Най-бързата връзка на Варна с магистрала "Тракия" ще бъде ремонтирана срещу 19 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Най-бързата връзка на Варна с магистрала "Тракия" ще бъде ремонтирана срещу 19 млн. лв.

АПИ обяви търга за ремонт, а оферти се събират до 10 септември

Най-бързата връзка на Варна с магистрала "Тракия" ще бъде ремонтирана срещу 19 млн. лв.

В момента 33-километровият Айтоски проход е в лошо състояние, но обновяването му ще е готово през 2020 г.

Ивайло Станчев
17445 прочитания

АПИ обяви търга за ремонт, а оферти се събират до 10 септември

© Мария Съботинова


Пътят между Провадия и Айтос през Източна Стара планина е най-удобната и бърза връзка за шофьорите от Варненска област с автомагистрала "Тракия". Но и това, и следващото лято 33-километровият участък от него, известен като Айтоски проход, ще остане труден за преминаване. Трасето от години е в окаяно състояние, с множество дупки и пукнатини по пътното платно, стеснявания и пропадания.

Едва сега Агенция "Пътна инфраструктура" стартира тръжната процедура за избор на фирми, които да извършат рехабилитацията на шосето срещу 18.7 млн. лева. Кандидатите могат да подават офертите си до 10 септември 2018 г., а срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 15 месеца, което означава, че трасето е готово чак през 2020 година.

Защо е важно

Липсата на магистрала през Северна България и множеството ремонти по старите участъци от "Хемус" принуждават пътуващите между София и Варна да използват магистрала "Тракия". Най-лесното място за пресичане на Стара планина е именно Айтоският проход, където няма големи изкачвания или спускания, а и самото разстояние е най-късо.

"С реализирането на проекта ще се подобри технико-експлоатационното състоянието на отсечката, ще се осигури оптимална скорост при пътуване и ще се повиши безопасността на движение", посочват от АПИ.

Проектът за ремонт на прохода се финансира от оперативна програма "Региони в растеж", като общата индикативната стойност е 18.7 млн. лв. без ДДС. Поръчката е разделена на два лота, но няма ограничение към кандидатите да участват за само един от тях. Първият е за 16.7 км в участъка Провадия - Дъскотна и за него са отделени 11 млн. лв. без ДДС. Вторият е за 16.8 км между Дъскотна и Айтос, чието обновяване ще струва до 7.7 млн. лв. без ДДС.

Кой може да кандидатства

За да участват в процедурата, фирмите следва да докажат, че през последните три години са реализирали съответно 20 млн. лв. за първия лот и 14 млн. лв. за втория. Половината от тези суми трябва да са генерирани именно от строежи и ремонти на пътища. Кандидатите също така трябва да са работили по пътища с обща дължина минимум 16 км и габарит не по-малък от 9 метра, както и носимоспособност 10.5 тона на ос.

Пътят между Провадия и Айтос през Източна Стара планина е най-удобната и бърза връзка за шофьорите от Варненска област с автомагистрала "Тракия". Но и това, и следващото лято 33-километровият участък от него, известен като Айтоски проход, ще остане труден за преминаване. Трасето от години е в окаяно състояние, с множество дупки и пукнатини по пътното платно, стеснявания и пропадания.

Едва сега Агенция "Пътна инфраструктура" стартира тръжната процедура за избор на фирми, които да извършат рехабилитацията на шосето срещу 18.7 млн. лева. Кандидатите могат да подават офертите си до 10 септември 2018 г., а срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 15 месеца, което означава, че трасето е готово чак през 2020 година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    naskogeo avatar :-|
    nasko'geo

    То хубаво ще го ремонтират , но кога ще свържат Айтос с магистралата ?

  • 2
    zocho1 avatar :-|
    zocho1

    Дълги години пътуващите използваха от Варна за Айтос пътя през Дюлино (Дюлинския проход), който съгласно картите на Гугъл е 117км, докато този през Айтоския проход - 131км. Но от над 15 години пътят през Дюлино е в отвратително състояние и практически неизползваем (даже не знам дали не е затворен). Затова се питам защо за ремонт е избран вторият вместо първия. Възможно е денивелацията на Дюлинския да е малко по-голяма, но пък завоите по Айтоския са далече по-неприятни.

  • 3
    brusarski avatar :-|
  • 4
    zocho1 avatar :-|
    zocho1

    До коментар [#3] от "brusarski":

    Благодаря, това е добра новина.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK