Проектът за обществени велосипеди под наем в София отново се отлага
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Проектът за обществени велосипеди под наем в София отново се отлага

Проектът за обществени велосипеди под наем в София отново се отлага

Върховният административен съд отмени избора на Столичната община за победител в конкурса

Мария Манолова
7334 прочитания

© Георги Кожухаров


Концесията за отдаване на велосипеди под наем в столицата отново е на пауза, след като съдът отмени избора на победител в конкурса на Столичната община. Според решението на Върховния административен съд (ВАС) от миналата седмица документите на участниците трябва да бъдат оценени наново, тъй като една от фирмите е била отстранена неправомерно.

Това е второ забавяне на процедурата заради жалба от един и същ участник - свързаното с Красимир Гергов "Вело Арчър София". Първо от обединението обжалваха условията на конкурса, а след това - и решението за класиране на победител. Столичната община стартира концесията след няколкогодишно говорене по темата и забавяне през 2016 г., а по всичко личи, че система от градски велосипеди под наем няма да има поне до 2019 г.

Неравнопоставената позиция на Красимир Гергов

Столичната община отстрани "Вело Арчър София" от процедурата, тъй като дружеството е представило схеми на велогардероби, които не отговарят на допустимата съгласно изискванията площ за разполагане. От обединението пък претендират, че са искали уточнения и разяснения за площта, но не са получили отговор от Столичната община. Според "Вело Арчър София" зададените в конкурса параметри на велогардеробите са в противоречие с техническите, технологичните и нормативните изисквания и стандарти, те не съответстват "с нормативната уредба и с реалната възможност за разполагането им".

Според ВАС общината не се е отнесла равнопоставено към "Вело Арчър София", като не е предоставила достатъчно разяснения и информация. Решението на СОС за избор на победител е отменено, а процедурата трябва да бъде върната за преразглеждане.

Тромава концесия

Преди повече от 15 месеца Столичната община избра обединението "София байкс" да изгради системата от 33 стоянки и 400 велосипеда, както и нови 150 рекламни съоръжения срещу общо 1.8 млн. лв. В него влизат компаниите "Билборд" АД, "Моушън артс", "Делта карт" и "Долсамекс". Конкурсът за велоконцесията започна в началото на 2016 г. със сериозни критики за недомислици в процедурата. Първоначално от тръжната документация се поинтересуваха близо 20 компании, но в крайна сметка само четири подадоха оферти. Това бяха "София байкс", "Вело Арчър София", обединението "Собайк" (в което влизат "ИдеяКом", "Арт адвъртайзинг груп", "Имидж" - свързана с бизнесмена Любомир Павлов, и една от (бившите) рекламни агенции на министъра на младежта и спорта Красен Кралев - "Про адвъртайзинг"), и "Метрополис груп", която се занимава с външна реклама.


1 коментар
  • 1
    ivo21 avatar :-(
    Иво

    Срамна работа, че подобна услуга нямаме все още в София, навсякъде по света (горе долу развитите на нашето ниво държави) има поне няколко оператора (компании), които предлагат тази услуга.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK