АПИ обяви конкурс за проучване дали да има тунел под Петрохан
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

АПИ обяви конкурс за проучване дали да има тунел под Петрохан

От тази пролет се извършва ремонт за 22 млн. лв. на пътя през прохода Петрохан, който беше в окаяно състояние

АПИ обяви конкурс за проучване дали да има тунел под Петрохан

След резултатите от прединвестиционния анализ ще стане ясно дали такова съоръжение въобще ще се строи

Ивайло Станчев
7758 прочитания

От тази пролет се извършва ремонт за 22 млн. лв. на пътя през прохода Петрохан, който беше в окаяно състояние

© Цветелина Белутова


С близо 4 месеца закъснение Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществената поръчка за изработване на прединвестиционно проучване за трасето по направлението Монтана - София с тунел под Петрохан. По план процедурата трябваше да е факт през май. Тя бе обещана още през март от строителния министър Николай Нанков и от премиера Бойко Борисов, след като хората от Северозапада организираха протести и няколко пъти спряха движението по международния път Е-79.

Целта на прединвестиционното проучване е да бъдат разработени минимум три възможни варианта за развитие на пътно трасе с тунелно преминаване под прохода. Изпълнителят, на който ще бъдат платени до 500 хил. лв., трябва да изясни и аргументира необходимостта и целесъобразността от изграждането на такова съоръжение. Едва тогава ще се реши дали да има строителство.

Жители от Северозападна България искат тунел под Петрохан от години, за да се развива икономически районът, който е "затворен" инфраструктурно. В началото на тази година дори бе внесена подписка в Народното събрание с искане властите да дадат категоричен отговор кога ще започне строителството на това съоръжение. Според различни оценки това би спестило 46 км от разстоянието между София и Монтана.

Изграждането на такъв тунел по принцип е залегнало в регионалния план за развитие на Северозападния район за планиране още през февруари 2008 г. Правителството на Сергей Станишев го обявява за приоритетен, но до момента не са направени никакви стъпки за неговото реализиране. "Няма финансово-икономическа обосновка, затова се разбрахме да го предлагаме на инвеститори, които идват в България. Държавни пари към момента не можем да обещаем, можем да обещаем да подготвим всички процедури, които и в момента вървят, и да направим опит за публично-частно партньорство", каза през март премиерът Борисов.

С близо 4 месеца закъснение Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществената поръчка за изработване на прединвестиционно проучване за трасето по направлението Монтана - София с тунел под Петрохан. По план процедурата трябваше да е факт през май. Тя бе обещана още през март от строителния министър Николай Нанков и от премиера Бойко Борисов, след като хората от Северозапада организираха протести и няколко пъти спряха движението по международния път Е-79.

Целта на прединвестиционното проучване е да бъдат разработени минимум три възможни варианта за развитие на пътно трасе с тунелно преминаване под прохода. Изпълнителят, на който ще бъдат платени до 500 хил. лв., трябва да изясни и аргументира необходимостта и целесъобразността от изграждането на такова съоръжение. Едва тогава ще се реши дали да има строителство.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новата трибуна

Новата трибуна

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK