Морската икономика на България се е удвоила между 2009 и 2016 г.

Създадената брутна добавена стойност в сектора е 1.1 млрд. евро, а най-големият двигател е туризмът, сочи доклад на ЕК

Черноморските пристанища наемат 5.5 хил. души и образуват 98.5 млн. евро брутна добавена стойност през 2016 г. Тук влизат обработката на товари, складирането, изграждането на водни обекти и дейности по обслужване.
Черноморските пристанища наемат 5.5 хил. души и образуват 98.5 млн. евро брутна добавена стойност през 2016 г. Тук влизат обработката на товари, складирането, изграждането на водни обекти и дейности по обслужване.
Черноморските пристанища наемат 5.5 хил. души и образуват 98.5 млн. евро брутна добавена стойност през 2016 г. Тук влизат обработката на товари, складирането, изграждането на водни обекти и дейности по обслужване.    ©  Надежда Чипева
Черноморските пристанища наемат 5.5 хил. души и образуват 98.5 млн. евро брутна добавена стойност през 2016 г. Тук влизат обработката на товари, складирането, изграждането на водни обекти и дейности по обслужване.    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Какво е "синя икономика"

По методологията на Европейската комисия "сини" са всички икономически сектори, свързани с океаните, моретата и крайбрежията. Синята икономика включва сектори като корабостроене и ремонт, морски транспорт, риболов, крайбрежен туризъм, дейността на пристанищата, обработка на морски ресурси, биотехнологии, добив на суровини и морски ресурси. Докладът на ЕК оценява икономиките чрез брутната добавена стойност, която е разликата между разходите за производството на един продукт или услуга и продажната им цена.

Морската, или "синята", икономика в България генерира брутна добавена стойност (БДС - виж карето) в размер на 1.1 млрд. евро през 2016 г., което е два пъти над нивото пет години по-рано, сочи доклад на Европейската комисия. Тук влизат сектори като корабостроене, крайбрежен туризъм и морски транспорт, които заедно с останалите в синята икономика наемат общо 4% от всички работещи в страната. Най-големият работодател и създател на стойност е черноморският туризъм, където оборотът достига над 2 млрд. евро, а заетите наброяват 98 хил. души.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    georgigeorgiev4 avatar :-|
    georgigeorgiev4

    Да бяха/те представили разбивки по-подробно какви са дяловете на отделните отрасли в тази морска икономика за България. Би ми било много интересно да прочета за развитието и обема на корабостроителството и морския транспорт, например.

    Нередност?
Нов коментар