С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 9 юли 2018, 16:48, 15145 прочитания

Най-бързата връзка на Варна с магистрала "Тракия" ще бъде ремонтирана срещу 19 млн. лв.

В момента 33-километровият Айтоски проход е в лошо състояние, но обновяването му ще е готово през 2020 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пътят между Провадия и Айтос през Източна Стара планина е най-удобната и бърза връзка за шофьорите от Варненска област с автомагистрала "Тракия". Но и това, и следващото лято 33-километровият участък от него, известен като Айтоски проход, ще остане труден за преминаване. Трасето от години е в окаяно състояние, с множество дупки и пукнатини по пътното платно, стеснявания и пропадания.

Едва сега Агенция "Пътна инфраструктура" стартира тръжната процедура за избор на фирми, които да извършат рехабилитацията на шосето срещу 18.7 млн. лева. Кандидатите могат да подават офертите си до 10 септември 2018 г., а срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 15 месеца, което означава, че трасето е готово чак през 2020 година.


Защо е важно

Липсата на магистрала през Северна България и множеството ремонти по старите участъци от "Хемус" принуждават пътуващите между София и Варна да използват магистрала "Тракия". Най-лесното място за пресичане на Стара планина е именно Айтоският проход, където няма големи изкачвания или спускания, а и самото разстояние е най-късо.

"С реализирането на проекта ще се подобри технико-експлоатационното състоянието на отсечката, ще се осигури оптимална скорост при пътуване и ще се повиши безопасността на движение", посочват от АПИ.



Проектът за ремонт на прохода се финансира от оперативна програма "Региони в растеж", като общата индикативната стойност е 18.7 млн. лв. без ДДС. Поръчката е разделена на два лота, но няма ограничение към кандидатите да участват за само един от тях. Първият е за 16.7 км в участъка Провадия - Дъскотна и за него са отделени 11 млн. лв. без ДДС. Вторият е за 16.8 км между Дъскотна и Айтос, чието обновяване ще струва до 7.7 млн. лв. без ДДС.

Кой може да кандидатства

За да участват в процедурата, фирмите следва да докажат, че през последните три години са реализирали съответно 20 млн. лв. за първия лот и 14 млн. лв. за втория. Половината от тези суми трябва да са генерирани именно от строежи и ремонти на пътища. Кандидатите също така трябва да са работили по пътища с обща дължина минимум 16 км и габарит не по-малък от 9 метра, както и носимоспособност 10.5 тона на ос.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Съдът задължи екоминистерството да разкрие фирмите, които внасят отпадъци Съдът задължи екоминистерството да разкрие фирмите, които внасят отпадъци

Гражданите имат право на здравословна околна среда, както и право да получават информация за нея, се казва в решението на административен съд - София-град

14 дек 2019, 457 прочитания

Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията 3 Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията

Частно обвинение и съдебен контрол ще решат голяма част от проблемите

13 дек 2019, 1805 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
БАН: Търговската война на САЩ ще има косвен ефект върху българския износ

Според анализ на икономическото ведомство индиректно може да бъдат засегнати между 120 и 170 компании в страната

Още от Капитал
Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10