Плуват ли корабчета
Морската икономика на България се е удвоила между 2009 и 2016 г. Три четвърти от нея е туризъм, но извън него има няколко не особено популярни бизнеса, които също растат
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Българското корабостроене едва ли ще достигне отново мащабите на легендарния 100-хиляден танкер "Хан Аспарух", построен през 70-те години във Варненския корабостроителен завод "Георги Димитров", сега собственост на "Булярд корабостроителна индустрия". "Океански риболов" отдавна е само спомен. Въпреки това бизнесът, свързан с морето, през последните години расте. Това показват данните от наскоро публикуван доклад на еврокомисията за синята икономика в ЕС. Според тях морската, или синята, икономика на България се е удвоила между 2009 и 2016 г., когато е генерирала брутна добавена стойност в размер на 1.1 млрд. евро (2.63% от общата) и е формирала около 4% от БВП на страната. Така на картата на морските държави в ЕС България заедно с Португалия се нарежда на седмо място по дял на синята икономика в БВП на страната и на последно по размер на заплатите и производителността на труда (виж графиките).
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Да да, заклевам се, че такива луалуета, тикива галеро ще ви заплуват, че свине майки ще вият от червенка по загърлените свинки на чарата
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.