Жалба ще забави още системата за е-билети в градския транспорт на София

ЦГМ ще трябва да изчака решението на КЗК и евентуално дело, преди да подпише договора за модернизацията, която трябва да е факт в средата на 2020 г.

Общината финансира със 70 хил. лв. и сайт за онлайн продажба на карти през мобилни устройства - sofia.mpass.bg, който вече работи, но през него могат да се купят само еднодневни и нощни карти
Общината финансира със 70 хил. лв. и сайт за онлайн продажба на карти през мобилни устройства - sofia.mpass.bg, който вече работи, но през него могат да се купят само еднодневни и нощни карти
Общината финансира със 70 хил. лв. и сайт за онлайн продажба на карти през мобилни устройства - sofia.mpass.bg, който вече работи, но през него могат да се купят само еднодневни и нощни карти    ©  Велко Ангелов
Общината финансира със 70 хил. лв. и сайт за онлайн продажба на карти през мобилни устройства - sofia.mpass.bg, който вече работи, но през него могат да се купят само еднодневни и нощни карти    ©  Велко Ангелов
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Класираният на второ място в търга на столичния Център за градска мобилност консорциум "Софер" обжалва избора на "Си Ен Си София тикетинг систем" за изпълнител на системата за електронно таксуване в градския транспорт, става ясно от сайта на Комисията за защита на конкуренцията, където жалбата е подадена във вторник. Самата жалба обаче не е публикувана и не стават ясни мотивите на "Софер", в която участват българските "Димирома" и "Декарт" и румънската "УТИ груп".

Спечелилият обществената поръчка "Си Ен Си София тикетинг систем" пък e българско-турски консорциум. Обединението поиска най-ниската цена от 73.24 млн. лева без ДДС за изграждането на системата и още 5.85% от приходите от продадените карти и билети през нея, но не повече от 10 млн. лв. без ДДС. Или общо почти 100 млн. лв. с ДДС при прогнозна стойност на поръчката от 105 млн. лева.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 1
    • + 2

    Отново умнокрасива помия по адрес на столична община, с любезното съдействеи на Прокопи.
    Въвеждането на модерна тикет система е УСЛОВИЕ за въвеждане на гъвкаво тарифиране, няма как с хартиено билетче и перфоратори от по-миналия век да отчиташ на километър

    Нередност?
  • 2
    jhm07572507 avatar :-|
    PM
    • - 1
    • + 2

    "..но тя няма да доведе до гъвкаво и модерно таксуване - например за изминато разстояние или за време, комбинирани билети и други схеми, които всеки милионен град притежава"

    КапиталЦИ, как разбрахте, че няма да го позволява. Защо е тази тенденция за оплюване на всичко, което е свързано с харчене на много пари. И в предишната ви статия написах, че парите не са малко, но са за 10 години и изпълнителя ще трябва да инвестира.

    СЛучайно да видяхте, че дори ще има и нови валидатори за checkout на метрото, а че системата работи в реално време, а че всеки валидатор напрактика ще може да стане мобилен POS, както в метрото, така и в трамваи, автобуси и тролеи..?

    А случайно от "ОПИТА ВИ В МНОГОМИЛИОННИ ГРАДОВЕ" да сте видяли подобен интегриран проект - НЕ и НЕ! Просто няма, и затова има 10 участника, във всеки като референция по минимум 5 реализирани системи в много милионни градове или общо опит от над 50 много милионни града с интегрирани системи.

    Ако не сте се сетили, това че са заложени много високи критерий и напрактика за първи път в света ще има такава система "еврика" - за това има и толкова много кандидати, защото ще могат в една малка държава, като нашата Бълагрия да направят пробив.


    Нередност?
  • 3
    aslkflasfka avatar :-|
    aslkflasfka
    • + 1

    Това за бус лентите е смехотворно. Проблемът никога не е бил в продължителността на лентата, а в ненаказването на нарушителите.

    Нередност?
  • 4
    starlighter avatar :-|
    starlighter

    след мазалото със светофарите на УТИ - очаквах те да са фаворити

    Нередност?
Нов коментар