Метрото: А сега накъде?

Столицата е напът да фиксира плановете за нови метролинии със закон, но според експерти и активисти решението е твърде прибързано

Метростанция "Витоша" е една от спирките с високо натоварване и според анализите на общината Линия 2 трябва да бъде продължена след нея на юг по бул."Черни връх"
Метростанция "Витоша" е една от спирките с високо натоварване и според анализите на общината Линия 2 трябва да бъде продължена след нея на юг по бул."Черни връх"    ©  Надежда Чипева
Метростанция "Витоша" е една от спирките с високо натоварване и според анализите на общината Линия 2 трябва да бъде продължена след нея на юг по бул."Черни връх"
Метростанция "Витоша" е една от спирките с високо натоварване и според анализите на общината Линия 2 трябва да бъде продължена след нея на юг по бул."Черни връх"    ©  Надежда Чипева
Темата накратко:

- Софийското метро е на кръстопът за това как и с какви пари ще се развива след 2019 г.

- Идеите от последните години водят към още подземен транспорт за "Младост", "Студентски град" и "Слатина"

- Активисти и критици искат пауза и нов цялостен анализ преди ново разширяване на метромрежата
"Промяната в ОУП се налага, защото рано или късно трябва да се подготвим за финансиране в третия програмен период."

Инж. Стоян Братоев, изп. директор на "Метрополитен"

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


18 коментара
  • 1
    toshiro avatar :-|
    Lazar Petrov

    Дано София успее да се спаси от " спаси софия" и метрото бъде разширено.

  • 2
    gun avatar :-|
    gun

    До коментар [#1] от "Lazar Petrov":

    Не сте съвсем прав, в забележките има доста истина. Свързването на Студентски град с центъра през кв. Витоша и Хладилника не е удачно. Има много по-близка и пряка спирка на метрото при Г.М.Димитров, до която трябва просто да се доведе трамвай от УНСС - така ще се реши проблемът в Студ. град. Как ще стигне дотам трамваят - може би по трасе покрай семинарията и Симеоновско шосе, а не по стария проект през Дианабад, който е неудачен. Подобно е положението и с метрото до Дъ мол при Окръжна болница, макар че то ще е удачно за хората от Гео Милев и Слатина. Хората от района на Младост обаче едва ли ще вият през комплекс Червено знаме, Гео Милев и Военна академия, за да стигнат до Орлов мост, до който може да си за 5 минути с автобус, ако се спазват буслентите - а те се спазват. Според мен тази линия трябва да свърши на колелото на автобуси 3, 4 и 5 в Гео Милев - по-нататък е излишна.

  • 3
    gun avatar :-|
    gun

    Тъпото е, че са забравени не само северните, но и южните райони - не е предвидено удължаването на трамвай № 7 по бул. България до Околовръстното шосе - а е крайно наложително, поради изключително нарасналото население на кварталите Манастирски ливади от двете страни на булеварда, които нямат транспорт до центъра. Технически това удължаване е безпроблемно и ще реши проблема със строящите се десетки офис и жилищни сгради в района.

  • 4
    edin_balgarin avatar :-|
    Един Българин

    До коментар [#3] от "gun":

    Това е така защото разрешиха безразборно строителство в "Манастирски ливади" и "Кръстова вада", но северните райони са доста по-забравени във всяко отношение.

    Транспортът от северните райони до центъра ако не е с автомобил или велосипед си е приключение. Няма транспорт между северните квартали, трамваите от Орландовци тръгват 3 през 1 мин и опсле 20-30 мин няма трамвай. Е как да ползваш ГТ? Нещо повече няма велоалеи до центъра, локалното на "История славянобългарска" е кал и локви месец след дъжд. Първа Българска Армия е в окаяно състояние от поне 30 години, особено след като се появиха транспортни фирми там.

    Не е нормално да имаме подобна инфраструктура в северните райони, а на юг да е "Евксиноград"!

  • 5
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    визия за софия са тези, които професионално и методично изследват и търсят решения за проблемите на града... спаси софия е мейнстрийм гракало и рупор на партийни интереси...

  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#4] от "Един Българин":

    За северната част на София също се подготвят големи инвестиции. Само в крематориума за изгаряне на отпадъци зад гарата ще бъдат вложени 350 милиона лева. Само 100-метровият комин ще излезе 10 милиона. Няма тук място за оплакване...

  • 7
    goshoee avatar :-|
    goshoee

    С 3-тата линия на метрото ще се прибави изключително много трафик. Трябва да се помисли в тази насока. Може да се помисли също за линия на югоизток, която да не минава през центъра. Там и сега има много бизнес сгради.

  • 8
    johnniewalker avatar :-|
    johnniewalker

    С две ръце съм за още метро в София.

  • 9
    evpetra avatar :-|
    evpetra

    И аз съм за метрото. Това е транспортът! Точно разписание, няма изнервяне в задръствания, чакаш на сухо и топло (или прохладно), не се катериш по стъпала и не се бориш със затварящи се врати. Вече използвам колата си само когато трябва да превозя някакъв багаж или ще ми се налага да сменя поне две превозни средства. Иначе - метро и пеш, спокойно и здравословно.

  • 10
    supermarty avatar :-|
    supermarty

    Супер за метрото, но защо по дяволите никой не говори за някаква оптимизация на СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ линии на БДЖ - връзки като гара Подуяне-летището-гара Искър + връзка с гара Пионер в Дианабад, на север има много линии по картата, на юг по пътя към Перник (повечето Европейски градове имат бързи влаккови линии свързвайки крайните квартали с метролиниите или смесени схеми. Достатъчно е да се обмисли една оптимизация, ремонт на част от БДЖ трасетата без задължително да се копаят нови линии, нови спирки на ключови места и тн. Трасето на трамвай 7 по бул. България съвсем спокойно може да стане на метро, което да минава отдолу/отгоре на кръстовищата. Но нали ако е прекалено евтино и оптимизирано да се построи никому не е интересно....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата