Започна строителството на още 16 км от магистрала "Хемус"
Нови първи копки в следващите две години не се очакват


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
С един ден закъснение от обещания 15 август бе даден старт на строителството на нови 16.32 км от автомагистрала "Хемус" – от пътен възел Белокопитово до пътен възел Буховци край Търговище. На фона на 40-годишното строителство на аутобана закъснението за отсечката е пренебрежимо. По-големият проблем е, че това реално ще е последната първа копка по "Хемус" поне за следващите две години. Нови поръчки не са обявявани, не е представен и окончателният вариант на преработения проект за трасето между Боаза и разклона между Ловеч и Плевен. Оттам до Велико Търново се чака технически проект. Между старата столица и Търговище пък няма данни въобще нещо да се подготвя.
Това обаче не попречи на министъра на регионалното строителство и благоустройството Николай Нанков да се похвали,че "минаваме от приказки към реални действия за Северна България". "Убеден съм, че с общи усилия ще успеем качествено и дори предсрочно да завършим успешно настоящия участък", каза още той на церемонията по откриване на строителната площадка.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Забележете как ни замазват очите с отсечки по 15-20 км, а тепърва трябва да се строят 50 + 83 + 90 км, игнорирайки всяки други препятствия. При обща дължина 450 км, остава за строеж над половината магистрала. А 2 г. до първа копка ми се струва прекалено дълго, със сигурност догодина ще се започне строителството на Боаза - Ловеч/Плевен. Само че това са все дълги участъци, които ще отнемат над година за строеж. Не, че не е възможно да преварят Струма, но и двете магистрали силно закъсняват демографски.
Позитивното е, че колкото по-близо са участъците от магистралата един до друг, толкова по-малко път има по второкласните пътища между тях.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.