Класираният на второ място в търга на столичния Център за градска мобилност консорциум "Софер" обжалва избора на "Си Ен Си София тикетинг систем" за изпълнител на системата за електронно таксуване в градския транспорт, става ясно от сайта на Комисията за защита на конкуренцията, където жалбата е подадена във вторник. Самата жалба обаче не е публикувана и не стават ясни мотивите на "Софер", в която участват българските "Димирома" и "Декарт" и румънската "УТИ груп".
Спечелилият обществената поръчка "Си Ен Си София тикетинг систем" пък e българско-турски консорциум. Обединението поиска най-ниската цена от 73.24 млн. лева без ДДС за изграждането на системата и още 5.85% от приходите от продадените карти и билети през нея, но не повече от 10 млн. лв. без ДДС. Или общо почти 100 млн. лв. с ДДС при прогнозна стойност на поръчката от 105 млн. лева.
Модернизирането на системата за закупуване и валидиране на билети е безспорно скъпа, но тя няма да доведе до гъвкаво и модерно таксуване - например за изминато разстояние или за време, комбинирани билети и други схеми, които всеки милионен град притежава. Това прави и търга доста спорен.
Иначе избраният консорциумът ще разполага с 2 години, за да въведе повече от 15 хиляди електронни автомата за карти и билети във всички над 1350 превозни средства от всеки тип транспорт. Те ще приемат и банкови карти и ще връщат ресто. Фирмата трябва да монтира и оборудване в депата, метростанции и 80 търговски обекта и да обучи всички служители. Поръчката включва и HD камери във всички превозни средства - макар ползата от тях да е неясна. София най-накрая ще има уеб портал за купуване и презареждане на превозни документи.
Сега Центърът за градска мобилност ще трябва да изчака решението на КЗК по жалбата и евентуалното атакуване на това решение пред Върховния административен съд, за да сключи договор с изпълнителя, което ще забави допълнително модернизирането на билетната система в градския транспорт, която по първоначален план трябва да е готова в средата на 2020 г.
Бус лентите в кръстовищата вече ще са разрешени за коли само при десен завой
Бус лентите в София вече ще достигат до стоп линията на кръстовищата, като навлизането на автомобили в тях ще е напълно забранено освен при десен завой. Досега лентите свършваха преди кръстовищата. Новите "споделени бус ленти" имат за цел да се реши проблемът с навлизащите коли в обособените платна, които бавят движението на градския транспорт.Първата от новите ленти вече е обособена по бул. "Васил Левски" - от СУ до кръстовището с ул. "Граф Игнатиев". Предстои по този начин да се преработят и тези по булевардите "Сливница", "Данаил Николаев", "Цариградско шосе". Нова бус лента ще бъде изградена и по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" в отсечката между "Черни връх" и бул. "Драган Цанков" само в посока Националния стадион "Васил Левски".
Класираният на второ място в търга на столичния Център за градска мобилност консорциум "Софер" обжалва избора на "Си Ен Си София тикетинг систем" за изпълнител на системата за електронно таксуване в градския транспорт, става ясно от сайта на Комисията за защита на конкуренцията, където жалбата е подадена във вторник. Самата жалба обаче не е публикувана и не стават ясни мотивите на "Софер", в която участват българските "Димирома" и "Декарт" и румънската "УТИ груп".
Спечелилият обществената поръчка "Си Ен Си София тикетинг систем" пък e българско-турски консорциум. Обединението поиска най-ниската цена от 73.24 млн. лева без ДДС за изграждането на системата и още 5.85% от приходите от продадените карти и билети през нея, но не повече от 10 млн. лв. без ДДС. Или общо почти 100 млн. лв. с ДДС при прогнозна стойност на поръчката от 105 млн. лева.
4 коментара
Отново умнокрасива помия по адрес на столична община, с любезното съдействеи на Прокопи.
Въвеждането на модерна тикет система е УСЛОВИЕ за въвеждане на гъвкаво тарифиране, няма как с хартиено билетче и перфоратори от по-миналия век да отчиташ на километър
"..но тя няма да доведе до гъвкаво и модерно таксуване - например за изминато разстояние или за време, комбинирани билети и други схеми, които всеки милионен град притежава"
КапиталЦИ, как разбрахте, че няма да го позволява. Защо е тази тенденция за оплюване на всичко, което е свързано с харчене на много пари. И в предишната ви статия написах, че парите не са малко, но са за 10 години и изпълнителя ще трябва да инвестира.
СЛучайно да видяхте, че дори ще има и нови валидатори за checkout на метрото, а че системата работи в реално време, а че всеки валидатор напрактика ще може да стане мобилен POS, както в метрото, така и в трамваи, автобуси и тролеи..?
А случайно от "ОПИТА ВИ В МНОГОМИЛИОННИ ГРАДОВЕ" да сте видяли подобен интегриран проект - НЕ и НЕ! Просто няма, и затова има 10 участника, във всеки като референция по минимум 5 реализирани системи в много милионни градове или общо опит от над 50 много милионни града с интегрирани системи.
Ако не сте се сетили, това че са заложени много високи критерий и напрактика за първи път в света ще има такава система "еврика" - за това има и толкова много кандидати, защото ще могат в една малка държава, като нашата Бълагрия да направят пробив.
Това за бус лентите е смехотворно. Проблемът никога не е бил в продължителността на лентата, а в ненаказването на нарушителите.
след мазалото със светофарите на УТИ - очаквах те да са фаворити