С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 май 2018, 16:39, 4728 прочитания

Превозвачите излизат на протест, подкрепени от Московски

Бунтът е срещу евроизисквания, които ще извадят от транспортния пазар по 3 хил. български камиона на ден по сметки на бранша

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилните превозвачи се готвят да излязат на протест заради новите европейски правила, които предвиждат ограничения за тежкотоварните камиони. Протестът би трябвало да се проведе на 15 и 16 май в столицата в навечерието на Срещата на върха за Западните Балкани. Транспортният министър Ивайло Московски заяви, че ако като председател на Съвета на транспортните министри трябва да внесе текстове в ущърб на българските фирми, ще напусне председателското място.

Проблемите на българските превозвачи, а и на тези от други държави от Централна и Източна Европа са свързани с т.нар. Мобилен пакет 1, който в момента се обсъжда на европейско ниво, и с изискванията по него за връщането до дома - два дни почивка вкъщи след три седмици работа в чужбина, командироването и вътрешните превози в друга държава.


Според бранша Франция, Германия, Австрия и Италия, които настояват за промените, искат силово да изкарат от пазара източноевропейските превозвачи, като ако се спазват изискванията, това би означавало всекидневно около 3 хил. български камиона да бъдат изкарани от транспортния пазар. В резултат българските фирми няма да бъдат конкурентоспособни, като малките и средните е твърде вероятно и да фалират.

Дългият път към дома

Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи, даде допълнителни разяснения как нагледно изглежда изпълнението на изискванията по пакета за мобилност и по-специално какво трябва да направи един български превозвач, че да му се върнат шофьорите до дома.



Това може да стане първо с камион. Тъй като няма такъв внос от Европейския съюз, че всички камиони да са пълни, то той ще пътува празен, което е лишено от икономическа логика. Другите варианти шофьорът да се върне до дома са самолет или автобус. "Представете си как шофьорът оставя камиона на паркинг и започва да се придвижва към летище, за да лети към София. А ако шофьорът е от Шумен, той ще трябва да стигне до Шумен. Всичко това се води време на разположение и то не влиза в почивката. По наши сметки между 2 дена и половина и 3 дена и половина ще губи един шофьор да се прибере до България, ако работи във Франция", каза Арабаджиев.

"Изискването за връщането до дома е нарушаване на човешките права и на европейския принцип за свободно придвижване на хора. Няма как на определен гражданин на Европейския съюз да му бъде казано в точно определен момент къде да бъде", заяви Арабаджиев. "Ами ако си е купил билет за мач или иска да почива на Средиземноморието. Това е безумие", продължи той.

"Към момента с колегите и от другите браншови организации имаме единна позиция, която заедно ще внесем в Народното събрание. Всички сме единни по отношение на щетите, които ще нанесе Мобилен пакет 1 върху българският транспортен бизнес, който представлява двуцифрен дял от БВП".

Подкрепа от държавата

Превозвачите съобщиха, че на 15 май ще има конференция за бъдещето на транспорта в Централна и Източна Европа, на която участие ще вземат и чуждестранни браншови асоциации.

На 28 април 2017 г. във Варшава беше създаден т. нар. "Алианс за бъдещето на транспорта", като българският Съюз на международните превозвачи обедини усилията си срещу пакета за мобилност с транспортните сдружения на Полша, Румъния, Словения, Хърватия, Унгария и Литва.

Транспортният министър Ивайло Московски заяви, че "позицията на страната по темата вече е била заявена и че изискванията са абсолютно неприемливи за българския транспортен бранш". Той допълни, че промените в общи линии граничат с абсурдите. Очаква се парламентът да излезе с декларация по темата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Вода за Перник през София, нови боклуци от Италия, но и риск за бизнеса с отпадъци Уикенд новини: Вода за Перник през София, нови боклуци от Италия, но и риск за бизнеса с отпадъци

И още: Седмицата започва с вот на недоверие срещу кабинета, в сряда ще е ясен директорът на БНР, в Давос ще се обсъжда климатичната заплаха

19 яну 2020, 1329 прочитания

България ще убеждава ЕК, че само в Гълъбово има обгазяване със серен диоксид България ще убеждава ЕК, че само в Гълъбово има обгазяване със серен диоксид

Еврокомисията заведе дело срещу страната за системно замърсяване на въздуха

19 яну 2020, 1660 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
При липса на борба с корупцията ЕК ще трябва да се намеси

Комисарят Вера Йоурова пред "Капитал"

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10