Ивайло Московски: С тези локомотиви и вагони не може да предоставим качествена услуга

Министърът на транспорта пред "Капитал"

Ивайло Московски    ©  Надежда Чипева

За 10 години пътуванията с "БДЖ Пътнически превози" са паднали от 30 млн. на 22 млн. Как ще обясните това?

За пореден път припомням, че преди 10 години заварихме БДЖ със задължения в размер на 850 млн. лв., които водеха до огромни лихви и наказателни дела. Към края на 2009 г. дружеството беше във фактически фалит. Оперативната годишна загуба през 2009 г. беше 67 млн. лв., а за 2017 е намалена до 17 млн. лв. Платените до момента средства от дружеството възлизат на 630 млн. лв. Това може ясно да се види и от графиката за анализ на основните финансови показатели на Холдинг БДЖ за периода 2002 - 2018 г. Ако тези пари бяха използвани за инвестиции, сега "БДЖ-Пътнически превози" щеше да бъде с изцяло подновен подвижен състав.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 1
    • + 4

    Това е един от най-неадекватните министри на Боце. Странно как се задържа толкова дълго време.

    В това интервю има толкова глупости, че е трудно да ги изброиш. Като начало, не е проблемът в остарелия подвижен състав (не, че с него няма проблем) а в състоянието на трасетата. Те ограничават скоростта до 70-80км в час в по-голяма част от мрежата. На места пада дори до 50 км. При тези ограничения и най-модерните вагони да се купят жп транспортът няма да бъде конкуретноспособен. Т.е. вместо да се хвърля ресурс за подвижен състав и за субсидиране на полупразни влакове е по-добре парите да се инвестират в ъпгрейд на мрежата. Ако това беше направено през 2009-та досега щяха да се спестят пари за ъпгрейд поне на едно от трасетата до морето. А ако трасетата бъдат ъпгрейднати поне до ниво да позволяват скорост от 130км в час то влаковете стават конкуретноспособни поне по някои от маршрутите.

    А това с намалелите дългове са обяснения като за дебили. Намалели са заради налетите в дружеството субсидии. А не защото нормата на печалба се е увеличила. Тя, на практика, е намаляла (т.е. БДЖ днес е още по-губеща отколкото преди 10 години).

    Но остави серизоните проблеми с инфраструктурата. БДЖ има вопиющи управленски проблеми. Вече повече от 10 години не може да въведе адекватна система за електронна продажба на билети. Също така, дружеството продължава да тече - най-вече чрез раздутия щат (министърчето пише за намаления брой дружества, но не казва дали общия щат е намалял).

    При тази продължаваща клинична смърт на БДЖ Московски или е откровен дебил или е корумпиран за да държи недоразумение като Владимиров начело на БДЖ.

    Нередност?
  • 2
    longin avatar :-|
    longin
    • - 2
    • + 1

    Не , с тези хора и служители не можете да предоставите услуга въобще - включително и министъра - и правителство за което ЖП не е приоритет

    Нередност?
Нов коментар