Демонстрация на водородни автомобили пред НДК
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Демонстрация на водородни автомобили пред НДК

Демонстрация на водородни автомобили пред НДК

Дни на водорода ще се проведат и в Стара Загора (30 май) и Благоевград (31 май)

10950 прочитания

© Анелия Николова


Задвижвани от водород автомобили бяха тествани в района на НДК като част от събитията през обявените Дни на водородните технологии в София. Инициативата е част от официалната програма на българското председателство на Съвета на ЕС и се провежда с подкрепата на Българската академия на науките, Министерството на образованието и науката, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, евродепутата Петър Курумбашев, Столичната община и Асоциацията на европейската индустрия "Водород Европа". На 28 май (понеделник) в НДК е предвидена и Hydrogen Summit – среща на високо ниво по въпросите на водорода.

Фотограф: Анелия Николова

На представянето всички желаещи, притежаващи шофьорска книжка, имаха възможност да карат серийните модели, които се предлагат в редица страни - "Тойота Мирай" и "Хюндай" ix35 Fuel cell. Посетителите разгледаха зарядна станция за водород, както и два водородни автомобила, изработени от студенти в Техническия университет в София и Русенския университет "Ангел Кънчев". Чрез интересни и практически експерименти обучаващи от образователния център "Технократи" запознаха деца и възрастни с бъдещето, което носят възобновяемите енергийни източници.

Надежден и гъвкав ресурс

Водородните автомобили се задвижват от електричество, което се получава след реакция на водород от резервоара и кислород от въздуха в горивна клетка, като отпадният продукт е вода. Горивните клетки се смятат за надежден и гъвкав ресурс, който може да има най-различни приложения - от автомобили, мотоциклети, кораби, автобуси, енергия за жилищни сгради до металургични комбинати. Клетките могат да бъдат захранвани с водород, който се произвежда от 100% възобновяеми източници, като например вятърна или слънчева енергия.

Тези технологии имат огромни възможности за декарбонизиране на транспорта, допринасят за намаляване на емисиите на парникови газове, позволяват да се повиши делът на възобновяемите енергийни източници и поради ефективността си значително намаляват общото потребление на енергия.

Дни на водорода ще се проведат и в Стара Загора (30 май) и Благоевград (31 май). Събитията са по повод 10-годишнината на Съвместно предприятие "Горивни клетки и водород" – европейско публично-частно партньорство, което работи за ускореното навлизане на технологиите за горивни клетки и водород на пазара.

Фотограф: Анелия Николова

Задвижвани от водород автомобили бяха тествани в района на НДК като част от събитията през обявените Дни на водородните технологии в София. Инициативата е част от официалната програма на българското председателство на Съвета на ЕС и се провежда с подкрепата на Българската академия на науките, Министерството на образованието и науката, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, евродепутата Петър Курумбашев, Столичната община и Асоциацията на европейската индустрия "Водород Европа". На 28 май (понеделник) в НДК е предвидена и Hydrogen Summit – среща на високо ниво по въпросите на водорода.

Фотограф: Анелия Николова

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Изпускам теста, язък:-( Иначе съм фен на технологията и следя всякакви новини, дано четем все по-често за нея...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK