С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
26 юни 2018, 15:26, 8323 прочитания

Агенция "Пътна инфраструктура" се поема от Светослав Глосов

Строителният предприемач заменя Дончо Атанасов начело на една от структурите, които разпределят най-много средства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Без ясен мотив министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков смени председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура". Това е едно от трите ведомства, които разпределят най-много пари за поръчки в държавата, заедно с фонд "Земеделие" и Национална компания "Железопътна инфраструктура". АПИ отговаря за милиарди левове за строителство и поддръжка на пътищата и магистралите.

Радикална промяна в управлението обаче едва ли ще настъпи, тъй като на мястото на Дончо Атанасов за председател на управителния съвет е назначен досегашният член на съвета Светослав Глосов. Причина за промяната не беше посочена освен краткото обяснение, че става "по молба на инж. Атанасов".


В същото време самият Атанасов остава в управителния съвет на пътната агенция, където беше и преди да го оглави. Според информация от регионалното министерство той щял да продължи да е "ангажиран с новото строителство на участъци от републиканската пътна мрежа, както и с поддръжката, ремонтите и рехабилитацията на вече съществуващите трасета". Интересното е, че в споменатите проекти липсва тол-системата - нещо, за което самият Атанасов говореше като най-важния за него проект, която трябва да бъде завършена догодина.

Без резки движения

Сегашната промяна в управлението на пътната агенция прилича много на предишната такава, извършена от правителството на ГЕРБ. В края на 2016 г., когато тогавашният шеф Лазар Лазаров подаде оставка, за негов наследник бе посочен Дончо Атанасов, който всъщност е член управителния съвет на агенцията още от 2013 г. След кратко отсъствие по време на служебния кабинет на Огнян Герджиков Атанасов отново бе върнат на поста.



Преди това - през 2011 г., Лазар Лазаров стана шеф на АПИ, след като също беше част от управлението й. Той заемаше поста и по време на втория мандат на ГЕРБ. Оттеглянето на Лазаров стана по време на потулен грандиозен скандал в АПИ с липсваща документация, разследване на ОЛАФ и прокуратурата за корупция и организирани престъпни схеми.

Година и половина след това АПИ остава заключена и тайна структура, където за случващото се медиите само гадаят по външни белези. През нея от влизането на България в ЕС досега са минали над 3.5 млрд. лв. за ремонт, изграждане и поддържане на инфраструктура.

Кой е Светолав Глосов

Светослав Глосов е роден на 3 ноември 1955 г. Завършил е Висшия институт по архитектура и строителство, специалност "Промишлено и гражданско строителство". Има специализации в областта на строителството и мениджмънта на строителния бизнес. През 1993 г. Глосов създава фирмата "Биад-С", която се занимава с изграждането на жилищни сгради и хотели. Член е на Строителната камара от 1994 г. и е един от нейните учредители. От 2010 г. до 2016 г. е председател на управителния съвет на Камарата на строителите в България, а след това е избран за почетен председател на браншовата организация.

Глосов влезе в управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" точно преди година - през юни 2017-а.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

От РВД очакват 40% ръст на трафика над България след 5 години 1 От РВД очакват 40% ръст на трафика над България след 5 години

Причината е новото летище на Истанбул, което ще увеличи значително полетите над страната

23 фев 2019, 1535 прочитания

Девет кандидата поискаха да строят 20 км от пътя Ботевград - Мездра 6 Девет кандидата поискаха да строят 20 км от пътя Ботевград - Мездра

ГБС, "Джи Пи груп", "Трейс" и "Хидрострой" са сред участниците в търга за 123 млн. лв. без ДДС

22 фев 2019, 2902 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Дебатът за вота на недоверие мина в тактическо надлъгване и нищо по същество

В крайна сметка разискванията бяха прекратени след час и половина

Новите дрехи на Vogue

Американската медийна група Condé Nast променя бизнес модела си в опит да спаси печатните си издания

Радикални борци с корупцията не са желани за европейската прокуратура

Бившата ръководителка на румънската Национална дирекция за борба с корупцията Лаура Кьовеши е с малки шансове да оглави бъдещата служба на ЕС

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Хумус сапиенс

Заведение от европейската верига Hummusbar отвори врати в София

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.02.2019 Прочетете