КФН: Цената на "Гражданска отговорност" не покрива разходите на застрахователите

Водачите на товарни автомобили и автобуси причиняват най-често катастрофи с най-големи щети

Товарни автомобили и автобуси са с най-висока честота на изплатени претенции, показва анализът на КФН
Товарни автомобили и автобуси са с най-висока честота на изплатени претенции, показва анализът на КФН
Товарни автомобили и автобуси са с най-висока честота на изплатени претенции, показва анализът на КФН    ©  Reuters
Товарни автомобили и автобуси са с най-висока честота на изплатени претенции, показва анализът на КФН    ©  Reuters

За три автомобилни категории - леки коли, камиони и автобуси, техническият резултат от застраховката "Гражданска отговорност" за миналата година е отрицателен. Това означава, че платените от водачите им премии не покриват разходите на застрахователните компании по обслужване на дейността. Това показва анализ на Комисията за финансов надзор (КФН), който проверява доколко цената на застраховката е достатъчна за покриване на риска, както и за гарантиране на финансовото здраве на компаниите. Макар да не търси проблеми на ниво отделни застрахователи, секторният анализ е еднозначен, че средна цена от малко над 200 лв. за "Гражданска отговорност" е недостатъчна при ежегодно увеличаващите се разходи за обезщетения.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 7
    • + 3

    Разбира се че трабва значително повишение на цените на гражданската. Абсурдно е всеки прошляк да може да си кара таралясника съвсем легално срещу 170 гражданска и 35 лв данък на година.

    Нередност?
  • 2
    borko_to avatar :-|
    borko_to
    • + 9

    Преписали сте данни за брой щети спрямо брой сключени полици и среден размер на щета. Как точно секторният анализ е показал, при това еднозначно, че застрахователите са на загуба, след като няма данни за реална квота на щетимост или за съотношение изплатени обезщетения + висящи плащания към събраните премии?

    Нередност?
  • 3
    crusible avatar :-|
    crusible
    • + 3


    До коментар [#1] от "
    m17
    ":

    Логиката ти е потресаваща! Евала!

    Нередност?
  • 4
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 5
    • + 1

    До коментар [#3] от "crusible":

    Не разбирам кое ви е потресло ?. Всеки ресурс на тази земя е ограничен и начина за разпределянето му е чрез цената му. Затова картофите са евтини пък трюфелите скъпи, щото са много по-редки. И понеже пътищата са ограничен ресурс, се налага огранизаване на ползването им. Единия начин е естеството пренасищане а именно като станат толкова задръстени, хората сами ще ограничат употребата им. Втория начин е изкуствено ограничаване чрез вдигане на разходите за употреба на автомобила. И разбира се предоставяне на алтернатива. И аз съм привърженик на втория подход.

    Нередност?
  • 5
    smotlixx avatar :-|
    smotlixx
    • + 1

    До коментар [#1] от "m17":

    Също по-драстични разлики при цените за хора с многобройни нарушения.

    Нередност?
  • 6
    pitstop avatar :-|
    pitstop
    • + 1

    До коментар [#4] от "m17":

    Не разбирам пък кое му е естественото всичко да се измерва през призмата на пазара - достъп до пътища, медицина, право на живот ?
    Живеем в общество, а не в джунглата все пак. Всичко друго е "социален дарвинизъм" и лечението му винаги е било едно и също - вилите, брадвите и гилотините.

    Нередност?
  • 7
    crusible avatar :-P
    crusible
    • + 1

    До коментар [#4] от "m17":

    Логиката ти е странна, защото очакваш финансови дружества да изпълнява функцията, която меко казано не им е присъща. Това, което коментираш е в прерогативите на изпълнителната власт и местната власт, съответно акциз и данък МПС. В случая става дума за цената на услуга предоставяна от частни дружества. Със същия успех можеш да поискаш от хранителните вериги да си вдигат цените вечерно време, защото те дразни да чакаш на опашка, пък и можеш да си позволиш да плащаш повече за храна.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал