Довършването на Южната дъга на околовръстното ще е готово през 2021 г.
35 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Довършването на Южната дъга на околовръстното ще е готово през 2021 г.

По време на строителството движението няма да бъде спирано напълно

Довършването на Южната дъга на околовръстното ще е готово през 2021 г.

Само големи местни играчи се състезават за 6-километровата отсечка за 123 млн. лв. без ДДС

Ивайло Станчев
13628 прочитания

По време на строителството движението няма да бъде спирано напълно

© Георги Кожухаров


Всички големи български строителни фирми са подали оферти за проектиране и строителство на участъка от Южната дъга на столичното околовръстно между кв. "Младост" и магистрала "Тракия". За дългия 6 километра участък са предвидени 123 млн. лв. без ДДС от републиканския бюджет.

Според зададените от Агенция "Пътна инфраструктура" срокове разширяването на пътя трябва да бъде готово през втората половина на 2021 г. Това значително ще облекчи транзитния трафик, както и входно-изходните "тапи" по време на празници.

Кой наддава

Общо осем са подадените оферти в обществената поръчка, като всички компании се състезават и в големите търгове за изграждането на тунел "Железница" по магистрала "Струма" и за аутобана до "Калотина".

Самостоятелно участват "Трейс груп холд", "ИСА-2000", "ГБС Инфраструктурно строителство" и "Хидрострой".

"Джи Пи груп", която прави ремонта на ул. "Граф Игнатиев" и на трамвайните линии по бул. "България", е в обединение с "Трансконсулт-22" , а "Агромах", която строи участък от магистрала "Струма", си партнира с "Пътища Пловдив". В консорциум са и "Геострой" и "Пътстрой 92" - фирмите, които сега ремонтират прохода Петрохан. А изпълнителят на ремонта на пространството около "Св. Александър Невски" - "ПСТ груп", участва заедно с "СЕТ Къмпани".

Какво ще се строи

Продължаването на Южната дъга от столичното околовръстно до началото на магистрала "Тракия" - при пътния възел на бул. "Цариградско шосе", ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока, 2 локални платна, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалните и директното трасе и тротоари. Ще има общо 4 пътни възела - "Стар Лозенски път", "Герман", "Самоковско шосе" и "Младост". Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална.

Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.

Отсечката трябва да е готова за 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK