Поръчката от 1 млрд. лв. за жп линията Елин Пелин - Костенец привлече 19 оферти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Поръчката от 1 млрд. лв. за жп линията Елин Пелин - Костенец привлече 19 оферти

Новото железопътно трасе от 51 км е част от линията София - Пловдив и е с еврофинансиране

Поръчката от 1 млрд. лв. за жп линията Елин Пелин - Костенец привлече 19 оферти

В най-скъпия търг участват големите български компании и няколко строителя от региона

Калина Горанова
10203 прочитания

Новото железопътно трасе от 51 км е част от линията София - Пловдив и е с еврофинансиране

© Анелия Николова


Деветнадесет са подадените оферти за ремонта на жп линията между Елин Пелин и Костенец. Индикативната стойност на проекта е рекордна - 1.024 млрд. лева.

Един от най-скъпите търгове събра румънски, полски, гръцки, италиански и турски компании. Сред тях са италианската "Асталди", гръцките "Терна" и "Актор", полската "Тракция", които участват самостоятелно.

Българските компании кандидатстват масово през обединения. Сред тях са "Главболгарстрой", "Калистратов груп", "Трейс", участваща в две обединения. Кандидати за лот 2 са и "ПСТ груп", за който играе и бившата "Водстрой 98" с новото си име ВДХ. Тя участва в консорциум с "Битумина ГмбХ – България", която е собственост на компания, регистрирана в Австрия, и др. В консорциум с "Щрабаг" участва и "Джи Пи груп", която в момента прави големите улични ремонти в София.

Сложната отсечка

Отсечката е част от жп линията София – Пловдив. Проектът е по оперативна програма "Транспорт" и за него отговаря Национална компания "Железопътна инфраструктура". Участъкът е с дължина 51 км, като включва 20 км тунели и 23 моста и виадукти с обща дължина 3 км, като се предвижда и обновяване на пет жп гари по пътя.

Поръчката е разделена на три. Най-скъп е лот 1 – 554.1 млн. лв. Индикативната стойност на лот 2 е 116.1 млн. лв., а лот 3 – 354 млн. лв. Най-много оферти – 9 на брой, събра лот 1, за лот 2 кандидатите са 6, а за лот 3 офертите са 4 на брой.

Търгът беше обявен през лятото на миналата година, но обжалвания забавиха процедурата с около осем месеца.

Деветнадесет са подадените оферти за ремонта на жп линията между Елин Пелин и Костенец. Индикативната стойност на проекта е рекордна - 1.024 млрд. лева.

Един от най-скъпите търгове събра румънски, полски, гръцки, италиански и турски компании. Сред тях са италианската "Асталди", гръцките "Терна" и "Актор", полската "Тракция", които участват самостоятелно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK