Пътища 2.0 - какво се строи сега и какво предстои
Изпълняват се проекти за 1.4 млрд. лв. и предстои сключването на договори за още толкова


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След известен застой между края на стария и началото на новия програмен период развитието на пътната инфраструктура в България отново набра скорост. През последната година е започнало изпълнението на пътни проекти за над 1.4 млрд. лева. А обявените поръчки, които ще бъдат възложени през тази година, са за още толкова.
"Действително България прилича на открита строителна площадка, на която се строят магистрали, ремонтират се пътища, мостови съоръжения, тунели и др.", каза преди дни министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. И твърди, че именно строителният сектор е един от моторите за ръст на брутния вътрешен продукт, който през миналата година достига близо 100 млрд. лв.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
22 коментара
"Никой друг не може да ти даде повече от това, което аз мога да ти обещая"
И вчера да почне изпълнението, все ще е късно.
Чакайте малко, нали не бяха важни тия пътища?
Хемус - тотално сбъркано трасе, минаващо през нищото, което ще се ползва само за транзит между София и Варна.
Русе-Търново - избран най-скапания вариант на трасе.
До Видин - напълно излишна магистрала, плод на селски протести.
Тунел под Петрохан - нечовешка глупост дори за висините на ГЕРБ. Дори само като проучване е глупост, защото при никакви обстоятелства такъв тунел не е адекватен, ама нали требва да се успокоят протестиращите за да не клатят стабилността.
Къде им е тунелът под Шипка, къде им е АМ Черно Море, къде им е Търново-Свиленград и т.н. До Калотина - скоростен път решили да правят, вместо магистрала. Най-евтините и скапани магистрали в Европа, а Сърбия ни води и по километри магистрали, и то без еврофондове. Поне като пестите и им орязвате параметрите, правите ги с идиотски завои и пр., правете ги бързо и много, иначе каква е ползата от пестенето? Това значи че сте некадърни да усвоявате европейски пари.
И после защо заплатите в България били ниски, защо фирмите не плащали с месеци, ами сваляйте още цената на магистралите ...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.