До две седмици ще стане ясно кой печели концесията на летище Пловдив
Потенциалният печеливш е китайският инвеститор HNA Group
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
До две седмици ще стане ясно кой печели концесията на летище Пловдив, съобщиха от Министерството на транспорта. Работата на комисията е на финалната права по съгласуване на документацията. Междувременно пловдивският вестник "Марица" съобщи, че победител ще е консорциумът, воден от китайския инвеститор HNA Group, но от ведомството не могат да потвърдят информацията преди окончателното приключване на процедурата.
В надпреварата за 35-годишната концесия на финалната права останаха две оферти - на китайския конгломерат HNA Group и на пловдивското обединение "Консорциум Летище Пловдив", съставено от "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК, която наскоро спечели концесията на интермодалния терминал в Пловдив.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
11 коментара
Прекалено сме боси в този вид сделки и е трудно да разберем колко добри са офертите.
Картото на китайците,
Пътническите смесено Българо- Китайски.
А от подаването на офертите китайската група изгуби подкепата на властта и е на изкуствено дишане. Притеснявам се, че и да спечелят никак няма да им е до Пловдив и летището му
А какво стана с летище Г.Оряховица след концесия? Пълно мъртвило!
Който и да е концесионера, важното е да поддържа и управлява летището добре, както се случва с варненското и бургаското.
Няма нужда да си експерт, за да видиш, че офертата на китайците превъзхожда тази на местните бабаити по всички параметри. Китайците могат да развият летището и търговията в Пловдив (и цяла южна България) от което ще спечелят всички.
Това, което е важно е държавата да не си затваря вратата за развитие на други летища. Когато даваше на концесия морските летища БГ се задължи да не развива никакви летища в радиус от 150км. Това обрече бившите военни летища край Равнец, Балчик и Добрич. Ако сега допуснат такава клауза това би сложило край и на летището в Стара Загора.
Другото е, че концесията на летище Пловдив би следвало да договори специални условия за субсидирани полети (Public Service Obligation). За такива полети концесионерът не би требвало да взима такси или да взима минимални такива. Иначе ще се получи скрито субсидиране от държавата към концесионера.
А такива субсидирани полети трябва да се въведат. Пловдив има огромен туристически потенциал и ако се въведат директни полети до всички европейски столици то целогодишния пътникопоток ще стигне този на морските летища (там той е сезонен, а Пловдив може да бъде целогодишна дестинация).
След като собствениците на ПИМК повозиха с шейна Московски на Боровец, защо да не вземат и летището.
До коментар [#8] от "
Николай Николов
":
В момента има такива полети. Има местен фонд на няколко общини, който плаща 50% от таксите на Ryanair, за да има полети, иначе и тях да ги няма.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход