Правителството ще търси концесионери на четири плажа за 20 години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Правителството ще търси концесионери на четири плажа за 20 години

Правителството ще търси концесионери на четири плажа за 20 години

Най-високата искана цена е за ивицата в Златни пясъци - 1.7 млн. лв. годишно

Деница Ватева
4944 прочитания

© Цветелина Белутова


Правителството започва да търси концесионери на четири плажа за следващите 20 години, чиито договори за стопанисване предстои да изтекат. Сред тях са ивиците в Златни пясъци, северният плаж в Приморско, централният в Созопол, плажът "Атлиман" в Китен, става ясно от решение на Министерския съвет от сряда.

Исканите сега минимални годишни концесионни такси варират от малко над 23 хил. лв. за най-малката ивица в Приморско до над 1.7 млн. лв. за тази в Златни пясъци. Според решението на правителството туристическото министерство предстои да организира конкурсите за избор на нови концесионери.

Конкретните критерии за комплексна оценка на предложенията ще бъдат изготвени спрямо последните промени, предвиждащи при класирането на офертите да се взема предвид не само предлаганата концесионна такса, а и цената на чадърите и шезлонгите.

1.7 млн. лв. минимална такса за Златни пясъци

Наддаването за най-атрактивния от предлаганите плажове - в Златни пясъци, ще започне от минимално концесионно плащане от 1.71 млн. лв., което е сред най-високите цени в подобни конкурси. Концесията на въпросния плаж изтича на 1 януари 2020 г. и се държи от бургаската фирма "Ламс холдинг груп", управлявана от Иван Лапчев и Олег Първанов. Според информация на в. "Сега" Лапчев е бил съдружник в миналото с взривения през 2000 г. в софийския хотел "Амбасадор" Арташес Тер-Овсепян. През 2009 г., когато се е провеждала концесионната процедура, компанията се е състезавала за плажа с предишния концесионер - "Златни пясъци".

Обявената минимална цена за конкурса в Златни пясъци е сходна с плащаните в момента средства. Това е и една от най-високите такси за подобен тип договори.

Нови стопани за три плажа на юг

С решението на правителството от сряда ще се търсят стопани и на още три плажа по Южното Черноморие, чиито договори изтичат до края на следващата година. Така кандидатите да стопанисват плажа "Атлиман" в Китен ще трябва да наддават от близо 97 хил. лв., а за централния в Созопол - от над 120 хил. лв.

За най-малката ивица - северния плаж в Приморско, исканата цена е над 23 хил. лв., се вижда от решението на правителството.

Правителството започва да търси концесионери на четири плажа за следващите 20 години, чиито договори за стопанисване предстои да изтекат. Сред тях са ивиците в Златни пясъци, северният плаж в Приморско, централният в Созопол, плажът "Атлиман" в Китен, става ясно от решение на Министерския съвет от сряда.

Исканите сега минимални годишни концесионни такси варират от малко над 23 хил. лв. за най-малката ивица в Приморско до над 1.7 млн. лв. за тази в Златни пясъци. Според решението на правителството туристическото министерство предстои да организира конкурсите за избор на нови концесионери.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    tqb49541797 avatar :-|
    scott

    туристи ше търси ли?
    щот нале, край на слънчевата промоциа.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK