С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 2 май 2018, 16:23, 5411 прочитания

БДЖ пусна нов търг за ремонт за 58 млн. лв.

Поръчката е за 30 локомотива, като двете сходни процедури на превозвача все още не са с избрани победители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Държавната компания "БДЖ – Пътнически превози" пусна поръчка за основен ремонт на 30 електрически локомотива (серия 44000 и 45000). Поръчката е обявена преди десет дни и е за период от три години. Прогнозната стойност на търга е 58 млн. лв. без ДДС, става ясно от обявление на сайта на Агенцията по обществени поръчки.

Това е поредният от серия големи търгове на БДЖ за ремонт на локомотиви и мотриси, които постоянно са обект на съмнения и критики.


Търг пореден

От въпросната сума от 58 млн. лв. 43.5 млн. лв. ще са за извършване на основния обем от дейности при капиталовия ремонт, а останалите 14.5 млн. лв. са предназначени за планова техническа поддръжка след ремонтите.

Изискванията към кандидатите са да имат минимален оборот за три финансови години назад от общо 25 млн. лв. От него поне 15 млн. лв. трябва да е в сферата, попадаща в обхвата на поръчката по извършване на ремонтни дейности и/или техническа поддръжка на електрически локомотиви.



"Под "сходна услуга" следва да се разбира "основен ремонт (капитален, среден или подемен) и планова техническа поддръжка на минимум 30 броя електрически локомотиви, работещи на 25 kV, 50 Hz променливо токово напрежение или на минимум 30 броя електрически локомотиви, работещи при параметри, еквивалентни на горепосочените", пише в изискванията.

Останалите поръчки в ход

В средата на февруари "БДЖ - Пътнически превози" обяви обществена поръчка за техническа поддръжка на електрически локомотиви серия 46200 и от серия 44 за срок от 3 години с прогнозна стойност 4.082 млн. лв. без ДДС. Търгът за общо 9 локомотива предизвика бурни спорове, след като русенският производител на маневрени локомотиви "Експрес сервиз" обвини държавната компания, че наглася търговете за определен кандидат – новата компания в жп ремонтите "Жп тракция", която бързо се превърна в любимец на БДЖ. Едновременно с това "Експрес сервиз" обясниха, че при зададените условия излиза, че БДЖ сама ще извърши 80% от работата, въпреки че ще плати 4 млн. лв. на победителя. А изискванията са написани така, че ограничават останалите кандидати. Министерството на транспорта съобщи, че ще направи одит на процедурата, а БДЖ, че ще удължи срока за подаване на оферти по нея.

В крайна сметка пред OffNews от "БДЖ – Пътнически превози" са съобщили в началото на април, че кандидатите са не един, а три. Освен очакваната кандидатура на "Жп тракция" има подадена оферта и от румънската Electroputere VFU и на "ТБД-Товарни превози". Третата оферта е повече от странна, тъй като това е жп товарната компания превозвач, свързана с Христо Ковачки, създадена в опит да се намали зависимостта на въглищните мини от държавния превозвач. Решение кой е окончателният победител по тази поръчка все още няма.

В ход е и най-големият търг на БДЖ към момента за ремонт и поддръжка. Той е за 22 дизелови мотриси и 24 електрически мотриси Siemens за 5-годишен период. Той е за 137 млн. лв. без ДДС. По него напред продължават три кандидата. Това са обединение "Дезиро Сименс", "Щадлер Унгария Железопътна поддръжка" и румънската "Алстом транспорт", като последните две обжалват решението от началото на март в КЗК.

Наскоро беше съобщено, че БДЖ възнамерява освен ремонтите да обяви поръчка и за покупката на 41 нови мотрисни влака.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии

Докато в парламента вървяха дебатите по вота на недоверие, премиерът разговаряше с футболните фенове на "Левски"

24 яну 2020, 1527 прочитания

Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите

Анкета сред членовете на столичната адвокатура показва, че електронната комуникация със съда е най-желаното подобрение

24 яну 2020, 1052 прочитания

24 часа 7 дни

24 яну 2020, 8596 прочитания

24 яну 2020, 3572 прочитания

24 яну 2020, 3001 прочитания

24 яну 2020, 2403 прочитания

24 яну 2020, 2145 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: Еврофондове срещу добро правосъдие, икономиката на Европа се забавя

И още: Армения е под блокада, Шотландия въведе минимални цени на алкохола, как ще изглежда новото летище в Истанбул

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10