Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

600 млн. евро инвестиции се искат от концесионера на "Летище София"

Победителят трябва да построи и нов трети терминал и да плаща годишно такса от поне 15 млн. лв.

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Минимум 600 млн. евро ще трябва да инвестира бъдещият концесионер на летище София за 35-годишния срок на концесията. Той ще трябва да изгради и нов трети терминал, като това трябва да стане до края на десетата година. Детайлите стават ясни от стенограмата на заседанието на Министерския съвет от тази сряда, когато беше гласувано подновяването на концесионната процедура за столичната аерогара.

Годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка година от срока на концесията трябва да са не по-малко от 15 млн. лв. без ДДС или 10% от общите приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия и дължимия ДДС върху сумата. Едно от двете, което е по-голямо, обяснява още транспортният министър Ивайло Московски пред колегите си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jyu51569252 avatar :-|
    jyu51569252
    • - 1
    • + 3

    При положение че летището вече се задъхва и пътникопотокът расте с двуцифрени проценти всяка година, като до края на тази ще удари 7 млн., да изискват трети терминал чак на 10-тата година си е безумие. Това, което ще направи концесионерът, е да вдигне двойно таксите за да ограничи ръста на трафика, вместо да инвестира в трети терминал и втора писта. Ще печели същите пари, но с по-малко пътници, от което губят гражданите и икономиката на страната. Особено ако го вземат турците или Фрапорт. И дори с трети терминал, капацитетът пак ще се изчерпи до 7-8, максимум 10 години, което значи сериозно изоставане спрямо съседните страни.

    И изобщо, да се инвестира в това летище е глупост и временно решение, то е силно ограничено откъм разположение и климатични условия. България има нужда от ново, по-голямо софийско летище и бутане на старото, само така ще си подсигури развитие за десетилетия напред.

    Нередност?
  • 2
    zztop11 avatar :-|
    Здравко Здравков
    • + 1

    Тази седмица за пореден път се убедих, че трябва нещо радикално да се промени на летището. От дъждовете таваните потекли, боклуци пред терминала и вътре в него, таксиметрови шофьори, които те следват докато не им обърнеш внимание, липса на всякаква организация. И всичко това е на терминал 2, не искам да си представям и сещам какво е на терминал 1 и какви индивиди има там. Сега служителите пак ще почнат с протестите, защото знаят, че вземат 2000 лева заплата за нищоправене и като дойде концесионерът те ще са първите изхвърчали.

    Нередност?
  • 3
    edu1455963766489543 avatar :-|
    Артур Арабов
    • - 3

    До коментар [#2] от "zztop11":

    И като изхвърчат служителите, Вие ли ще дойдете да работите на летището??????????????

    Нередност?
  • 4
    primerno avatar :-P
    primerno
    • - 2

    Винаги под подобни теми има "компетентни" коментари от току-що регистрирани потребители.

    Нередност?
Нов коментар