Фаворити да строят пътя до Калотина са "Щрабаг" и ГБС
Предложените цени са 9.5 и 5.7 млн. лв на км, а повечето кандидати въобще не бяха допуснати до отварянето на ценовите оферти
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Щрабаг" и ГБС са най-вероятните строители на скоростния път от София до сръбската граница. Те излязоха на челно място след отварянето на офертите за новия 32-километров път.
Половин година отне на Агенция "Пътна инфраструктура" да разгледа техническите оферти на кандидатите за строителството. Бавната работа обаче, изглежда, е дала резултат, тъй като повечето фирми не бяха допуснати до отварянето на ценовите им предложения и на практика състезанието е значително опростено.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
От Ниш до българската граница няма изградена магистрала, а само няколко готови участъка. Най тежкият участък след бела паланка към Ниш не е и започнат. Така че сърбите не само не са ни изпреварили, а е много по вероятно ние да сме готови преди тях.
Не е вярно, че не е започнат и няма да ги изпреварим. Тази година Сърбия пуска на 100% всичко.
До коментар [#1] от "
Lazar Petrov
":
До коментар [#2] от "
Значи съм прав, че магистралата не е готова и дневник пише глупости. А че ще е готова до края на годината е твое мнение. Моето мнение е друго. От 110 км са готови 30-40 км и то в равното около Пирот. През клисурите до сичево не се виждат тунели и мостове. Не че подценявам сръбският строителен гении, но за мен са много много далеч от готова магистрала
Сърбите строят тази магистрала от както се помня,имам спомени още от 2006г как се строи този път,вие си правете изводите.
Мда, и аз мисля, че Икономедия в опита да се очерни управлението си позволява лек подход на третокласен хибриден сайт.
Сърбите са далеч от завършването на магистралата, което разбира се е много жалко, защото там пътят е кошмар. За разлика от нашите 50-на км оставащи трасета.
Чудя се обаче, защо не може да се продължи директно скоростната тангента? Или е твърде скъпо?
Според информацията на Сърбите им остават 9.2 км за да довършат изцяло магистрала А4 Ниш Градина https://en.wikipedia.org/wiki/A4_motorway_(Serbia)
До коментар [#6] от "Maslara":
Според Уикито са 12.5км дето още ги строят.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.