна по някои от параметрите и тяхната победа не би била изненада.

Кой какво предлага

С най-голяма тежест при избора е концесионното възнаграждение (40%). Пловдивското обединение предлага 6% от приходите плаващо концесионно възнаграждение и 120 хил. лв. фиксирано на година, а китайският кандидат излезе с оферта също за 6% от приходите и 600 хил. лв. на година фиксирано концесионно плащане.



При инвестициите, които са с 35% тежест при оценяването, китайската оферта също е по-голяма. Китайският кандидат предлага 79 млн. евро срещу 65 млн. евро, предложени от пловдивските компании.

Плюс полети

Около 30 млн. евро от инвестициите на китайците ще са за изграждането на карго и на пътнически терминал. Плановете предвиждат през летището да минават по 1 млн. пътници на година и по 50 хил. тона товари. Предвижда се да се открие линия между Пловдив и Китай три пъти седмично - два пътнически полета и един товарен, като не е ясно кой точно ще е китайският град - Пекин, Гуанджоу, Шанхай или някой друг.

Пловдивската оферта предвижда на първо време изграждане на карго терминал, а след одобрение на нов генерален план на летището и на още един. Планът на "Консорциум Летище Пловдив" е след изграждането му да намери специализирана фирма, която да го оперира. Местните компании също се надяват в следващите 10 години летището да достигне 1 млн. пътници, като при достигане на максималния капацитет на настоящия пътнически терминал да се построи още един.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Купуваме миночистачи втора ръка, транспортът струва колкото цената на всеки от тях Купуваме миночистачи втора ръка, транспортът струва колкото цената на всеки от тях

Старите холандски бойни кораби "Мааслуис" и "Хелевутслайс" не могат да се придвижат сами до Варна

10 дек 2019, 437 прочитания

Застрахователи плащали за мерене на кръвно в болница и запазен час за операционна Застрахователи плащали за мерене на кръвно в болница и запазен час за операционна

Здравните дружества искат законова яснота какво да покриват и какво не

10 дек 2019, 289 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Разходите за труд нарастват с 12.2% през четвъртото тримесечие на 2017 г.

Това е вторият най-висок резултат в ЕС след Румъния, която запазва челната си позиция с годишно изменение от 14.3%.

Още от Капитал
Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10