Новият брой:
Служебната президентска република

БДЖ в търсене на смисъл

Държавата най-вероятно ще спаси фалиращото БДЖ като покрие задълженията му от 103 млн. лв. Компанията обаче трябва да покаже желание да се модернизира

Темата накратко

- Държавата най-вероятно ще спаси фалиращата БДЖ като покрие задълженията й от 103 млн. лв.

- Компанията до момента обаче не демонстрира полагането на сериозни усилия и желание да се модернизира.

- Големите й поръчки за ремонти и нови мотриси пък периодично водят до подозрения в нецелесъобразно харчене на държавни средства.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kirka80286 avatar :-?
    kirka80286
    • - 1
    • + 3

    БДЖ се съсипва съвсем целенасочено от десетилетия. В това участват и управници, и медии. Няма как да не се случват от време навреме (учудващо рядко всъщност) инциденти. Имате ли идея на колко години са тея машини? Щастие е, че не дерайлират! Но да обявите, че има два сезона за локомотивите, без да представите елементарна статистическа извадка, може да показва 2 неща: Или сте си объркали професията, или е много силно платена отнякъде тази ваша професия. Все едно да напишете "за Бойнг 737 има два сезона - в единия им отказват двигателите, във втория - хидравликата". Само дето резултатите са малко по-различни от тези при локомотивите. Според мен е пълна безмислица това, което сте списали.

    Още 2-3 факта: Автобусните превозвачи имат огромно лоби, и много скъпо платено при това. Но статистически са в пъти по-опасни. А цените на билетите в БДЖ са подигравка за компанията и служителите ѝ. Опитайте другаде в Европа да пътувате 800 км. за ~10 евро! Затова те са нови-новенички, а ние търкаляме 50-годишни машини. Помислете.

    Нередност?
  • 2
    vym10369958 avatar :-|
    Yavor Raychev
    • - 1
    • + 1

    Отиване и връщане до Варна, което са малко повече от 800км, не е точно 10 евро с влак, а е 36,20 лева втора класа. Първа класа или спален мисля, че бяха още 19 лева в посока.

    Между другото с автобус то би струвало 54 лева по цени, които току що проверих на една от фирмите. Със самолет вчера точно гледах, излиза между 120 и 150 лева.

    Увеличи билетите и никой няма да се вози с БДЖ, защото освен, че е бавно и неудобно, ще стане и скъпо.

    А държавите, които развиват ЖП транспорта имат 10 пъти по-голямо население от България, най-често се споменават ВБ, Германия, Франция, Италия и Полша, където милиони се придвижват дневно. Ако не се лъжа в Лондон само на ден пристигат около половин милион с влак. В България общото население не е толкова, колкото се движат с железниците в тези държави на ден. В нито една малка държава в Европа ЖП транспорта не цъфти. Той е предвиден за големи маси хора, а не за няколко десетки.
    "Градските железници" в Русе и Пловдив спокойно могат да се заменят от трамваи или метро




    Нередност?
Нов коментар