Кога ще дойде влакът
Либерализацията на пътническите жп превози наближава. Заедно с новите линии това може да отпуши частен интерес дори в България
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Темата накратко
- Либерализацията на жп пазара стартира в края на следващата година.- Договорът на БДЖ за обществена услуга изтича през 2024 г.
- Заедно с новите жп линии това може да отпуши частен интерес към българските пътнически превози.
Лоу-кост билети за влак, започващи от цена 9.90 евро. Линиите свързват Хамбург с Кьолн (430 км) и Щутгарт с Берлин (630 км) през Хановер. Офертата е на добре познатата в Европа, а отскоро и в България със зелените си автобуси FlixBus. За пет години тя успя да се превърне в гигант с иновативния си технологичен подход, който превърна автобусните пътувания в нещо атрактивно. През пролетта на тази година FlixBus нахлу и в далеч по-консервативната и монополизирана сфера на железопътния транспорт, като започна да се конкурира с огромните Deutsche Bahn със своя FlixTrain.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
В България това нема как да заработи. ЖП-инфраструктурата се нуждае от пълна подмяна и реорганизация, от десетки милиарди лева инвестиции, едва тогава може да се мисли в такава посока.
Татчър либерализира железниците там, където те са измислени..
В резултат потребителите там са пропищели от частните превозвачи като върджин.. а в бизнеса все повече се говори за ренационализация, Понеже само така могат да се предоставят по-евтини и качествени услуги - като превози и поддръжка на инфраструктурата..
Оказва се като водоснабдяването - вкара ли се частен интерес - само се вдига цената, а поддръжката пада под необходимия стандарт..
Железница в авто-мутренска държава не може да има скоро. За ЖП транспорт трябва държавна протекция преди да се инвестира. Един километър релсов път е десетки пъти по-скъп от 1км автомагистрала. Има автоматика, централизация, отчуждаване на земи за нови трасета с криви за над 160км/ч. Не става само с нови вагончета и локомотивчета.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.