С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 юни 2018, 15:15, 4686 прочитания

Бойко Борисов разпореди изтеглянето на Закона за автомобилната камара

Превозвачите прекратиха протестните си действия след срещата с премиера

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Без да подозира днес премиерът Бойко Борисов сам се въвлече в конфликта между големите и малките автомобилни превозвачи, докато изпълняваше обичайната си роля на човека, от когото всичко зависи, включително и да нарежда на депутатите.

За да предотврати протеста на автобусните превозвачи, които заплашиха да дефилират с автобуси из столицата и големите градове, докато не бъде изтеглен проектозаконът за създаване на автомобилна камара, Борисов обяви, че е наредил на вносителите да изтеглят проекта. Малко след това, другата група превозвачи, които подкрепят създаването на нова браншова организация, обявиха на пресконференция, че ще проведат мащабен национален протест с 3000 камиона на 4 юли, ако законопроектът бъде оттеглен. Защитниците на проекта определиха протестиращите като "рекетьори", които изнудват властите и цялото общество, но всъщност представляват под един процент от транспортния бранш.


При премиера
Сутринта преди започването на протеста на автобусните превозвачи срещу законопроекта Борисов се срещна с представители на протестиращите в София, а след срещата обяви: "Разпоредил съм на Станислав Иванов да изтегли закона за Автомобилната камара". Станислав Иванов е депутат от ГЕРБ и зам.-председател на транспортната комисия в парламента, който е пръв в списъка на вносителите на проекта. Останалите 11 вносители са също членове на транспортната комисия от управляващите -ГЕРБ и "Обединени патриоти", както и 1 депутат от "Воля", който миналата седмица оттегли подписа си под законопроекта.

Проектозаконът за създаване на Българска автомобилна камара изправи едни срещу други големите и малките компании на пазара. Той предвижда задължително членство в камарата на всички дружества - автомобилни превозвачи, като тя ще получи правомощия да извършва дейности, които в момента изпълнява държавата - да издава лицензи, да осъществява контрол върху целия бизнес и т.н.

По-малките превозвачи на пазара определиха текстовете като лобистки и видяха опит да се ограничи конкуренцията на пазара. Те протестираха символично на 14 юни и насрочиха следващия си протест за днес. След около 40-минутната среща при премиера превозвачите обаче обявиха, че прекратяват протестните си действия.



Договорките на премиера
"Сега разбирам, че има детайли, които притесняват бранша и най-малко бих ги приел", каза още Бойко Борисов, като по думите му целта на законопроекта била само една - браншът на превозвачите да се самоконтролира по примера на строителния. "Направете така, че контролът да е 100% ефективен, без да има лобистка линия, по която да ни упрекват", каза още той.

Борисов заяви, че се е договорил "с колегите, в спокойна обстановка някои от правилните неща дали със закон или със сега действащите закони, наредби, да се поправят. Сивият сектор трява да се извади от ситуацията. Предстои пакет номер 2, изключително важен за целия бранш и там ни трябва единството на бранша. Секторът трябва да бъде успокоен и дисциплиниран". (Борисов има предвид, че в Брюксел предстои дискусията по новия пакет Мобилност2 за автобусния транспорт.)

Камарата на раздора
Основната концепция в спорния законопроект е Камарата да извършва дейности, които сега се осъществяват от министъра на транспорта и от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Камарата ще разглежда заявленията за издаване на лиценз за автомобилен превозвач, тя ще издава, спира и отнема лицензи за осъществяване на дейност от автомобилни превозвачи, ще обявява кой отговаря на условията и кой е неспособен да ръководи транспортната дейност на автомобилен превозвач, ще осъществява контрол върху всички фирми в бранша дали спазват закона. Ще поддържа и Национален регистър на автомобилните превозвачи.

Едно от основните притеснения сред представителите на автомобилния бранш е, че лицензирането и контрола на превозвачите ще се извършва от преки конкуренти в бизнеса, като членството в нея ще е задължително условия за извършването на дейност.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

АДФИ изчисли, че държавата е получила 210 млн. лв. по-малко от хазартни такси 4 АДФИ изчисли, че държавата е получила 210 млн. лв. по-малко от хазартни такси

Спецпрокуратурата влезе в комисията по хазарта, а Васил Божков обяви, че управляващите искат да отнемат бизнеса му

22 яну 2020, 4484 прочитания

Вечерни новини: Прокурорска акция в комисията по хазарта, мениджър с опит в CNN поема БНР Вечерни новини: Прокурорска акция в комисията по хазарта, мениджър с опит в CNN поема БНР

И още: КПКОНПИ поиска имущество за 380 млн. лв. на Арабаджиеви; Депутатите смекчиха лобистките поправки в закона за горивата; Първа жена президент в Гърция

22 яну 2020, 924 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
НАП ще обменя информация с митниците и разследващите органи в ЕС

Това е една от мерките за противодействие на данъчните измами с ДДС, одобрени от финансовите министри на съюза

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10