С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 27 юни 2018, 16:05, 3818 прочитания

Кабинетът започва втори опит за концесия на "Летище София"

Детайлите по търга засега не са публични, като нов частен стопанин едва ли ще има през тази година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Пловдив в очакване на китайското кацане

Договорът за концесията на летище Пловдив с китайската HNA Airport Group ще се подпише в началото на юни

11 май 2018

Сърбия избра френския гигант Vinci за концесионер на летището в Белград

Силният инвеститор прави по-неатрактивно летище София, което след години отлагане скоро ще бъде предложено на чужди оператори

8 яну 2018

Концесията за летище София ще бъде подновена до два месеца

Консултанти по процедурата ще бъдат Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие, съобщи транспортният министър

31 окт 2017

Служебният кабинет прекрати концесията на летище София

Решението бе очаквано, след като транспортният министър обяви преди няколко седмици, че ще предложи спирането заради проблеми в процедурата

5 апр 2017
Министерският съвет откри процедурата за концесия на "Летище София", става ясно от прессъобщение на правителството. В него липсва всякаква информация за условията на търга.

В първия опит, прекратен миналата пролет от служебния кабинет, се търсеше частен стопанин за 35 години, който е готов да плати накуп 550 млн. лв. без ДДС. Отделно годишно концесионерът трябваше да внася такса от минимум 9.9 млн. лв. Новият стопанин трябваше да инвестира минимум 306 млн. лв., основно в реконструкцията на стария терминал.

Сред заинтересованите тогава кандидати бяха две турски фирми - TAV (с 46% участие на френската Aéroports de Paris Group) и Limak, която е в обединението, изграждащо новото мегалетище на Истанбул, третият сигурен претендент беше германската Fraport, която управлява и летищата в Бургас и Варна заедно с компания от холдинга "Химимпорт". Като заинтересовани бяха сочени и операторите на летищата в Цюрих и Мюнхен. Преди сегашния втори търг правителството нае Европейската банка за възстановяване и развитие (EBRD) и звеното на Световната банка IFC като консултанти, за да изчистят процедурата. Неизвестно е какъв съвет са дали двете международни институции и дали транспортното министерство се е съгласило. Един от обсъжданите варианти беше да се намали първоначално търсената сума, за да се увеличи конкуренцията.

Държавното столично летище има растящ бизнес през последните години, основно заради многото low-cost полети, но се управлява зле. През 2017 г. приходите му растат с 13% до 148 млн. лв., печалбата е 11.4 млн. лв., а броят на пътниците скача с 30.3% до близо 6.5 млн. души.

Започването на концесията сега вероятно е продиктувано и от липсата на пари, с които БДЖ да се разплати с кредиторите си. Вероятно до дни държавата ще отпусне заем от малко над 100 млн. лв., който ще трябва да се покрие през прихода от концесията. Сумата обаче едва ли ще дойде по-рано от година - ако оферти се подават през късната есен, изборът на победител едва ли ще стане до следващата пролет (при условие че няма обжалвания).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

ЕК дава Полша на съд, търговската война между САЩ и Китай се разраства, а ГЕРБ обяви номинация за конституционен съдия

24 сеп 2018, 197 прочитания

Съдът разреши два от заводите на "Винпром Карнобат" да заработят от днес 1 Съдът разреши два от заводите на "Винпром Карнобат" да заработят от днес

Решението идва след акция на митниците, които запечатаха складове и твърдят, че има нелегален кран за източване на спирт

24 сеп 2018, 546 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Правителството официално размрази АЕЦ "Белене"

Енергийният министър Теменужка Петкова тръгва на лов за инвеститори

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

#ДжиПиГейт - обръчът от консултанти, оценители и изпълнители в действие

Мрежа от свързани хора и фирми подготвя, оценява и изпълнява обществени поръчки, свързани с еврофондовете

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 24.09.2018 Прочетете