Метрото: А сега накъде?
Столицата е напът да фиксира плановете за нови метролинии със закон, но според експерти и активисти решението е твърде прибързано


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Софийското метро е на кръстопът за това как и с какви пари ще се развива след 2019 г.
- Идеите от последните години водят към още подземен транспорт за "Младост", "Студентски град" и "Слатина"
- Активисти и критици искат пауза и нов цялостен анализ преди ново разширяване на метромрежата
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
18 коментара
Дано София успее да се спаси от " спаси софия" и метрото бъде разширено.
До коментар [#1] от "Lazar Petrov":
Не сте съвсем прав, в забележките има доста истина. Свързването на Студентски град с центъра през кв. Витоша и Хладилника не е удачно. Има много по-близка и пряка спирка на метрото при Г.М.Димитров, до която трябва просто да се доведе трамвай от УНСС - така ще се реши проблемът в Студ. град. Как ще стигне дотам трамваят - може би по трасе покрай семинарията и Симеоновско шосе, а не по стария проект през Дианабад, който е неудачен. Подобно е положението и с метрото до Дъ мол при Окръжна болница, макар че то ще е удачно за хората от Гео Милев и Слатина. Хората от района на Младост обаче едва ли ще вият през комплекс Червено знаме, Гео Милев и Военна академия, за да стигнат до Орлов мост, до който може да си за 5 минути с автобус, ако се спазват буслентите - а те се спазват. Според мен тази линия трябва да свърши на колелото на автобуси 3, 4 и 5 в Гео Милев - по-нататък е излишна.
Тъпото е, че са забравени не само северните, но и южните райони - не е предвидено удължаването на трамвай № 7 по бул. България до Околовръстното шосе - а е крайно наложително, поради изключително нарасналото население на кварталите Манастирски ливади от двете страни на булеварда, които нямат транспорт до центъра. Технически това удължаване е безпроблемно и ще реши проблема със строящите се десетки офис и жилищни сгради в района.
До коментар [#3] от "gun":
Това е така защото разрешиха безразборно строителство в "Манастирски ливади" и "Кръстова вада", но северните райони са доста по-забравени във всяко отношение.
Транспортът от северните райони до центъра ако не е с автомобил или велосипед си е приключение. Няма транспорт между северните квартали, трамваите от Орландовци тръгват 3 през 1 мин и опсле 20-30 мин няма трамвай. Е как да ползваш ГТ? Нещо повече няма велоалеи до центъра, локалното на "История славянобългарска" е кал и локви месец след дъжд. Първа Българска Армия е в окаяно състояние от поне 30 години, особено след като се появиха транспортни фирми там.
Не е нормално да имаме подобна инфраструктура в северните райони, а на юг да е "Евксиноград"!
визия за софия са тези, които професионално и методично изследват и търсят решения за проблемите на града... спаси софия е мейнстрийм гракало и рупор на партийни интереси...
До коментар [#4] от "Един Българин":
За северната част на София също се подготвят големи инвестиции. Само в крематориума за изгаряне на отпадъци зад гарата ще бъдат вложени 350 милиона лева. Само 100-метровият комин ще излезе 10 милиона. Няма тук място за оплакване...
С 3-тата линия на метрото ще се прибави изключително много трафик. Трябва да се помисли в тази насока. Може да се помисли също за линия на югоизток, която да не минава през центъра. Там и сега има много бизнес сгради.
С две ръце съм за още метро в София.
И аз съм за метрото. Това е транспортът! Точно разписание, няма изнервяне в задръствания, чакаш на сухо и топло (или прохладно), не се катериш по стъпала и не се бориш със затварящи се врати. Вече използвам колата си само когато трябва да превозя някакъв багаж или ще ми се налага да сменя поне две превозни средства. Иначе - метро и пеш, спокойно и здравословно.
Супер за метрото, но защо по дяволите никой не говори за някаква оптимизация на СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ линии на БДЖ - връзки като гара Подуяне-летището-гара Искър + връзка с гара Пионер в Дианабад, на север има много линии по картата, на юг по пътя към Перник (повечето Европейски градове имат бързи влаккови линии свързвайки крайните квартали с метролиниите или смесени схеми. Достатъчно е да се обмисли една оптимизация, ремонт на част от БДЖ трасетата без задължително да се копаят нови линии, нови спирки на ключови места и тн. Трасето на трамвай 7 по бул. България съвсем спокойно може да стане на метро, което да минава отдолу/отгоре на кръстовищата. Но нали ако е прекалено евтино и оптимизирано да се построи никому не е интересно....
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.