С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 6 юни 2018, 17:46, 5164 прочитания

ГЕРБ обмислят да питат Брюксел за рекламата на хазарт

Комисията по еврофондовете реши да поиска становище по въпроса от външното министерство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Бюджетната комисия реши да пита Брюксел за хазарта

Това ще забави най-малко с четири месеца гласуването на промените за ограничаване на рекламата

20 юни 2018

БСП и ГЕРБ ще подкрепят забраната на рекламата на хазарт

Корнелия Нинова се ангажира да представи законодателните инициативи на Валери Симеонов пред ДПС

10 май 2018

Изтърканата реклама на лотариите

Вицепремиерът Симеонов предлага да се забрани рекламата на лотарийни игри и продажбата на талончета да става само в лицензирани помещения

27 апр 2018
ГЕРБ обмислят възможността финансовото министерство да поиска процедура по нотификация в Европейската комисия дали текстовете за забраната на рекламата на хазарт във внесения от депутати от НФСБ законопроект не противоречат на европейското законодателство. Такова решение най-вероятно ще вземе комисията по бюджет и финанси следващата седмица, която е водеща по законопроекта, твърдят от ръководството на парламентарната група на ГЕРБ.

Едва след като се получи отговор от Брюксел, парламентът ще пристъпи към обсъждане на внесените от депутатите от партията на вицепремиера Валери Симеонов поправки в Закона за хазарта.

В сряда промените бяха обсъдени от комисията по европейските въпроси, която заедно с медийната комисия са съпътстващи комисии. По време на обсъждането Иван Иванов от БСП направи предложение гледането на законопроекта да бъде отложено с аргумента, че все още не се е произнесла водещата комисия по бюджет и финанси. Предложението му обаче не беше прието.

"Прогресираща хазартна зависимост"

При представянето на мотивите от името на вносителите депутатът от "Обединените патриоти" Петър Петров посочи, че с поправките се предлага да отпаднат съобщенията за големи печалби, които са непряка реклама, но на практика са се превърнали в пряка реклама на лотарийните игри. Той се позова на решение на Европейския съд от миналата година, според което са допустими ограничения при рекламната на хазартна дейност.



Вицепремиерът Валери Симеонов, който инициира промените в Закона за хазарта, заяви "обществото изпада в прогресираща хазартна зависимост", а за миналата година България се нарежда на първо място сред европейските страни по оборот от хазартни игри спрямо БВП. "Предложенията предвиждат по-строг контрол върху издаването на талони за лотарийните игри, защото има съмнения за паралелно счетоводство", каза Симеонов.

Маша Гаврилова от "България без дим" заяви, че сдружението подкрепя предложенията на вносителите за промени в Закона за хазарта. Борислав Цеков от Института за модерна политика директно предложи законопроектът да мине през процедурата по нотификация в ЕК. От Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) предложиха да се създаде работна група, която допълнително да обсъди предложенията, защото в някои от тях има противоречие, като например това, че се забранява непряката реклама на хазартни игри, а се допуска съобщаване на резултатите от тях.

"За" и "против" да се пита Брюксел

Освен изказванията на неправителствените организации и на вносителите същински дебат по законопроекта в комисията по европейските въпроси нямаше. Председателят й Кристиян Вигенин (БСП) каза, че лично подкрепя духа на закона. "Има нужда от регламентация на рекламата на хазартни дейности", каза той.

Според него обаче трябва да се поиска становище от дирекция "Международно право и право на ЕС" на външно министерство дали има нужда от нотификация на ЕК по текстовете от законопроекта. "Ако е необходимо да има нотификация и такава не бъде направена, рискуваме да се окаже, че решенията не са задължителни за изпълнение", каза Вигенин. Петър Петров му опонира, че нотификация не е необходима. "В случая става въпрос за вътрешно решение на България - ще става ли Монте Карло, или няма да става", каза Петров.

В крайна сметка членовете на комисията приеха да се допитат за становище до дирекцията за международно право на външното министерство.

Още противници на забраната за реклама на хазарт

Във вторник правният отдел на Съвета за електронни медии (СЕМ) излезе със становище, че забраната на рекламата на хазарт по телевизията ще ограничи "конституционно установено право да се доставя и получава информация" и "ще влезе в колизия с европейската директива за аудио-визуални медийни услуги, която нито забранява, нито ограничава услугите, посветени на хазартни игри". Според юристите на регулатора вместо пълна забрана на реклама на хазарт и забрана за обявяване на резултатите от тиражите с показването на победителите може да се приеме те да се излъчват след 22 ч., както е уреден въпросът с рекламата на алкохол.

Ако в парламента решат, че трябва да се допитат до Брюксел дали промените в Закона за хазарта отговарят на европейското законодателство, това ще удължи за неопределено време гласуването на поправките в пленарната зала.
Предоговаряне на отношенията между "Нова тв" и "Националната лотария"

На този фон се разиграва още една драма - между най-големия играч на пазара на лотарийни билети - "Националната лотария", чийто мажоритарен собственик е Васил Божков, и "Нова тв", където масово се рекламират игрите на компанията.

В понеделник изпълнителният директор на "Национална лотария" Димитър Ганев съобщи, че дружеството е започнало преговори за промяна на договореностите си с "Нова броудкастинг груп". От думите му се разбра, че предаването на "Националната лотария" по "Нова тв" може да се премести в друга национална телевизия, а в "Нова тв" да продължат да се излъчват само реклами.

Според източници на "Капитал" компанията на Божков е най-големият рекламодател на телевизията, като приходите от дейността му са между 20 и 30 млн. лв. годишно.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бизнесът настоява за по-високи прагове за задължителен одит 3 Бизнесът настоява за по-високи прагове за задължителен одит

Против се обявиха дипломираните експерт-счетоводители с основен аргумент изсветляване на капиталовите потоци

23 сеп 2018, 883 прочитания

Красимир Влахов ще номинират управляващите за конституционен съдия (обновена) Красимир Влахов ще номинират управляващите за конституционен съдия (обновена)

Парламентът открива сезона за избор на конституционни съдии, броени дни преди изтичане на срока все още няма официално обявени номинации

23 сеп 2018, 950 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Вечерни новини: България упорства за чакалнята на еврото, в топ 3 е по разкрити измами с еврофондове

И още: "Газпром" с договор за доставки на Австрия до 2040 г. след посещението на Путин във Виена, утре депутатите решават за "Белене" и военните проекти, Uber ще предлага споделено пътуване с е-велосипеди в Европа

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

Какво иска Румен Радев

С няколко хода президентът показа, че вече работи за собствения си политически образ

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Капитал Градове: Приказка за два града

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.09.2018 Прочетете