Най-бързата връзка на Варна с магистрала "Тракия" ще бъде ремонтирана срещу 19 млн. лв.

В момента 33-километровият Айтоски проход е в лошо състояние, но обновяването му ще е готово през 2020 г.

АПИ обяви търга за ремонт, а оферти се събират до 10 септември
АПИ обяви търга за ремонт, а оферти се събират до 10 септември
АПИ обяви търга за ремонт, а оферти се събират до 10 септември    ©  Мария Съботинова
АПИ обяви търга за ремонт, а оферти се събират до 10 септември    ©  Мария Съботинова

Пътят между Провадия и Айтос през Източна Стара планина е най-удобната и бърза връзка за шофьорите от Варненска област с автомагистрала "Тракия". Но и това, и следващото лято 33-километровият участък от него, известен като Айтоски проход, ще остане труден за преминаване. Трасето от години е в окаяно състояние, с множество дупки и пукнатини по пътното платно, стеснявания и пропадания.

Едва сега Агенция "Пътна инфраструктура" стартира тръжната процедура за избор на фирми, които да извършат рехабилитацията на шосето срещу 18.7 млн. лева. Кандидатите могат да подават офертите си до 10 септември 2018 г., а срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 15 месеца, което означава, че трасето е готово чак през 2020 година.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    smg101107218 avatar :-|
    smg101107218
    • + 4

    То хубаво ще го ремонтират , но кога ще свържат Айтос с магистралата ?

    Нередност?
  • 2
    zocho1 avatar :-|
    zocho1
    • - 2
    • + 3

    Дълги години пътуващите използваха от Варна за Айтос пътя през Дюлино (Дюлинския проход), който съгласно картите на Гугъл е 117км, докато този през Айтоския проход - 131км. Но от над 15 години пътят през Дюлино е в отвратително състояние и практически неизползваем (даже не знам дали не е затворен). Затова се питам защо за ремонт е избран вторият вместо първия. Възможно е денивелацията на Дюлинския да е малко по-голяма, но пък завоите по Айтоския са далече по-неприятни.

    Нередност?
  • 3
    brusarski avatar :-|
  • 4
    zocho1 avatar :-|
    zocho1

    До коментар [#3] от "brusarski":

    Благодаря, това е добра новина.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал