Откъснатият център на Балканите
Въпреки политиката и липсата на еврофондове Западните Балкани се свързват бързо помежду си и с Европа. България остава встрани


Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
- България изглежда все още откъсната.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
"Българският вариант за връзка между пристанищата в Гърция и Централна Европа минава по "Струма" и нагоре до Дунав мост 2. Този път е затапен от Кресненското дефиле (и строителството на магистралата е блокирано от псевдоеколози, който Икономедия подкрепя всячески) и липсата на добър път към Видин, както и от недофинансиране от румънска страна".
Доста неточности по изградените участъци и тези в строеж по картата.
Китай няма изгода да финансира подобна инфраструктура в България, защото не помага на потока от стоки за западна Европа. Освен това тези пари ще се връщат. Изглежда сме малко назад може би, но при нас не всеки път има нужда да е магистрала, добре би било, но чисто като трафик не съм сигурен, че е оправдано,
Освен това според Световната банка, от където са данните в статията, ние имаме БВП/глава около 30% над Сърбия и Македония, и около два пъти над Косово и Албания. Румъния е пред нас малко.
За съжаление ЕС няма голяма полза да приеме още малки страни, които обаче ще имат глас, но не предлагат нещо особено като икономики и ресурси. Ще ги вземат, за да не ги вземе Русия, Борисов го каза.
.........Магистралите например са една от гордостите на премиера Борисов и има усещане, че непрекъснато се строят нови участъци. В действителност обаче такива не са пускани в експлоатация от края на 2015 г. - последно бе прерязана лентата на лот 1 на магистрала "Марица"...............
Ами въобще не е усещане и който пътува за Гърция го знае.
Дупница-Благоевград беше пусната мисля през 2016-та година края някъде.
.............. основен приоритет е довършването на "Хемус", която е жизненоважна за Северна България, но не е част от общата транспортна схема на Европа..............
По принцип да, ама не....дето викаше един известен човек.
Западният човек като влезе в България не влиза в София.
Освен това ще има нещо подобно на магистрала Варна-Бургас.
Сега е някаква луда напревара със смъртта да стигнеш от Варна до Бургас жив.
Та "Хемус" е нужна точно колкото и "Тракия".
"Българският вариант за връзка между пристанищата в Гърция и Централна Европа минава по "Струма" и нагоре до Дунав мост 2"
Напротив, българският вариант минава през Благоевград-София-Ниш и е само с 30 км по-дълъг от македонския. Видин го забравете, това е неактуален коридор, който удължава прекалено много разстоянието.
Крайно време е България да удари по масата и ултимативно да изиска от ЕС пари за свързването на София с Букурещ, Солун, Белград и Истанбул по автомагистрала и високоскоростна железница. Това требваше да е топ темата на българското председателство, а не тъпнята "Западни Балкани". Те и без това ще видят ЕС през крив макарон.
Срамно е след толкова години в ЕС, страните от Западните Балкани да имат повече километри магистрали на единица площ от България.
До коментар [#5] от "Росен (Путлер капут)":
Откриването на Дупница - Благоевргра беше на 22 октомври 2015 г.
Не съм сигурен каква е точно целта на статията, но връзките на западните балкани към западна европа, няма как да минат през България! Сърбите, Бошняците и макдеонците, ще си ходят до Гърция през Македония! А повечето туристи, които ходят в Гърция използват самолет при разстояния над 1000км!
Това което интересува България е пътя от Турция към Западна Европа. И затова трябва да развием пътя, Капитан андреево, Велико търново, Румъния. Ако го направим бърз и ако Румънците си довършат магистралата към Унгария в срок от 4-5 години, почти всички камиони и коли ще минават от там на път за Унгария, въпреки, че е 180км по-дълъг, защото няма граници, особено ако влезем в Шенген. Турската икономика гони БВП от $1000 милиарда, срещу 100 на западните балкани!
Заесега пътя на България към ЕС минава през Румъния
;)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.