Доколко не ще означава не

Първите сигнали след въвеждането на новия регламент за защита на личните данни са, че няма да донесе дълбоки промени

"Събирам си списък.. ще започна с една фирма, която продължава да ми звъни по телефона и да се опитва да ми продава неща, въпреки че всеки път започвам с: Не желая да ми се обаждате повече и искам да ме изтриете от базата си. Сигурен съм и че записват разговорите, само че никой дори не ме предупреждава за това." Калоян* е бивш клиент на застрахователна компания отпреди пет години, но и до ден днешен получава рекламни обаждания от нея против волята си. Освен че е един от експертите по GDPR в България, потенциално ще бъде и един от първите, които ще се възползват от възможностите, които му предоставя регламентът.

Това е и основният смисъл на новите мерки, които ЕС предприе за защита на личните данни - да даде повече контрол на потребителя над употребата им. Правилата, които вече важат за всички компании, опериращи в рамките на съюза, със сигурност ще генерират многобройни и различни казуси.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове