С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 13 юни 2018, 16:55, 4727 прочитания

Превозвачи на бунт заради проекта за автомобилна камара

Законопроектът на управляващите е внесен "тихомълком" и облагодетелства определени кръгове в бранша, твърдят протестиращите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Бойко Борисов разпореди изтеглянето на Закона за автомобилната камара

Превозвачите прекратиха протестните си действия след срещата с премиера

25 юни 2018

КЗК ще направи оценка на спорния закон за българска автомобилна камара

Автобусни превозвачи сезираха комисията срещу проекта, който определят като лобистки и удар срещу конкуренцията в бранша

19 юни 2018

Морският low cost десант

Нискотарифните полети до летищата в Бургас и Варна се увеличават драстично и това ще отвори нова ниша за индивидуален туризъм

8 юни 2018

Законопроект за единна камара на превозвачите скара сектора

Идеята е новият орган да обедини всички участници в сектора и да има правото да предлага даването и отнемането на лицензи

3 ное 2017
Нов шумен скандал заради лобисткото законодателство на управляващите тлее от доста време, но сега заплашва да ескалира още до края на тази седмица.

Автобусни превозвачи заплашиха с протест – да спрат всички автобуси за час и половина в четвъртък (между 13 и 14.30 часа), ако не бъде изтеглен законопроектът на управляващите за създаване на Българска автомобилна камара. Проектът е внесен от 12 народни представители, всички членове на транспортната комисия в парламента (от ГЕРБ и "Обединени патриоти" и един от "Воля"), начело със зам.-председателя на комисията Станислав Иванов (ГЕРБ).

Според автомобилните превозвачи законопроектът е лобистки, създава условия за корупция, направен е в интерес на конкретен кръг от фирми, даже е писан от тях.

В началото на седмицата 12 организации на превозвачи изпратиха писмо за среща в сряда сутринта с председателя на Народното събрание и с комисията по транспорт. В него те посочват, че проектът е бил внесен "тихомълком" на 18 май в деловодството на парламента - в период, когато вниманието на всички превозвачи и техните организации в България е съсредоточено върху процесите в Брюксел по пакетите "Мобилност" 1 и "Мобилност" 2.

В този контекст в писмото се поставя въпросът защо силово се налага създаването на камара, при това в явен опит да се избегне дискусията по въпроса, макар че очевидно голямата част от бранша е против. Твърди се, че основният инициатор на законопроекта Станислав Иванов е обещал на бранша срещи преди внасянето му, но това не е се е случило.



Организациите на превозвачи не приемат новата камара, която ще се управлява от представители на бизнеса, да получи правомощието да лицензира тяхната дейност, защото това може да изкриви пазара, като даде предимства на някои от играчите на него. Сочат се и редица други условия, които могат да засегнат сериозно най-вече малкия и средния бизнес, след като членуването в камарата става задължително заедно с ангажимента за плащане на членски внос. Със закона държавата абдикира от лицензирането и контрола в този сектор, който е много съществен за икономиката на страната.

В сряда представители на автомобилните превозвачи се срещнаха с лидера на БСП Корнелия Нинова, както и с вносителя Станислав Иванов от транспортната комисия, чиято оставка те поискаха, след като той обяви притесненията им за неоснователни.

Иванов заяви, че всички представители на транспортния бранш ще бъдат поканени в зала "Арена Армеец" да си изяснят позициите и посочи, че всички проблемни точки всъщност вече са били коригирани.

Нинова на свой ред каза след срещата, че управляващите ликвидират транспортния бранш, като го предават в ръцете на близките до властта. По думите й един от спонсорите на ГЕРБ - Миролюб Столарски (който държи една от големите транспортни фирми – "Карат-С"), вече е запазил името на автомобилната камара в Търговския регистър и той ще я представлява.

Според Станислав Иванов реалният вносител на наименованието на автомобилната камара в регистъра е КРИБ. Столарски действително бил вносителят, но после го е прехвърлил на КРИБ. "Проведох разговори с този господин, но същия ден той е прехвърлил наименованието на КРИБ и негов вносител в момента е КРИБ", каза Иванов, цитиран от "Фокус".

"Транспортните фирми ни запознаха, че от тях се очаква, след като тази камара се учреди по закона, внесен от ГЕРБ, те да внасят по 1000 лв. членски внос. Става въпрос за 17 хил. фирми и за чист приход за няколко лица в държавата от 17 млн. лв. Представете си за каква арогантност става дума", коментира Нинова. По думите й законът ще навреди най-вече малките и средните превозвачи.

Димитър Димитров, изпълнителният директор на една от организациите в бранша - Камарата на автомобилните превозвачи, критикува идеята за задължително членство и членски внос, както и записаното в проекта, че новата камара ще поеме функциите на държавната Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" по издаването на разрешителните за дейността.

Любопитно е, че след срещата си с представители на недоволните превозвачи депутатът от "Обединени патриоти" Атанас Стоянов, един от вносителите на законопроекта, изрази солидарност с "немалка част от техните доводи" и особено с това, че не е редно държавата в лицето на принципала - Министерството на транспорта, да се освободи от ангажимента си по контрола на този сектор. Той обяви, че е разумно проектът да бъде изтеглен, но решението щяло да се вземе на заседание на парламентарната група. На въпрос дали намира за смущаващо, че Столарски е запазил наименованието на камарата, Стоянов отговори с думите "има нещо гнило в Дания".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

6 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/healthforum

Иновации и добри практики в здравния сектор



Акценти в програмата:


  • Промени в здравноосигурителния модел
  • Тенденции в плащанията за здраве
  • Нови терапевтични хоризонти - бъдещите генни терапии
  • Иновации в здравеопазването в Норвегия
  • Болнична помощ и проблемите в управлението на лечебни заведения

Повече подробности на capital.bg/healthforum

Прочетете и това

Прокуратурата предаде на съд директора на БТА заради договор за бутилирана вода (обновена) 1 Прокуратурата предаде на съд директора на БТА заради договор за бутилирана вода (обновена)

Според обвинението Максим Минчев поръчвал вода двойно по-скъпо, отколкото струвала

19 окт 2018, 2049 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

19 окт 2018, 520 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Вечерни новини: 23 млрд. евро за отбрана на ЕС, Рим и Париж в конфликт за бежанците

И още: Световното по футбол в Русия започва утре; Валери Симеонов заплашва с оставка; опозицията в Атина и Скопие остро срещу името "Северна Македония"

Последни мъки преди развода

Финалното решение по условията за напускане на ЕС от Великобритания се отлага

Бризът на промяната в БСП

Критиките в партията срещу Корнелия Нинова стават по-шумни, но засега не заплашват поста на лидерката

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Колко е важно да бъдеш самотен

Британският писател Иън Макюън за спорните диагнози на настоящето

Ново място: Simple

Менюто съдържа вече отдавна превърналите се в световна класика италиански специалитети

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Как "Джи Пи груп" стана най-големият строител

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.10.2018 Прочетете