Кога ще дойде влакът

Либерализацията на пътническите жп превози наближава. Заедно с новите линии това може да отпуши частен интерес дори в България

Темата накратко

- Либерализацията на жп пазара стартира в края на следващата година.

- Договорът на БДЖ за обществена услуга изтича през 2024 г.

- Заедно с новите жп линии това може да отпуши частен интерес към българските пътнически превози.

Лоу-кост билети за влак, започващи от цена 9.90 евро. Линиите свързват Хамбург с Кьолн (430 км) и Щутгарт с Берлин (630 км) през Хановер. Офертата е на добре познатата в Европа, а отскоро и в България със зелените си автобуси FlixBus. За пет години тя успя да се превърне в гигант с иновативния си технологичен подход, който превърна автобусните пътувания в нещо атрактивно. През пролетта на тази година FlixBus нахлу и в далеч по-консервативната и монополизирана сфера на железопътния транспорт, като започна да се конкурира с огромните Deutsche Bahn със своя FlixTrain.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jyu51569252 avatar :-|
    jyu51569252
    • - 1
    • + 4

    В България това нема как да заработи. ЖП-инфраструктурата се нуждае от пълна подмяна и реорганизация, от десетки милиарди лева инвестиции, едва тогава може да се мисли в такава посока.

    Нередност?
  • 2
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..
    • - 4
    • + 4

    Татчър либерализира железниците там, където те са измислени..
    В резултат потребителите там са пропищели от частните превозвачи като върджин.. а в бизнеса все повече се говори за ренационализация, Понеже само така могат да се предоставят по-евтини и качествени услуги - като превози и поддръжка на инфраструктурата..
    Оказва се като водоснабдяването - вкара ли се частен интерес - само се вдига цената, а поддръжката пада под необходимия стандарт..

    Нередност?
  • 3
    lks24520573 avatar :-|
    sosy_jopy king
    • + 1

    Железница в авто-мутренска държава не може да има скоро. За ЖП транспорт трябва държавна протекция преди да се инвестира. Един километър релсов път е десетки пъти по-скъп от 1км автомагистрала. Има автоматика, централизация, отчуждаване на земи за нови трасета с криви за над 160км/ч. Не става само с нови вагончета и локомотивчета.

    Нередност?
Нов коментар