Спорният закон за горивата се придвижва към пленарна зала
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Спорният закон за горивата се придвижва към пленарна зала

Генералният директор на "Лукойл България" Валентин Златев е основният поддръжник на новия закон

Спорният закон за горивата се придвижва към пленарна зала

На съвместно заседание на бюджетната и енергийната комисия проектът получи гръб и от ГЕРБ

Калина Горанова
8181 прочитания

Генералният директор на "Лукойл България" Валентин Златев е основният поддръжник на новия закон

© Надежда Чипева


Спорният закон за регулиране на пазара на горива се придвижва към пленарна зала. Текстовете бяха одобрени на първо четене на съвместно заседание на бюджетната и енергийната комисия в четвъртък, като са получили и гръб от ГЕРБ, съобщи Mediapool. С "въздържал се" и "против" са гласували депутатите от БСП.

Официалната цел на проекта е борбата със сивата икономика. Текстовете обаче предвиждат редица нови изисквания за фирмите, които търгуват с горива, които ще засегнат основно по-малките играчи и ще ограничат конкуренцията.

Спорната борба със сивия сектор

По проекта имаше затишие в последните два месеца, след като беше отхвърлен от комисиите по икономика и земеделие. Сега основният двигател на промените – Емил Димитров-Ревизоро от "Обединени патриоти", заяви, че всички постигнати договорености по проекта с браншовите организации са били отразени в него.

Официалният мотив за входирането на текстовете беше борбата със сивия сектор на пазара на горива, като законът от години е цел на големите компании от Българската петролна и газова асоциация начело с "Лукойл България".

Той обаче предизвика остро недоволство сред по-малките компании, търговците с пропан-бутан и транспортни дружества заради новите завишени изисквания за участие на пазара. Земеделските производители също протестираха, като казусът стигна до премиера Бойко Борисов.

Негативните становища са станали позитивни

Към края на март с негативни становища по закона излязоха и три министерства – на финансите, на икономиката и на земеделието. Сега по време на дебатите в комисия е станало ясно, че Министерството на икономиката три пъти е сменило позицията си по законопроекта, като на 30 май министър Емил Караниколов в крайна сметка е изпратил писмо, че вече подкрепя необходимостта от приемането на секторен закон. Министерството на земеделието също е променило позицията си и първо е входирало отрицателно становище, а после ново – положително. Така засега само Министерството на финансите остава против текстовете.

"Възникнаха брожения, но ние проведохме разговори с браншовите организации, създадохме работна група и всички постигнати договорености и поети ангажименти са отразени в доклада към законопроекта", заяви Емил Димитров пред депутати в четвъртък, като по думите му той лично ще внесе между първо и второ четене всички ангажименти, поети към земеделците от премиера, така че те да могат да продължат да зареждат земеделската си техника от ведомствени бензиностанции.

Спорният закон за регулиране на пазара на горива се придвижва към пленарна зала. Текстовете бяха одобрени на първо четене на съвместно заседание на бюджетната и енергийната комисия в четвъртък, като са получили и гръб от ГЕРБ, съобщи Mediapool. С "въздържал се" и "против" са гласували депутатите от БСП.

Официалната цел на проекта е борбата със сивата икономика. Текстовете обаче предвиждат редица нови изисквания за фирмите, които търгуват с горива, които ще засегнат основно по-малките играчи и ще ограничат конкуренцията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.