Обединение "АМ Струма – Тунел Железница", в което партньори са "Станилов", "Инжстройинженеринг" и "Логистика 21", е дало най-добра цена (174.5 млн. лв.) за изграждането на най-дългия тунел в България - "Железница", на магистрала "Струма".
За пътните участъци северно и южно от тунела се подаваха отделни оферти, като там най-добри са ценовите предложения съответно на ДЗЗД "ОРС – М", в което са "Мостконсулт" и "ОРС Инфраструктура" (26.7 млн. лв.), и на "ПСТ Груп" (18.4 млн. лв).
Това стана ясно, след като в Агенция "Пътна инфраструктура" бяха отворени офертите на допуснатите кандидати. Протоколите на оценителната комисия обаче все още не са публикувани и не е ясно по колко точки са получили кандидатите за техническите си оферти, което е от значение за крайното класиране.
Най-бавната поръчка
Търгът за най-голямата пътна поръчка в последните години привлече общо 28 оферти от почти всички големи местни строителни компании и няколко чуждестранни. Макар да има ограничение да се кандидатства за една от трите отделни части, повечето го заобиколиха, използвайки различни консорциуми и обединения. Със стандартния мотив на АПИ - пропуски в документацията, обаче голяма част от кандидатите са отстранени. Така най-вероятно ще има обжалвания, които не само могат да забавят сключването на договор и началото на строителството, но и напълно да пренаредят класирането на изпълнителите.
Освен че трябва да е най-дългият тунел, "Железница" ще бъде и един от най-бавно построените. Първата процедура за него тръгна през 2015 г., но беше спряна след скандално изчезване на част от документите на кандидатите.
Съоръжението трябва да бъде завършено най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма". В противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея и дори ще се наложи да връща пари на Брюксел.
Златни метри
До отварянето на ценовите оферти за строителство на тунела "Железница" бяха допуснати само 4 от 13 кандидата. Офертата от 174.5 млн. лв. без ДДС на обединение "АМ Струма – Тунел Железница" е с цели 10 млн. лв. по-ниска от тази на следващия кандидат - обединение "Тунел Железница", в което влизат "Евро Алианс Тунели", "ИСА 2000" и "Пътпроект". Останалите допуснати оферти са тези на обединенията, водени от фаворитите "Джи Пи Груп" и "Главболгарстрой" (виж таблицата).
При надпреварата за северния подход на тунела, който е с дължина едва 720 метра, ДЗЗД "ОРС – М" даде цена от 26.7 млн. лв. без ДДС. Тя също е доста по-добра от следващата - тази на "Калистратов Груп", от почти 28.5 млн. лв. Това прави абсолютен рекорд от малко под 38 хил. лв на метър. В тази цена влиза мост над река Струма и изместване на стар път.
Иначе в тази обособена позиция до отваряне на ценовите оферти са допуснати общо 5 дружества. Толкова са и кандидатите за южния подход на тунела, чиято дължина е 1.4 километра. "ПСТ Груп" са най-напред с оферта от 18.4 млн. лв., но тук ценовата конкуренция е много по-голяма. Само с 200 хил. лв. повече е предложила "Пътпроект-92". Близко е и офертата от 19.8 млн. лв. на ДЗЗД "Стримон", в което са "Автомагистрали-Черно море" и "ИЙ Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс". Така че тук техническите оценки ще са от особена важност.
Обединение "АМ Струма – Тунел Железница", в което партньори са "Станилов", "Инжстройинженеринг" и "Логистика 21", е дало най-добра цена (174.5 млн. лв.) за изграждането на най-дългия тунел в България - "Железница", на магистрала "Струма".
За пътните участъци северно и южно от тунела се подаваха отделни оферти, като там най-добри са ценовите предложения съответно на ДЗЗД "ОРС – М", в което са "Мостконсулт" и "ОРС Инфраструктура" (26.7 млн. лв.), и на "ПСТ Груп" (18.4 млн. лв).
Благодарим ви, че четете Капитал!
Още от Капитал




0 коментара