Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 13 юни 2018, 16:55, 5668 прочитания

Превозвачи на бунт заради проекта за автомобилна камара

Законопроектът на управляващите е внесен "тихомълком" и облагодетелства определени кръгове в бранша, твърдят протестиращите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нов шумен скандал заради лобисткото законодателство на управляващите тлее от доста време, но сега заплашва да ескалира още до края на тази седмица.

Автобусни превозвачи заплашиха с протест – да спрат всички автобуси за час и половина в четвъртък (между 13 и 14.30 часа), ако не бъде изтеглен законопроектът на управляващите за създаване на Българска автомобилна камара. Проектът е внесен от 12 народни представители, всички членове на транспортната комисия в парламента (от ГЕРБ и "Обединени патриоти" и един от "Воля"), начело със зам.-председателя на комисията Станислав Иванов (ГЕРБ).


Според автомобилните превозвачи законопроектът е лобистки, създава условия за корупция, направен е в интерес на конкретен кръг от фирми, даже е писан от тях.

В началото на седмицата 12 организации на превозвачи изпратиха писмо за среща в сряда сутринта с председателя на Народното събрание и с комисията по транспорт. В него те посочват, че проектът е бил внесен "тихомълком" на 18 май в деловодството на парламента - в период, когато вниманието на всички превозвачи и техните организации в България е съсредоточено върху процесите в Брюксел по пакетите "Мобилност" 1 и "Мобилност" 2.

В този контекст в писмото се поставя въпросът защо силово се налага създаването на камара, при това в явен опит да се избегне дискусията по въпроса, макар че очевидно голямата част от бранша е против. Твърди се, че основният инициатор на законопроекта Станислав Иванов е обещал на бранша срещи преди внасянето му, но това не е се е случило.



Организациите на превозвачи не приемат новата камара, която ще се управлява от представители на бизнеса, да получи правомощието да лицензира тяхната дейност, защото това може да изкриви пазара, като даде предимства на някои от играчите на него. Сочат се и редица други условия, които могат да засегнат сериозно най-вече малкия и средния бизнес, след като членуването в камарата става задължително заедно с ангажимента за плащане на членски внос. Със закона държавата абдикира от лицензирането и контрола в този сектор, който е много съществен за икономиката на страната.

В сряда представители на автомобилните превозвачи се срещнаха с лидера на БСП Корнелия Нинова, както и с вносителя Станислав Иванов от транспортната комисия, чиято оставка те поискаха, след като той обяви притесненията им за неоснователни.

Иванов заяви, че всички представители на транспортния бранш ще бъдат поканени в зала "Арена Армеец" да си изяснят позициите и посочи, че всички проблемни точки всъщност вече са били коригирани.

Нинова на свой ред каза след срещата, че управляващите ликвидират транспортния бранш, като го предават в ръцете на близките до властта. По думите й един от спонсорите на ГЕРБ - Миролюб Столарски (който държи една от големите транспортни фирми – "Карат-С"), вече е запазил името на автомобилната камара в Търговския регистър и той ще я представлява.

Според Станислав Иванов реалният вносител на наименованието на автомобилната камара в регистъра е КРИБ. Столарски действително бил вносителят, но после го е прехвърлил на КРИБ. "Проведох разговори с този господин, но същия ден той е прехвърлил наименованието на КРИБ и негов вносител в момента е КРИБ", каза Иванов, цитиран от "Фокус".

"Транспортните фирми ни запознаха, че от тях се очаква, след като тази камара се учреди по закона, внесен от ГЕРБ, те да внасят по 1000 лв. членски внос. Става въпрос за 17 хил. фирми и за чист приход за няколко лица в държавата от 17 млн. лв. Представете си за каква арогантност става дума", коментира Нинова. По думите й законът ще навреди най-вече малките и средните превозвачи.

Димитър Димитров, изпълнителният директор на една от организациите в бранша - Камарата на автомобилните превозвачи, критикува идеята за задължително членство и членски внос, както и записаното в проекта, че новата камара ще поеме функциите на държавната Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" по издаването на разрешителните за дейността.

Любопитно е, че след срещата си с представители на недоволните превозвачи депутатът от "Обединени патриоти" Атанас Стоянов, един от вносителите на законопроекта, изрази солидарност с "немалка част от техните доводи" и особено с това, че не е редно държавата в лицето на принципала - Министерството на транспорта, да се освободи от ангажимента си по контрола на този сектор. Той обяви, че е разумно проектът да бъде изтеглен, но решението щяло да се вземе на заседание на парламентарната група. На въпрос дали намира за смущаващо, че Столарски е запазил наименованието на камарата, Стоянов отговори с думите "има нещо гнило в Дания".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ

Цената на тока няма да бъде намалена, за да може централата да получи въпросните средства

29 мар 2020, 372 прочитания

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 13181 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: 23 млрд. евро за отбрана на ЕС, Рим и Париж в конфликт за бежанците

И още: Световното по футбол в Русия започва утре; Валери Симеонов заплашва с оставка; опозицията в Атина и Скопие остро срещу името "Северна Македония"

Още от Капитал
Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10