С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 юни 2018, 15:15, 4593 прочитания

Бойко Борисов разпореди изтеглянето на Закона за автомобилната камара

Превозвачите прекратиха протестните си действия след срещата с премиера

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Без да подозира днес премиерът Бойко Борисов сам се въвлече в конфликта между големите и малките автомобилни превозвачи, докато изпълняваше обичайната си роля на човека, от когото всичко зависи, включително и да нарежда на депутатите.

За да предотврати протеста на автобусните превозвачи, които заплашиха да дефилират с автобуси из столицата и големите градове, докато не бъде изтеглен проектозаконът за създаване на автомобилна камара, Борисов обяви, че е наредил на вносителите да изтеглят проекта. Малко след това, другата група превозвачи, които подкрепят създаването на нова браншова организация, обявиха на пресконференция, че ще проведат мащабен национален протест с 3000 камиона на 4 юли, ако законопроектът бъде оттеглен. Защитниците на проекта определиха протестиращите като "рекетьори", които изнудват властите и цялото общество, но всъщност представляват под един процент от транспортния бранш.


При премиера
Сутринта преди започването на протеста на автобусните превозвачи срещу законопроекта Борисов се срещна с представители на протестиращите в София, а след срещата обяви: "Разпоредил съм на Станислав Иванов да изтегли закона за Автомобилната камара". Станислав Иванов е депутат от ГЕРБ и зам.-председател на транспортната комисия в парламента, който е пръв в списъка на вносителите на проекта. Останалите 11 вносители са също членове на транспортната комисия от управляващите -ГЕРБ и "Обединени патриоти", както и 1 депутат от "Воля", който миналата седмица оттегли подписа си под законопроекта.

Проектозаконът за създаване на Българска автомобилна камара изправи едни срещу други големите и малките компании на пазара. Той предвижда задължително членство в камарата на всички дружества - автомобилни превозвачи, като тя ще получи правомощия да извършва дейности, които в момента изпълнява държавата - да издава лицензи, да осъществява контрол върху целия бизнес и т.н.

По-малките превозвачи на пазара определиха текстовете като лобистки и видяха опит да се ограничи конкуренцията на пазара. Те протестираха символично на 14 юни и насрочиха следващия си протест за днес. След около 40-минутната среща при премиера превозвачите обаче обявиха, че прекратяват протестните си действия.



Договорките на премиера
"Сега разбирам, че има детайли, които притесняват бранша и най-малко бих ги приел", каза още Бойко Борисов, като по думите му целта на законопроекта била само една - браншът на превозвачите да се самоконтролира по примера на строителния. "Направете така, че контролът да е 100% ефективен, без да има лобистка линия, по която да ни упрекват", каза още той.

Борисов заяви, че се е договорил "с колегите, в спокойна обстановка някои от правилните неща дали със закон или със сега действащите закони, наредби, да се поправят. Сивият сектор трява да се извади от ситуацията. Предстои пакет номер 2, изключително важен за целия бранш и там ни трябва единството на бранша. Секторът трябва да бъде успокоен и дисциплиниран". (Борисов има предвид, че в Брюксел предстои дискусията по новия пакет Мобилност2 за автобусния транспорт.)

Камарата на раздора
Основната концепция в спорния законопроект е Камарата да извършва дейности, които сега се осъществяват от министъра на транспорта и от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Камарата ще разглежда заявленията за издаване на лиценз за автомобилен превозвач, тя ще издава, спира и отнема лицензи за осъществяване на дейност от автомобилни превозвачи, ще обявява кой отговаря на условията и кой е неспособен да ръководи транспортната дейност на автомобилен превозвач, ще осъществява контрол върху всички фирми в бранша дали спазват закона. Ще поддържа и Национален регистър на автомобилните превозвачи.

Едно от основните притеснения сред представителите на автомобилния бранш е, че лицензирането и контрола на превозвачите ще се извършва от преки конкуренти в бизнеса, като членството в нея ще е задължително условия за извършването на дейност.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Решения за софийските проблеми 2 Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

18 окт 2019, 1129 прочитания

Лесният паник бутон на гетата Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

18 окт 2019, 983 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
НАП ще обменя информация с митниците и разследващите органи в ЕС

Това е една от мерките за противодействие на данъчните измами с ДДС, одобрени от финансовите министри на съюза

Още от Капитал
Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10