Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 авг 2018, 15:30, 9307 прочитания

Две чужди компании обжалват избора на "Джи Пи" за строител на тунела "Железница"

Гръцката "Актор" и италианската "Тодини" бяха отстранени още преди отварянето на ценовите им оферти. Победителят е предложил 185 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Две жалби са подадени срещу решението на Агенция "Пътна инфраструктура", с което на 6 август "Джи Пи груп" бе избрана за строител на тунела "Железница" по автомагистрала "Струма" - от гръцката "Актор" и от консорциум "Тодини България" с водещ партньор италианската "Тодини конструционе дженерале". Чуждестранните компании са сезирали Комисията за защита на конкуренцията съответно на 16 и на 17 август, като жалби могат да се подават до края на работния ден на 17 август. Така на практика няма да може да се подпише договор с "Джи Пи груп", която спечели търга за тунела с оферта от 185 млн. лв. без ДДС. До крайния етап на класирането бяха допуснати само 4 от 13 кандидата.

Традиционно българските компании се въздържат от обжалване, за да не настройват срещу себе си управляващите, от които зависи разпределението на всички пътни поръчки. За чуждестранните кандидати този аргумент не е основен. Иначе масова техника е отстраняването на кандидати, за да се стигне до любимия в момента строител на властта.


Поне няколко месеца забавяне

Дори КЗК да отхвърли жалбите и да няма възражения от други отпаднали кандидати, "Актор" и ДЗЗД "Тодини България" може да обжалват решението на антимонополния орган и в съда.

Засега няма информация за постъпили жалби към избора на изпълнители за пътните подходи към тунела. За северния, който е с дължина едва 720 метра, победител е ДЗЗД "Железница север" с участници "Главболгарстрой", "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Главболгарстрой интернешънъл". Поисканата цена тук е 29.9 млн. лв. без ДДС. Дългият 1400 метра пътен участък на юг от съоръжението пък бе спечелен от "ПСТ груп", чиято оферта е 18.4 млн. лв. без ДДС.



Тунелът "Железница" трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма". В противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея и дори ще се наложи да връща пари на Брюксел.

Защо са отстранени "Актор"и "Тодини"

Гръцката оферта за изграждането на тунел "Железница" е отхвърлена от оценителната комисия на АПИ още на етап разглеждане на техническото предложение. Причината е банална - несъответствие с поставените от възложителя изисквания. По конкретно представеният от участника линеен график за частта "проектиране" предвижда геотехническите изследвания да се правят от 5-я до 10-я месец от договора, а всички проектни части, зависещи от резултатите от тях, са заложени да се изпълняват до края на 4-я месец, т.е. преди началото на самите изследвания. Освен това от "Актор" не са предложили конкретни технологии за строително-монтажните работи, както са поискали от АПИ.

При "Тодини" пък причина за отстраняването е, че не са представени доказателства за опита на ръководителя на екипа. Изисква се той да е работил по строителството на нов тунел с габарит поне 25.5 метра.

Какво ще се строи

Тунелът "Железница", който ще се намира в района на Симитли, ще бъде с дължина 2 км, което го прави почти двойно по-дълъг от сегашния рекордьор в България "Витиня" по магистрала "Хемус". Заради сложността на съоръжението първоначално се предвиждаше строителството му да продължи 1400 дни. Досегашните провали на процедурите за избор на изпълнител обаче намалиха този срок на 1000 дни.

До края на август се очаква да бъде обявена и обществената поръчка за другия проблемен участък от магистрала "Струма" - трасето през Кресненското дефиле. Според одобрения проект движението в едната посока ще се извършва по съществуващия път Е-79 (който ще се ремонтира), а в обратната - по нов, който ще минава източно от дефилето.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

10% повече европейци в Пловдив 10% повече европейци в Пловдив

Изследване показва, че проектът "Пловдив - европейска столица на културата" е надвишил целите си, но има въпроси за разрешаване

28 май 2020, 433 прочитания

Вечерни новини: ЕК предлага фонд от 750 млрд. евро за възстановяване на икономиката, за България ще са 15 млрд. 1 Вечерни новини: ЕК предлага фонд от 750 млрд. евро за възстановяване на икономиката, за България ще са 15 млрд.

И още: Борисов реши, че детската болница все пак няма да се строи върху старо скеле

27 май 2020, 1583 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Зорница Даскалова има салон за красота, съпругът й - фирма за фризьорство и маникюр

Според имотната декларация на шефката (в оставка) на Агенцията по вписванията тя много често дава големи заеми

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10