Кабинетът започва втори опит за концесия на "Летище София"

Детайлите по търга засега не са публични, като нов частен стопанин едва ли ще има през тази година

През миналата година приходите на държавното летище растат с 13% до 148 млн. лв., а броят на пътниците скача с 30% до близо 6.5 млн. души
През миналата година приходите на държавното летище растат с 13% до 148 млн. лв., а броят на пътниците скача с 30% до близо 6.5 млн. души
През миналата година приходите на държавното летище растат с 13% до 148 млн. лв., а броят на пътниците скача с 30% до близо 6.5 млн. души    ©  Надежда Чипева
През миналата година приходите на държавното летище растат с 13% до 148 млн. лв., а броят на пътниците скача с 30% до близо 6.5 млн. души    ©  Надежда Чипева

Министерският съвет откри процедурата за концесия на "Летище София", става ясно от прессъобщение на правителството. В него липсва всякаква информация за условията на търга.

В първия опит, прекратен миналата пролет от служебния кабинет, се търсеше частен стопанин за 35 години, който е готов да плати накуп 550 млн. лв. без ДДС. Отделно годишно концесионерът трябваше да внася такса от минимум 9.9 млн. лв. Новият стопанин трябваше да инвестира минимум 306 млн. лв., основно в реконструкцията на стария терминал.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    georgigeorgiev4 avatar :-|
    georgigeorgiev4
    • + 2

    Пак ще го спира екипа на президента. И за добро. Не, че не трябва концесия. Просто парите не трябва да се наливат в БДЖ.

    Нередност?
  • 2
    boevbisser avatar :-P
    boevbisser

    Според мен въпреки растящия бизнес на летището няма нормална компани, която да изсипе близо 280 млн. евро накуп първоначално, плюс още 150 млн. евро инвестиции, плюс 5 млн. евро годишна такса. Цифрите звучат направо абсурдно и не е чудно, че процедурата стартира наново, вероятно и със значително понижени параметри.
    Сериозните инвеститори не са идиоти, и най-малкото едва ли се интересуват от мечтите на българското правителство за погасяване на дълговете на пропадналото БДЖ.
    Всъщност много по-смислено би било да се продаде БДЖ товарни превози и по този начин да се погаси част от дълга, ама къде ти....

    Нередност?
  • 3
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)

    Много нелепо звучи съпоставянето на коментара - "Държавното столично летище има растящ бизнес през последните години, основно заради многото low-cost полети, но се управлява зле." с представените цифри ред по-долу: "През 2017 г. приходите му растат с 13% до 148 млн. лв., печалбата е 11.4 млн. лв., а броят на пътниците скача с 30.3% до близо 6.5 млн. души."
    8% нива на печалба е всичко друго, но не и лошо управление.
    Отделно от това, без да влизам по-дълбоко в анализа от простото събиране на търсените инвестиции и концесионни възнаграждения, възлизащи общо на 615 млн!!! евро, вярвам че с такава сума може да се построи изцяло ново съоръжение на мястото например на Божурище, което е и по-доброто от двете ако ги сравняваме с Враждебна. Не че някой би тръгнал да го прави точно така, но сумите са колосални дори за едно голямо европейско летище - 17.6 млн евро на година средно, при положение, че сегашната най-добра година на летище София е генерирала 5.8 млн евро печалба и 6.5 млн обслужени пътници. Колко повече могат да се променят тези цифри?
    Какви разчети прилага Министерството на Транспорта, залагайки тези финансови концесионни параметри?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал