ТЕЦ "Варна" може да струва 250 млн. лв. годишно на потребителите
Работодателите подготвят протести, защото това би вдигнало цената на тока с 16%


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Без ремонт и с технология с изключително ниска ефективност ТЕЦ "Варна" се опитва да се включи в енергийния микс на страната. В края на миналата седмица централата е внесла заявление за това в Комисията за енергийно и водно регулиране. Поискана е преференциална цена от 191 лв. за мегаватчас при средна за пазара сега от около 70 лева. Това съобщи председателят на Асоциацията на индустриалния капитал в България Васил Велев. Информацията бе потвърдена за "Капитал" и от регулатора, и от новия собственик на ТЕЦ "Варна" - бившия транспортен министър Данаил Папазов. Според Папазов обаче поисканата цена не е цитирана точно, но той не пожела да каже каква е, а посочи само, че е много по-добра от тази на ВЕИ. А за връзката си с Делян Пеевски заяви, че го познава, но не работи за него или с него.
Васил Велев твърди, че включването на централата към енергийната система на България ще струва на потребителите 250 млн. лв. годишно. "Цената на електроенергията за крайните клиенти ще се вдигне средно с 16%", каза още председателят на АИКБ. "Ние сме направили нашите сметки и сме подали заявление. В правомощията на КЕВР е да определи конкретна цена и количество енергия. Възможно е напълно да ни откажат. Ако това се случи, ще търсим други възможности за реализация на продукцията - износ, балансиращ пазар и т.н.", обясни на свой ред Папазов.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
19 коментара
Който ги включи като студен резерв спокойно може да бъде съден за безстопанственост. Колко студен резерв има в момента (риторичен въпрос)? Не по-малка безстопанственост е да сключиш договор за 250% над пазарната цена.
В родната енергетика само безобразия!
А това пиб голяма дпс хранилка!
Отварт!
Девизът на Бойко и Пеевски е: Един голям рушвет е по-голям от 100 малки...
Айляк-работа. Явно имало още кожи за дране от верните раби на стабилността. Гласувайте после пак за ДПС! И за Делян! И за техния генерален секретар Банкянеца! Не е луд тоз, дето яде зелника - а ние, дето му го даваме.
А какво става с Гинка, бе? Нещо позаглъхнаха там нещата... а уж щеше да има комисия, това-онова. Какви милиарди, какви пет лева!
Айде пак рипайте срещу зелената енергия. Кучето е заровено в далаверите на сектора, а не в типа източници. Като ни натресат и АЕЦ Белене срещу 250 лв./мегават, ще се родим направо.
До коментар [#4] от "kdo52372883":
Трябва да се каже за кой да се гласува, а не за кой да не се гласува. Колко партии виждаш извън статуквото? Не са повече от 2-3.
Боката е плашливо момченце!
Утре като му рипнат стотина човека за цената на тока ,ще се изпъчи по всички телевизии ,че лично той спрял сделката.
До коментар [#1] от "Честити Пижо Пенда без Дженда":
Какво лошо има в това ТЕЦ Варна да е включен в студения резерв на страната? На мен ми е все тая дали студеният резерв се осигурява от Ковачки(който миналата зима не успя да го вдигне) или от Папазов.
Все пак е важно да се определи точно от колко студен резерв има нужда, за да не плащаме на много централи "да си чоплят носовете".
Затова ни съдят ЧЕЗ и то с право. Този Папазов очевидно е някакъв гений та се сеща неща които ЧЕЗ не са могли да измислят с години :)
Егати гнусната история. Тази централа ако има свободен пазар (борса) никога няма да оцелее но виж в България не само ще работи а ще направи и милиони даже. Щял да ходи на външните пазари, и за 100 евро за мегават ма кой ще продава?
Не е лоша статията, но реално няма решение да се включат в микса с каквото и да е било количество на споменатите цени. Вероятно няма и да има. Би трябвало да ги насочат към свободния пазар, нали сега ще излязат там ВЕИ, тъкмо ще има кой да ги балансира. Може и малко студен резерв, защото на газ няма много централи, освен топлофикации, а те не замръзват зимата и няма нужда от влакове за горивото.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.