С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 8 авг 2018, 12:36, 11123 прочитания

"Джи Пи груп" ще строи тунел "Железница" срещу 185 млн. лева

"Главболгарстрой" и "ПСТ груп" са избрани за изпълнители на двата подхода към тунела. Това е пореден търг с масово отстраняване на кандидати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

АПИ може да бъде глобена с 18.5 млн. лв заради "Джи Пи груп"

Договорът за тунел "Железница" ще бъде подписан, макар че може да се окаже незаконосъобразен

18 сеп 2018

Пътната агенция назначава още 921 служители и купува 53 нови коли

Значителното увеличение на щата е свързано с пускането на тол-системата

3 сеп 2018

Над 1 млрд. лв. за едното платно на "Струма" през Кресненското дефиле

АПИ обяви обществените поръчки за проектиране и строителство на най-трудния участък от пътя до Гърция

29 авг 2018

Две чужди компании обжалват избора на "Джи Пи" за строител на тунела "Железница"

Гръцката "Актор" и италианската "Тодини" бяха отстранени още преди отварянето на ценовите им оферти. Победителят е предложил 185 млн. лв.

17 авг 2018

Започна строителството на още 16 км от магистрала "Хемус"

Нови първи копки в следващите две години не се очакват

16 авг 2018

През август ще бъде пуснат търгът за участъка от "Струма" през Кресненското дефиле

Предстоят и процедурите за 137 километра от магистрала "Хемус"

19 юли 2018

"Станилов" може да спечели тунела "Железница" с оферта от 174.5 млн.лв.

За отделен подход от 720 метра преди най-дългия тунел в страната най-добрата оферта е от 26.7 млн лв.

6 юли 2018

Довършването на Южната дъга на околовръстното ще е готово през 2021 г.

Само големи местни играчи се състезават за 6-километровата отсечка за 123 млн. лв. без ДДС

2 юли 2018

Европейският бюджет

Какво да очаква България от структурните фондове

България получава с до 8% увеличение на средствата по кохезионните фондове за периода 2021-2027 г.

1 юни 2018

Откъснатият център на Балканите

Въпреки политиката и липсата на еврофондове Западните Балкани се свързват бързо помежду си и с Европа. България остава встрани

17 май 2018
Само обичайните за търгове български фирми ще строят най-дългия и скъп тунел у нас - "Железница" на магистрала "Струма", и пътя към него. Всички чуждестранни участници не са били допуснати от Агенция "Пътна инфраструктура" до крайното класиране със стандартния мотив - пропуски в документацията или несъответствие с поставените изисквания.

Обединението "АМ Струма тунел 2018", в което влизат "Джи Пи груп", "Глобал кънстръкшън" и "Виа план", е класираното на първо място в процедурата за самия тунел с оферта от 185 млн. лв. без ДДС. За северния подход към съоръжението, който е с дължина едва 720 метра, победител е ДЗЗД "Железница север", с участници "Главболгарстрой", "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Главболгарстрой интернешънъл". Поисканата цена тук е 29.9 млн. лв. без ДДС. Дългият 1400 метра пътен участък на юг от тунела пък отива при "ПСТ груп", чиято оферта е 18.4 млн. лв. без ДДС.

Тунелът "Железница" трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма". В противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея и дори ще се наложи да връща пари на Брюксел.

Бавна поръчка - бързо решение

Освен че ще е най-дългият тунел, "Железница" ще бъде и един от най-бавно построените обекти. Първата процедура за него тръгна още през 2015 г., но беше спряна след скандално изчезване на част от документите на кандидатите. През 2017-а се провали и вторият опит да се намерят строители на ключовото за магистрала "Струма" съоръжение. Сегашният търг бе обявен през октомври миналата година и привлече общо 28 оферти от почти всички големи местни строителни компании и няколко чуждестранни. Макар да имаше ограничение да се кандидатства само за една от трите отделни части, повечето го заобиколиха, използвайки различни консорциуми и обединения.



Девет месеца по-късно, което е изключително кратък срок за поръчки от такъв мащаб, АПИ обяви крайното класиране. В него присъстват само 10 оферти, а всички останали са отстранени по една или друга причина. Така най-вероятно ще има обжалвания, които не само могат да забавят сключването на договор и началото на строителството, но и напълно да пренаредят класирането на изпълнителите.

Кой е фаворитът

"Джи Пи груп", която се свързва с директора на "Лукойл" за България Валентин Златев, е сред редовните победители в обществени поръчки за строителство. Тя прави ремонта на площада пред НДК и участва и в строителството на метрото, а сега извършва реконструкцията на ул. "Граф Игнатиев".

Мажоритарни собственици на дружеството са Георги Василев и Владимир Житенски, като именно заради втория компанията е сочена за близка до директора на "Лукойл" Валентин Златев. Той отрича свързаност, но строителната фирма е главен изпълнител на "Лукойл" по изграждане, ремонт и поддръжка на бензиностанции и газстанции, като е изградила и реконструирала над 100 обекта, изграждала е и хотелите на фамилията Златеви, включително столичния "Хаят". Съпруга на Георги Василев пък е Анна Шехтова - близначка на манекенката Боряна Шехтова, която е майка на сина на избягалия в Дубай Христофорос Аманатидис-Таки, чиито обвинения за организиране на престъпна група за разпространение на наркотици бяха свалени от прокуратурата през 2014 г.

"Джи Пи груп" оглавява класацията за най-големи строителни компании по приходи "Капитал 100" през последните две години с оборот съответно от 178 млн. лв. за 2016 г. и 185 млн. лв. за 2017 г.


Какво ще се строи

Тунелът "Железница", който ще се намира в района на Симитли, ще бъде с дължина 2 км, което го прави почти двойно по-дълъг от сегашния рекордьор в България - "Витиня", по магистрала "Хемус". Заради сложността на съоръжението първоначално се предвиждаше строителството му да продължи 1400 дни. Досегашните провали на процедурите за избор на изпълнител обаче намалиха този срок на 1000 дни.

Скоро се очаква да бъде обявена и обществената поръчка за другия проблемен участък от магистрала "Струма" - трасето през Кресненското дефиле. Според одобрения проект движението в едната посока ще се извършва по съществуващия път Е-79 (който ще се ремонтира), а в обратната - по нов, който ще минава източно от дефилето. Но търгът и строителството са на месеци разстояние.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Средната температура в 11 български града се е покачила с над 1 градус от 2000 г. насам Средната температура в 11 български града се е покачила с над 1 градус от 2000 г. насам

Международно журналистическо проучване изследва ефектите от повишаването на температурите в 558 града в Европа

24 сеп 2018, 565 прочитания

Бизнесът настоява за по-високи прагове за задължителен одит 5 Бизнесът настоява за по-високи прагове за задължителен одит

Против се обявиха дипломираните експерт-счетоводители с основен аргумент изсветляване на капиталовите потоци

23 сеп 2018, 1648 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Контрабандата на цигари е на най-ниското ниво от 2007 г.

Разбита е нелегална фабрика в Карнобат, Борисов: "набюдаваме производителите на канабис отгоре"

Няма дим без огън

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир

А ти в кой фонд отиваш?

Близо 93 хил. лица са сменили пенсионното си дружество през първото полугодие

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Капитал Градове: Приказка за два града

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.09.2018 Прочетете