БДЖ ще купува 41 нови мотрисни влака
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

БДЖ ще купува 41 нови мотрисни влака

Владимир Владимиров БДЖ, изпълнителен директор на жп холдинга

БДЖ ще купува 41 нови мотрисни влака

Следващото правителство ще подготви поръчка за още 44, за да се модернизира съставът

Калина Горанова
7996 прочитания

Владимир Владимиров БДЖ, изпълнителен директор на жп холдинга

© Цветелина Белутова


Български държавни железници до месец ще обяви поръчка за покупката на 41 нови мотрисни влака. А следващото правителство ще поръча още 44. Това обяви пред БНТ изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Финансирането на първия етап от обновяването на подвижния състав трябва да се осъществи със средства от държавния бюджет, под формата на капиталов трансфер, каза Владимиров. Той е в размер на 35 млн. лв. на година.

"Най-вероятно ще има авансово плащане към победителя, който спечели обществената поръчка, в рамките на две години, след което те ще бъдат плащани разсрочено. Ако има държавническа воля и политическа воля, може тази сума да бъде увеличена, да се скъсят сроковете на заплащане и по този начин да се ускори и въвеждането на втори етап в модернизацията на железницата – именно тези 44 мотрисни влака", заяви той.

85 нови мотриси

Документацията по обществената поръчка е почти готова, като в момента се изчистват детайлите какви точно трябва да бъдат удобствата в тези мотрисни влакове. Предвижда се влаковете да се движат по основните жп линии в страната, като някои от тях ще покриват и крайградски зони като София – Перник или около Асеновград.

Технологичната им скорост ще е 200 км/час, като тя ще позволява по новата жп инфраструктура те да развиват 160 км/час. Това означава, че разстоянието между София и Бургас ще се взима за три часа, три часа и 20 минути, в зависимост от броя на спирките по пътя, изчислява Владимиров. Технологичната скорост на новите мотриси обаче няма да се достига максимално по линията София – Варна, която не се модернизира от Национална компания "Железопътна инфраструктура".

Очакванията са първите от тези 41 мотрисни влака да тръгнат по жп линиите в края на мандата на правителството и постепенно да бъдат доставени в рамките на следващите до три години. "Паралелно с това трябва да започне подготовката и за втория етап", казва Владимиров.

И поръчка за ремонти

"С тези 85 и тези мотрисни влакове, които притежаваме, плюс спалните вагони (бел. ред. - 30-те спални вагона, които пристигнаха през 2013 г., бяха последната голяма поръчка на нов подвижен състав) ще имаме една доста модерна железница. Разбира се, ще останат и част от старите, с които работим в момента, но от тях ще останат най-добрите и локомотиви, и вагони и железницата ще изглежда по съвършено различен начин", смята той.

Паралелно тече още една мащабна поръчка на "БДЖ Пътнически превози". Тя е за ремонт и поддръжка на 22 дизелови мотриси и 24 електрически мотриси Siemens, за 137 млн. лв. без ДДС и е за 5-годишен период.

Към момента по нея напред продължават три кандидата. Това са Обединение "Дезиро Сименс", "Щадлер Унгария Железопътна поддръжка" и румънската "Алстом транспорт", като последните две обжалват решението от началото на март в КЗК.

Български държавни железници до месец ще обяви поръчка за покупката на 41 нови мотрисни влака. А следващото правителство ще поръча още 44. Това обяви пред БНТ изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Финансирането на първия етап от обновяването на подвижния състав трябва да се осъществи със средства от държавния бюджет, под формата на капиталов трансфер, каза Владимиров. Той е в размер на 35 млн. лв. на година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    ghq24558719 avatar :-|
    ghq24558719

    Технологична скорост 200 км/час, пък по новата жп инфраструктура щели да развиват 160 км/час - вероятно максимална, а средна кой знае. Като теглиш чертата пак си е същия ташак. Тия скорости и сега се считат за бавни в Европа, като правите нещо ново правете го с перспектива поне 10 години напред, а не 50 назад, докога с това назадничаво мислене, компромиси и мислене на парче?

  • 2
    stt06549814 avatar :-|
    Чуден

    Всичко е въпрос на пари. Аз съм доволен, че се правят инвестиции и модернизация с малкото с което разполагаме. С пари и баба може. Време е ние българите да започнем да вярваме и използваме повече традиционните компании като железници, пощи и градски транспорт.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK