С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 3 апр 2018, 16:33, 7251 прочитания

БДЖ ще купува 41 нови мотрисни влака

Следващото правителство ще подготви поръчка за още 44, за да се модернизира съставът

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Български държавни железници до месец ще обяви поръчка за покупката на 41 нови мотрисни влака. А следващото правителство ще поръча още 44. Това обяви пред БНТ изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Финансирането на първия етап от обновяването на подвижния състав трябва да се осъществи със средства от държавния бюджет, под формата на капиталов трансфер, каза Владимиров. Той е в размер на 35 млн. лв. на година.


"Най-вероятно ще има авансово плащане към победителя, който спечели обществената поръчка, в рамките на две години, след което те ще бъдат плащани разсрочено. Ако има държавническа воля и политическа воля, може тази сума да бъде увеличена, да се скъсят сроковете на заплащане и по този начин да се ускори и въвеждането на втори етап в модернизацията на железницата – именно тези 44 мотрисни влака", заяви той.

85 нови мотриси

Документацията по обществената поръчка е почти готова, като в момента се изчистват детайлите какви точно трябва да бъдат удобствата в тези мотрисни влакове. Предвижда се влаковете да се движат по основните жп линии в страната, като някои от тях ще покриват и крайградски зони като София – Перник или около Асеновград.



Технологичната им скорост ще е 200 км/час, като тя ще позволява по новата жп инфраструктура те да развиват 160 км/час. Това означава, че разстоянието между София и Бургас ще се взима за три часа, три часа и 20 минути, в зависимост от броя на спирките по пътя, изчислява Владимиров. Технологичната скорост на новите мотриси обаче няма да се достига максимално по линията София – Варна, която не се модернизира от Национална компания "Железопътна инфраструктура".

Очакванията са първите от тези 41 мотрисни влака да тръгнат по жп линиите в края на мандата на правителството и постепенно да бъдат доставени в рамките на следващите до три години. "Паралелно с това трябва да започне подготовката и за втория етап", казва Владимиров.

И поръчка за ремонти

"С тези 85 и тези мотрисни влакове, които притежаваме, плюс спалните вагони (бел. ред. - 30-те спални вагона, които пристигнаха през 2013 г., бяха последната голяма поръчка на нов подвижен състав) ще имаме една доста модерна железница. Разбира се, ще останат и част от старите, с които работим в момента, но от тях ще останат най-добрите и локомотиви, и вагони и железницата ще изглежда по съвършено различен начин", смята той.

Паралелно тече още една мащабна поръчка на "БДЖ Пътнически превози". Тя е за ремонт и поддръжка на 22 дизелови мотриси и 24 електрически мотриси Siemens, за 137 млн. лв. без ДДС и е за 5-годишен период.

Към момента по нея напред продължават три кандидата. Това са Обединение "Дезиро Сименс", "Щадлер Унгария Железопътна поддръжка" и румънската "Алстом транспорт", като последните две обжалват решението от началото на март в КЗК.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Крайно различни прогнози за изборите в София, правителството залага 3.3% ръст на БВП догодина Вечерни новини: Крайно различни прогнози за изборите в София, правителството залага 3.3% ръст на БВП догодина

И още: Готова е първата отсечка от "Турски поток" в България; Brexit пак ще се отложи, ако парламентът не одобри сделката на Джонсън

21 окт 2019, 826 прочитания

Вярно или не за "Топлофикация София": колко, на кого и защо дължи 2 Вярно или не за "Топлофикация София": колко, на кого и защо дължи

В предизборната битка стандартният договор на "Булгаргаз" се оказа рекетьорски за столичното парно

21 окт 2019, 1177 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
СЕМ глобява БНТ с 3000 лв. заради средния пръст на Кошлуков

Нарушението е първо, затова се налага най-ниската глоба, заяви председателят на регулатора София Владимирова

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10