С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 21 апр 2018, 16:29, 9812 прочитания

Какво се предлага в проекта за нов закон за пътните превозни средства

Документът, който ще бъде публично дискутиран в понеделник, предвижда технически досиета за колите и повече контрол над сервизи и търговци на авточасти втора ръка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новият проектозакон за пътните превозни средства, който е един от трите, които ще заменят сегашния Закон за движение по пътищата, е публикуван на страниците на МВР, Транспортното министерство и агенцията за пътищата и ще бъде подложен на обществено обсъждане в понеделник от 13:30 в Гранд Хотел София.

Затягане на контрола за търговците с авточасти втора ръка


Едно от големите нововъведения в него предвижда търговците с авточасти втора ръка да се регистрират в кметството по месторабота на обекта, а предлаганите от тях компоненти ще могат да бъдат само с ясен произход с данни от кого и кога е купена, както и на кого и кога е продадена, като задължително трябва да имат и някаква гаранция, съобщава "Дневник".

В допълнение трябва да присъства и информация за идентификационния номер на превозното средство, от което е демонтирана. В края на всеки работен ден законът ги задължава да изготвят опис на наличните части и на сключените сделки. Всички данни за частите ще трябва да се съхраняват три години.

Новите изисквания към търговците на авточасти втора ръка явно целят спиране на кражбите на коли, за да бъдат те продадени на части. От МВР на няколко пъти сигнализират, че те се увеличават непрекъснато.



А също и за сервизите

Документът предвижда и затягане на контрола върху сервизите, центровете за смяна на гуми, местата за монтаж и ремонт на газови уредби, автоключарите и електричарите, които ще трябва да се регистрират. Ще се въведат и изисквания към материалната им база и технически специалисти, които ще залегнат допълнително в наредба.

Създаването на регистър на автосервизите е искане на компаниите от сектора, които работят на светло, от години. Притесненията обаче са, че подобна мярка ще засегне малките работилници, които трудно биха покрили твърде завишени изисквания и в крайна сметка вероятно ще са принудени да затворят. Това крие риск цели малки населени места да останат без сервизи.

Технически досиета за автомобилите

Друго предложение в проекта е всички моторни превозни средства да имат своеобразно досие, което да съдържа информация за техническо състояние, претърпени катастрофи и преминати ремонти. Тази мярка цели да намали измамите при сделки с автомобили втора ръка, който вече са регистрирани в България. Ще се засили и контрола върху техническата им изправност, включително и тяхната екологичност. Последното е важно, тъй като България има сериозен проблем с качеството на въздуха, а дизеловите автомобили втора ръка са едни от големите замърсители. Доколкото редица по-развити страни в ЕС вече взимат мерки за ограничаването на дизеловите коли, се очаква потокът от евтини употребявани автомобили на дизелово гориво към източноевропейските страни да стане още по-голям.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Патриотични игри в Столичния общински съвет Патриотични игри в Столичния общински съвет

Общински съветник от "Атака" се присъедини към ВМРО и така "помогна" за сформирането на групата "Патриоти за София"

15 ное 2019, 953 прочитания

Ще получат ли районните кметове повече власт 1 Ще получат ли районните кметове повече власт

След балотажите за столичните райони децентрализацията на управлението им излезе на дневен ред

15 ное 2019, 848 прочитания

24 часа 7 дни

15 ное 2019, 2224 прочитания

15 ное 2019, 1779 прочитания

15 ное 2019, 1602 прочитания

15 ное 2019, 1269 прочитания

15 ное 2019, 1090 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
София рестартира концесията на спирките на градския транспорт

Общината очаква концесионни такси от 200 хил. евро годишно за 2600 спирки, а резултатите ще се видят най-рано през 2021г.

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10