"Джи Пи груп" ще довърши трамвайния ремонт по бул. "България", когато се намерят пари
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Джи Пи груп" ще довърши трамвайния ремонт по бул. "България", когато се намерят пари

Сега новите трамваи буквално се разбиват при преминаването по неремонтирания участък.

"Джи Пи груп" ще довърши трамвайния ремонт по бул. "България", когато се намерят пари

Столичната община е подписала договор за 1.9 млн. лв., което е над прогнозната стойност, няма и осигурено финансиране

Ивайло Станчев
8929 прочитания

Сега новите трамваи буквално се разбиват при преминаването по неремонтирания участък.

© Мария Съботинова


Единственият останал необновен участък от трамвайния релсов път и контактната мрежа по столичния бул. "България - 600 м в района на кръстовището с бул. "Академик Иван Гешов", ще се реконструира от Обединение "РВП Илиенци – Джи Пи груп". Проблемът е, че столичната община е подписала договора с избрания изпълнител, без да е осигурила необходимото финансиране и съответно не е ясно кога ще могат да започнат строителните работи. Също така договорените разходи са почти двойно по-големи от прогнозните.

При всички случаи обаче реализирането на този проект е от изключителна важност, тъй като сега новите трамваи буквално се разбиват при преминаването през старите релси. Цялостното обновяване на трамвайните линии по бул. "България" от бул. "Витоша до ухо "Борово" беше направено през 2014 г., като строител беше фирма "СК-13 Трансстрой" АД, която беше санкционирана с 800 хил. лв. поради некачествено изпълнение. Но този участък беше оставен заради плановете да се прави кръстовище на две нива. Тогава за него имаше осигурени средства по оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г. чрез проекта "Интегриран градски транспорт", но заради забавянето тези пари не успяха да се ползват.

Стара история

Още в началото на миналата година местната управа реши да избере фирма, която да довърши ремонта на трамвайното трасе. Обявената за целта обществена поръчка обаче беше прекратена на 28 юни 2017 г.. Поводът беше, че единственият допуснат до отваряне на ценови оферти кандидат - Обединение "РВП Илиенци - Джи Пи груп", съставено от "РВП Илиенци" ЕООД и "Джи Пи груп" АД, поиска цена от 1 887 598.10 лв. без ДДС, която надхвърляше два пъти и половина индикативната - 745 833 лв. без ДДС.

След това, на 31 юли, беше обявен нов търг, този път с бюджет от 1.1 млн. лв. без ДДС. В него се включиха само трима кандидати - френско-българското обединение "ИСАФ С.А - Колас Рай С.А.С", "Трансремонтстрой" и споменатият вече консорциум "РВП Илиенци - Джи Пи груп". И тримата участници обаче отново предложиха по-високи цени от прогнозните. Съответно: 1 643 563 лв. без ДДС за французите, 1 851 330 лв. без ДДС за "Трансремонтстрой" и 1 903 356 лв. без ДДС за "Джи Пи груп". Последната обаче излиза с малко начело, заради по-краткия срок за изпълнение - само 36 дни.

Какво точно ще се прави

Според плановете ремонтът ще се осъществи на етапи. Първият ще включва носещите плочи под релсовия път. Вторият - допълващите ивици в средата между тях, като преди бетонирането ще се положат и самите релси, скрепления, напречници, шумо- и вибро-изолационни елементи. За връзка между релсата и пътната настилка в рамките на кръстовището между "България" и "Гешов" ще се положат и ивици от полимер-битумна паста. Спиране на автомобилното движение обаче не се предвижда.

За отвеждане на проникнали в дълбочина повърхностни води ще ма дренаж на дълбочина 1.20 метра. Изцяло ще се подмени и контактно кабелната мрежа. Ремонтът следва да бъда завършен до 31 декември 2018 г.

Коя е "Джи Пи"

"Джи Пи груп" е с мажоритарни собственици Георги Василев и Владимир Житенски, като заради втория компанията е сочена за близка до директора на "Лукойл" Валентин Златев. Той отрича свързаност, но строителната фирма е главен изпълнител на "Лукойл" по изграждане, ремонт и поддръжка на бензиностанции и газстанции, като е изградила и реконструирала над 100 обекта, изграждала е и хотелите на фамилията Златеви. Съпруга на Георги Василев пък е Анна Шехтова - близначка на манекенката Боряна Шехтова, която е майка на сина на избягалия в Дубай Христофорос Аманатидис-Таки, чиито обвинения за организиране на престъпна група за разпространение на наркотици бяха свалени от прокуратурата през 2014 г.

"Джи Пи" оглави класацията за най-големи строителни компании по приходи "Капитал 100" с оборот от 178 млн. лв. за 2016 г.

Единственият останал необновен участък от трамвайния релсов път и контактната мрежа по столичния бул. "България - 600 м в района на кръстовището с бул. "Академик Иван Гешов", ще се реконструира от Обединение "РВП Илиенци – Джи Пи груп". Проблемът е, че столичната община е подписала договора с избрания изпълнител, без да е осигурила необходимото финансиране и съответно не е ясно кога ще могат да започнат строителните работи. Също така договорените разходи са почти двойно по-големи от прогнозните.

При всички случаи обаче реализирането на този проект е от изключителна важност, тъй като сега новите трамваи буквално се разбиват при преминаването през старите релси. Цялостното обновяване на трамвайните линии по бул. "България" от бул. "Витоша до ухо "Борово" беше направено през 2014 г., като строител беше фирма "СК-13 Трансстрой" АД, която беше санкционирана с 800 хил. лв. поради некачествено изпълнение. Но този участък беше оставен заради плановете да се прави кръстовище на две нива. Тогава за него имаше осигурени средства по оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г. чрез проекта "Интегриран градски транспорт", но заради забавянето тези пари не успяха да се ползват.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-(
    geordgeo

    Не знам какво има да се коментира тук - некадърност, мафия, свързаност, безхаберие, немарливост, незаинтересованост... СО е блокирана отвсякъде от разни строителни фирми, които са на едни и същи хора, и които не могат да строят каквото и да било, но за сметка на това - скъпо и некачествено...

  • 2
    goshoee avatar :-|
    goshoee

    До коментар [#1] от "Г.Е.М.":

    Да, ама Фандъкова печели изборите дори без балотаж. Какво да се прави, българите сами си ги избираме такива.

  • 3
    kopo avatar :-P
    kopo

    До коментар [#2] от "goshoee":

    Като ѝ погледнеш опонентите на Фъндупкова - как да не спечели на първия тур?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK