С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 2 май 2018, 16:23, 5334 прочитания

БДЖ пусна нов търг за ремонт за 58 млн. лв.

Поръчката е за 30 локомотива, като двете сходни процедури на превозвача все още не са с избрани победители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Държавната компания "БДЖ – Пътнически превози" пусна поръчка за основен ремонт на 30 електрически локомотива (серия 44000 и 45000). Поръчката е обявена преди десет дни и е за период от три години. Прогнозната стойност на търга е 58 млн. лв. без ДДС, става ясно от обявление на сайта на Агенцията по обществени поръчки.

Това е поредният от серия големи търгове на БДЖ за ремонт на локомотиви и мотриси, които постоянно са обект на съмнения и критики.


Търг пореден

От въпросната сума от 58 млн. лв. 43.5 млн. лв. ще са за извършване на основния обем от дейности при капиталовия ремонт, а останалите 14.5 млн. лв. са предназначени за планова техническа поддръжка след ремонтите.

Изискванията към кандидатите са да имат минимален оборот за три финансови години назад от общо 25 млн. лв. От него поне 15 млн. лв. трябва да е в сферата, попадаща в обхвата на поръчката по извършване на ремонтни дейности и/или техническа поддръжка на електрически локомотиви.



"Под "сходна услуга" следва да се разбира "основен ремонт (капитален, среден или подемен) и планова техническа поддръжка на минимум 30 броя електрически локомотиви, работещи на 25 kV, 50 Hz променливо токово напрежение или на минимум 30 броя електрически локомотиви, работещи при параметри, еквивалентни на горепосочените", пише в изискванията.

Останалите поръчки в ход

В средата на февруари "БДЖ - Пътнически превози" обяви обществена поръчка за техническа поддръжка на електрически локомотиви серия 46200 и от серия 44 за срок от 3 години с прогнозна стойност 4.082 млн. лв. без ДДС. Търгът за общо 9 локомотива предизвика бурни спорове, след като русенският производител на маневрени локомотиви "Експрес сервиз" обвини държавната компания, че наглася търговете за определен кандидат – новата компания в жп ремонтите "Жп тракция", която бързо се превърна в любимец на БДЖ. Едновременно с това "Експрес сервиз" обясниха, че при зададените условия излиза, че БДЖ сама ще извърши 80% от работата, въпреки че ще плати 4 млн. лв. на победителя. А изискванията са написани така, че ограничават останалите кандидати. Министерството на транспорта съобщи, че ще направи одит на процедурата, а БДЖ, че ще удължи срока за подаване на оферти по нея.

В крайна сметка пред OffNews от "БДЖ – Пътнически превози" са съобщили в началото на април, че кандидатите са не един, а три. Освен очакваната кандидатура на "Жп тракция" има подадена оферта и от румънската Electroputere VFU и на "ТБД-Товарни превози". Третата оферта е повече от странна, тъй като това е жп товарната компания превозвач, свързана с Христо Ковачки, създадена в опит да се намали зависимостта на въглищните мини от държавния превозвач. Решение кой е окончателният победител по тази поръчка все още няма.

В ход е и най-големият търг на БДЖ към момента за ремонт и поддръжка. Той е за 22 дизелови мотриси и 24 електрически мотриси Siemens за 5-годишен период. Той е за 137 млн. лв. без ДДС. По него напред продължават три кандидата. Това са обединение "Дезиро Сименс", "Щадлер Унгария Железопътна поддръжка" и румънската "Алстом транспорт", като последните две обжалват решението от началото на март в КЗК.

Наскоро беше съобщено, че БДЖ възнамерява освен ремонтите да обяви поръчка и за покупката на 41 нови мотрисни влака.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трудните книжки Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

6 дек 2019, 535 прочитания

Мая Манолова учреди гражданския си проект "Изправи се, България" 1 Мая Манолова учреди гражданския си проект "Изправи се, България"

Бившият омбудсман обеща, че сдружението няма да прерасне в партия, а ще се бори за защита на гражданските права

6 дек 2019, 737 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: Еврофондове срещу добро правосъдие, икономиката на Европа се забавя

И още: Армения е под блокада, Шотландия въведе минимални цени на алкохола, как ще изглежда новото летище в Истанбул

Още от Капитал
Има ли спасение за "Топлофикация София"

Общинското дружество е в критично състояние, но ръководството му твърди, че има въможноти за стабилизиране

Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Винаги с Америка, винаги с Русия

Посещението на Бойко Борисов в САЩ показа как правителството разбира баланса между Вашингтон и Москва

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10