Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 9 юли 2018, 16:48, 16738 прочитания

Най-бързата връзка на Варна с магистрала "Тракия" ще бъде ремонтирана срещу 19 млн. лв.

В момента 33-километровият Айтоски проход е в лошо състояние, но обновяването му ще е готово през 2020 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пътят между Провадия и Айтос през Източна Стара планина е най-удобната и бърза връзка за шофьорите от Варненска област с автомагистрала "Тракия". Но и това, и следващото лято 33-километровият участък от него, известен като Айтоски проход, ще остане труден за преминаване. Трасето от години е в окаяно състояние, с множество дупки и пукнатини по пътното платно, стеснявания и пропадания.

Едва сега Агенция "Пътна инфраструктура" стартира тръжната процедура за избор на фирми, които да извършат рехабилитацията на шосето срещу 18.7 млн. лева. Кандидатите могат да подават офертите си до 10 септември 2018 г., а срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 15 месеца, което означава, че трасето е готово чак през 2020 година.


Защо е важно

Липсата на магистрала през Северна България и множеството ремонти по старите участъци от "Хемус" принуждават пътуващите между София и Варна да използват магистрала "Тракия". Най-лесното място за пресичане на Стара планина е именно Айтоският проход, където няма големи изкачвания или спускания, а и самото разстояние е най-късо.

"С реализирането на проекта ще се подобри технико-експлоатационното състоянието на отсечката, ще се осигури оптимална скорост при пътуване и ще се повиши безопасността на движение", посочват от АПИ.



Проектът за ремонт на прохода се финансира от оперативна програма "Региони в растеж", като общата индикативната стойност е 18.7 млн. лв. без ДДС. Поръчката е разделена на два лота, но няма ограничение към кандидатите да участват за само един от тях. Първият е за 16.7 км в участъка Провадия - Дъскотна и за него са отделени 11 млн. лв. без ДДС. Вторият е за 16.8 км между Дъскотна и Айтос, чието обновяване ще струва до 7.7 млн. лв. без ДДС.

Кой може да кандидатства

За да участват в процедурата, фирмите следва да докажат, че през последните три години са реализирали съответно 20 млн. лв. за първия лот и 14 млн. лв. за втория. Половината от тези суми трябва да са генерирани именно от строежи и ремонти на пътища. Кандидатите също така трябва да са работили по пътища с обща дължина минимум 16 км и габарит не по-малък от 9 метра, както и носимоспособност 10.5 тона на ос.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Общини на ръба на фалита Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а.

29 май 2020, 130 прочитания

Вечерни новини: Задържан зам.-министър на екологията в акция за отпадъци, още корона ограничения падат 2 Вечерни новини: Задържан зам.-министър на екологията в акция за отпадъци, още корона ограничения падат

И още: Прокуратурата няма да разследва Цветан Цветанов за апартамента от "Артекс", Китай затяга хватката над Хонконг

28 май 2020, 2124 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
БАН: Търговската война на САЩ ще има косвен ефект върху българския износ

Според анализ на икономическото ведомство индиректно може да бъдат засегнати между 120 и 170 компании в страната

Още от Капитал
Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10