Жалба ще забави още системата за е-билети в градския транспорт на София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Жалба ще забави още системата за е-билети в градския транспорт на София

Общината финансира със 70 хил. лв. и сайт за онлайн продажба на карти през мобилни устройства - sofia.mpass.bg, който вече работи, но през него могат да се купят само еднодневни и нощни карти

Жалба ще забави още системата за е-билети в градския транспорт на София

ЦГМ ще трябва да изчака решението на КЗК и евентуално дело, преди да подпише договора за модернизацията, която трябва да е факт в средата на 2020 г.

6755 прочитания

Общината финансира със 70 хил. лв. и сайт за онлайн продажба на карти през мобилни устройства - sofia.mpass.bg, който вече работи, но през него могат да се купят само еднодневни и нощни карти

© Велко Ангелов


Класираният на второ място в търга на столичния Център за градска мобилност консорциум "Софер" обжалва избора на "Си Ен Си София тикетинг систем" за изпълнител на системата за електронно таксуване в градския транспорт, става ясно от сайта на Комисията за защита на конкуренцията, където жалбата е подадена във вторник. Самата жалба обаче не е публикувана и не стават ясни мотивите на "Софер", в която участват българските "Димирома" и "Декарт" и румънската "УТИ груп".

Спечелилият обществената поръчка "Си Ен Си София тикетинг систем" пък e българско-турски консорциум. Обединението поиска най-ниската цена от 73.24 млн. лева без ДДС за изграждането на системата и още 5.85% от приходите от продадените карти и билети през нея, но не повече от 10 млн. лв. без ДДС. Или общо почти 100 млн. лв. с ДДС при прогнозна стойност на поръчката от 105 млн. лева.

Модернизирането на системата за закупуване и валидиране на билети е безспорно скъпа, но тя няма да доведе до гъвкаво и модерно таксуване - например за изминато разстояние или за време, комбинирани билети и други схеми, които всеки милионен град притежава. Това прави и търга доста спорен.

Иначе избраният консорциумът ще разполага с 2 години, за да въведе повече от 15 хиляди електронни автомата за карти и билети във всички над 1350 превозни средства от всеки тип транспорт. Те ще приемат и банкови карти и ще връщат ресто. Фирмата трябва да монтира и оборудване в депата, метростанции и 80 търговски обекта и да обучи всички служители. Поръчката включва и HD камери във всички превозни средства - макар ползата от тях да е неясна. София най-накрая ще има уеб портал за купуване и презареждане на превозни документи.

Сега Центърът за градска мобилност ще трябва да изчака решението на КЗК по жалбата и евентуалното атакуване на това решение пред Върховния административен съд, за да сключи договор с изпълнителя, което ще забави допълнително модернизирането на билетната система в градския транспорт, която по първоначален план трябва да е готова в средата на 2020 г.

Бус лентите в кръстовищата вече ще са разрешени за коли само при десен завой

Бус лентите в София вече ще достигат до стоп линията на кръстовищата, като навлизането на автомобили в тях ще е напълно забранено освен при десен завой. Досега лентите свършваха преди кръстовищата. Новите "споделени бус ленти" имат за цел да се реши проблемът с навлизащите коли в обособените платна, които бавят движението на градския транспорт.

Първата от новите ленти вече е обособена по бул. "Васил Левски" - от СУ до кръстовището с ул. "Граф Игнатиев". Предстои по този начин да се преработят и тези по булевардите "Сливница", "Данаил Николаев", "Цариградско шосе". Нова бус лента ще бъде изградена и по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" в отсечката между "Черни връх" и бул. "Драган Цанков" само в посока Националния стадион "Васил Левски".

Класираният на второ място в търга на столичния Център за градска мобилност консорциум "Софер" обжалва избора на "Си Ен Си София тикетинг систем" за изпълнител на системата за електронно таксуване в градския транспорт, става ясно от сайта на Комисията за защита на конкуренцията, където жалбата е подадена във вторник. Самата жалба обаче не е публикувана и не стават ясни мотивите на "Софер", в която участват българските "Димирома" и "Декарт" и румънската "УТИ груп".

Спечелилият обществената поръчка "Си Ен Си София тикетинг систем" пък e българско-турски консорциум. Обединението поиска най-ниската цена от 73.24 млн. лева без ДДС за изграждането на системата и още 5.85% от приходите от продадените карти и билети през нея, но не повече от 10 млн. лв. без ДДС. Или общо почти 100 млн. лв. с ДДС при прогнозна стойност на поръчката от 105 млн. лева.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    m17 avatar :-|
    m17

    Отново умнокрасива помия по адрес на столична община, с любезното съдействеи на Прокопи.
    Въвеждането на модерна тикет система е УСЛОВИЕ за въвеждане на гъвкаво тарифиране, няма как с хартиено билетче и перфоратори от по-миналия век да отчиташ на километър

  • 2
    jhm07572507 avatar :-|
    Peter Mihaylov

    "..но тя няма да доведе до гъвкаво и модерно таксуване - например за изминато разстояние или за време, комбинирани билети и други схеми, които всеки милионен град притежава"

    КапиталЦИ, как разбрахте, че няма да го позволява. Защо е тази тенденция за оплюване на всичко, което е свързано с харчене на много пари. И в предишната ви статия написах, че парите не са малко, но са за 10 години и изпълнителя ще трябва да инвестира.

    СЛучайно да видяхте, че дори ще има и нови валидатори за checkout на метрото, а че системата работи в реално време, а че всеки валидатор напрактика ще може да стане мобилен POS, както в метрото, така и в трамваи, автобуси и тролеи..?

    А случайно от "ОПИТА ВИ В МНОГОМИЛИОННИ ГРАДОВЕ" да сте видяли подобен интегриран проект - НЕ и НЕ! Просто няма, и затова има 10 участника, във всеки като референция по минимум 5 реализирани системи в много милионни градове или общо опит от над 50 много милионни града с интегрирани системи.

    Ако не сте се сетили, това че са заложени много високи критерий и напрактика за първи път в света ще има такава система "еврика" - за това има и толкова много кандидати, защото ще могат в една малка държава, като нашата Бълагрия да направят пробив.


  • 3
    aslkflasfka avatar :-|
    aslkflasfka

    Това за бус лентите е смехотворно. Проблемът никога не е бил в продължителността на лентата, а в ненаказването на нарушителите.

  • 4
    starlighter avatar :-|
    starlighter

    след мазалото със светофарите на УТИ - очаквах те да са фаворити


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK