Плуват ли корабчета

Морската икономика на България се е удвоила между 2009 и 2016 г. Три четвърти от нея е туризъм, но извън него има няколко не особено популярни бизнеса, които също растат

Докато корабоплаването все още ближе рани след кризата, пристанищната дейност и отглеждането на аквакултури се развиват добре.

Българското корабостроене едва ли ще достигне отново мащабите на легендарния 100-хиляден танкер "Хан Аспарух", построен през 70-те години във Варненския корабостроителен завод "Георги Димитров", сега собственост на "Булярд корабостроителна индустрия". "Океански риболов" отдавна е само спомен. Въпреки това бизнесът, свързан с морето, през последните години расте. Това показват данните от наскоро публикуван доклад на еврокомисията за синята икономика в ЕС. Според тях морската, или синята, икономика на България се е удвоила между 2009 и 2016 г., когато е генерирала брутна добавена стойност в размер на 1.1 млрд. евро (2.63% от общата) и е формирала около 4% от БВП на страната. Така на картата на морските държави в ЕС България заедно с Португалия се нарежда на седмо място по дял на синята икономика в БВП на страната и на последно по размер на заплатите и производителността на труда (виж графиките).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sop52574167 avatar :-|
    sop52574167
    • - 4

    Да да, заклевам се, че такива луалуета, тикива галеро ще ви заплуват, че свине майки ще вият от червенка по загърлените свинки на чарата

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал