Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 май 2018, 16:39, 4802 прочитания

Превозвачите излизат на протест, подкрепени от Московски

Бунтът е срещу евроизисквания, които ще извадят от транспортния пазар по 3 хил. български камиона на ден по сметки на бранша

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилните превозвачи се готвят да излязат на протест заради новите европейски правила, които предвиждат ограничения за тежкотоварните камиони. Протестът би трябвало да се проведе на 15 и 16 май в столицата в навечерието на Срещата на върха за Западните Балкани. Транспортният министър Ивайло Московски заяви, че ако като председател на Съвета на транспортните министри трябва да внесе текстове в ущърб на българските фирми, ще напусне председателското място.

Проблемите на българските превозвачи, а и на тези от други държави от Централна и Източна Европа са свързани с т.нар. Мобилен пакет 1, който в момента се обсъжда на европейско ниво, и с изискванията по него за връщането до дома - два дни почивка вкъщи след три седмици работа в чужбина, командироването и вътрешните превози в друга държава.


Според бранша Франция, Германия, Австрия и Италия, които настояват за промените, искат силово да изкарат от пазара източноевропейските превозвачи, като ако се спазват изискванията, това би означавало всекидневно около 3 хил. български камиона да бъдат изкарани от транспортния пазар. В резултат българските фирми няма да бъдат конкурентоспособни, като малките и средните е твърде вероятно и да фалират.

Дългият път към дома

Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи, даде допълнителни разяснения как нагледно изглежда изпълнението на изискванията по пакета за мобилност и по-специално какво трябва да направи един български превозвач, че да му се върнат шофьорите до дома.



Това може да стане първо с камион. Тъй като няма такъв внос от Европейския съюз, че всички камиони да са пълни, то той ще пътува празен, което е лишено от икономическа логика. Другите варианти шофьорът да се върне до дома са самолет или автобус. "Представете си как шофьорът оставя камиона на паркинг и започва да се придвижва към летище, за да лети към София. А ако шофьорът е от Шумен, той ще трябва да стигне до Шумен. Всичко това се води време на разположение и то не влиза в почивката. По наши сметки между 2 дена и половина и 3 дена и половина ще губи един шофьор да се прибере до България, ако работи във Франция", каза Арабаджиев.

"Изискването за връщането до дома е нарушаване на човешките права и на европейския принцип за свободно придвижване на хора. Няма как на определен гражданин на Европейския съюз да му бъде казано в точно определен момент къде да бъде", заяви Арабаджиев. "Ами ако си е купил билет за мач или иска да почива на Средиземноморието. Това е безумие", продължи той.

"Към момента с колегите и от другите браншови организации имаме единна позиция, която заедно ще внесем в Народното събрание. Всички сме единни по отношение на щетите, които ще нанесе Мобилен пакет 1 върху българският транспортен бизнес, който представлява двуцифрен дял от БВП".

Подкрепа от държавата

Превозвачите съобщиха, че на 15 май ще има конференция за бъдещето на транспорта в Централна и Източна Европа, на която участие ще вземат и чуждестранни браншови асоциации.

На 28 април 2017 г. във Варшава беше създаден т. нар. "Алианс за бъдещето на транспорта", като българският Съюз на международните превозвачи обедини усилията си срещу пакета за мобилност с транспортните сдружения на Полша, Румъния, Словения, Хърватия, Унгария и Литва.

Транспортният министър Ивайло Московски заяви, че "позицията на страната по темата вече е била заявена и че изискванията са абсолютно неприемливи за българския транспортен бранш". Той допълни, че промените в общи линии граничат с абсурдите. Очаква се парламентът да излезе с декларация по темата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За две седмици в бюрата по труда са се регистрирали 37 870 души 1 За две седмици в бюрата по труда са се регистрирали 37 870 души

От тях пристигналите от чужбина са 640 души. Най-силно са засегнати туризъм, хотелиерство и рестораньорство

4 апр 2020, 1868 прочитания

Радан Кънев: Икономическите мерки не отговарят на европейските условия за подпомагане 11 Радан Кънев: Икономическите мерки не отговарят на европейските условия за подпомагане

Възстановяване на нормалния обществен живот и връщането към здрава и процъфтяваща икономика трябва да върви ръка за ръка с възстановяването на правовата държава

4 апр 2020, 2270 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
При липса на борба с корупцията ЕК ще трябва да се намеси

Комисарят Вера Йоурова пред "Капитал"

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10