С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 1 авг 2018, 15:53, 5595 прочитания

Жалба ще забави още системата за е-билети в градския транспорт на София

ЦГМ ще трябва да изчака решението на КЗК и евентуално дело, преди да подпише договора за модернизацията, която трябва да е факт в средата на 2020 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Класираният на второ място в търга на столичния Център за градска мобилност консорциум "Софер" обжалва избора на "Си Ен Си София тикетинг систем" за изпълнител на системата за електронно таксуване в градския транспорт, става ясно от сайта на Комисията за защита на конкуренцията, където жалбата е подадена във вторник. Самата жалба обаче не е публикувана и не стават ясни мотивите на "Софер", в която участват българските "Димирома" и "Декарт" и румънската "УТИ груп".

Спечелилият обществената поръчка "Си Ен Си София тикетинг систем" пък e българско-турски консорциум. Обединението поиска най-ниската цена от 73.24 млн. лева без ДДС за изграждането на системата и още 5.85% от приходите от продадените карти и билети през нея, но не повече от 10 млн. лв. без ДДС. Или общо почти 100 млн. лв. с ДДС при прогнозна стойност на поръчката от 105 млн. лева.


Модернизирането на системата за закупуване и валидиране на билети е безспорно скъпа, но тя няма да доведе до гъвкаво и модерно таксуване - например за изминато разстояние или за време, комбинирани билети и други схеми, които всеки милионен град притежава. Това прави и търга доста спорен.

Иначе избраният консорциумът ще разполага с 2 години, за да въведе повече от 15 хиляди електронни автомата
за карти и билети във всички над 1350 превозни средства от всеки тип транспорт. Те ще приемат и банкови карти и ще връщат ресто. Фирмата трябва да монтира и оборудване в депата, метростанции и 80 търговски обекта и да обучи всички служители. Поръчката включва и HD камери във всички превозни средства - макар ползата от тях да е неясна. София най-накрая ще има уеб портал за купуване и презареждане на превозни документи.

Сега Центърът за градска мобилност ще трябва да изчака решението на КЗК по жалбата и евентуалното атакуване на това решение пред Върховния административен съд, за да сключи договор с изпълнителя, което ще забави допълнително модернизирането на билетната система в градския транспорт, която по първоначален план трябва да е готова в средата на 2020 г.
Бус лентите в кръстовищата вече ще са разрешени за коли само при десен завой
Бус лентите в София вече ще достигат до стоп линията на кръстовищата, като навлизането на автомобили в тях ще е напълно забранено освен при десен завой. Досега лентите свършваха преди кръстовищата. Новите "споделени бус ленти" имат за цел да се реши проблемът с навлизащите коли в обособените платна, които бавят движението на градския транспорт.

Първата от новите ленти вече е обособена по бул. "Васил Левски" - от СУ до кръстовището с ул. "Граф Игнатиев". Предстои по този начин да се преработят и тези по булевардите "Сливница", "Данаил Николаев", "Цариградско шосе". Нова бус лента ще бъде изградена и по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" в отсечката между "Черни връх" и бул. "Драган Цанков" само в посока Националния стадион "Васил Левски".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв. Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв.

"Воля" изпревари ГЕРБ по разходи за отразяване, показват данните на Института за развитие на публичната среда

24 май 2019, 832 прочитания

Кога всъщност ще са готови магистралите 2 Кога всъщност ще са готови магистралите

Предизборните обиколки на Бойко Борисов съвпадат със старта на изграждането на магистрали, с откриването им и изтеглят сроковете за изграждането, но дали това е реалистично

23 май 2019, 3704 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Правителството одобри допълнителни 111 млн. лв. за избрани общини

София и Пловдив ще получат 24 млн. лв., останалите остават неизвестни

С фокус върху сигурността

Кои са начините, с които можем да защитим телефона си от зловреден софтуер

Скъпа БНТ

Без публичност за финансовото състояние на БНТ конкурсът за генерален директор е безсмислен

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход

Градът е сцена

Международната програма на "Варненско лято" и "Световен театър в София"